X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מאיר ברנד אמר את הדברים בפאנל אינטרנט, סלולר תקשורת בספין, במסגרת ועידת ישראל לעסקים "הנגישות שלנו למידע היא כמעט מובנת מאליה אבל האמת היא שזה לא כל כך פשוט, ורק לפני עשור זה לא היה בנמצא"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"הנגישות שלנו למידע היא כמעט מובנת מאליה אבל האמת היא שזה לא כל כך פשוט, ורק לפני עשור זה לא היה בנמצא", כך אמר היום (א') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בועידת ישראל לעסקים של "גלובס", בפאנל: אינטרנט, סלולר תקשורת בספין, אותו הנחה ד"ר אשר עידן. "על מנת להבין את האתגרים שעומדים בפני גוגל, חייבים לחזור לחזון של החברה, והייתי שמח להגיד שהחזון של גוגל, לארגן את כל המידע בעולם, כבר הושג, אבל זה עדיין רחוק. למרות שהתקדמנו מאוד, יש יותר מ-6 מיליארד אנשים בעולם שלא מחוברים לאינטרנט עדיין, ואין להם נגישות למהפכת המידע".
"אתגר נוסף נובע מכך שהרבה מאוד משתמשים יגיעו לאינטרנט לא דרך המחשבים האישיים שלהם אלא באמצעות הסלולר, כמו במדינות מזרח אסיה, וזה מצריך פיתוח נגישות וחוויית משתמש מתאימה. אנחנו עדיין רחוקים מזה, ואנדרויד היא דוגמה לניסיונות של גוגל בתחום". ברנד הוסיף כי ריבוי השפות בעולם מציב אתגר נוסף בפני גוגל.
עוד השתתפו בכנס: גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, פלורנס דווארד, יועצת אסטרטגית ויו"ר לשעבר של ויקימדיה, המשקיע ג'ף פולבר ופרופסור ג'יימס ג'יאנג, נשיא ומנכ"ל Gaozhi Sort.
שרון התייחס לשוק הסלולר הישראלי ואמר כי "רשת ה-ASPA שפלאפון תשיק בימים הקרובים תאפשר להגביר את קצב ההורדה וההעלאה של נתונים. הרשתות הסלולריות יכולות להתמודד באופן שווה ומלא מול הרשתות הקוויות, וזה לא כל כך מפתיע כמו שזה נשמע".
בהתייחסו לדפוסי השימוש בטלוויזיה הסלולרית ובאינטרנט הסלולרי אמר שרון כי דפוסי השימוש באינטרנט הסלולרי דומים מאוד לדפוסי השימוש באינטרנט הרגיל. "האינטרנט המהיר הסלולרי בישראל נמצא בתחילתה של המהפכה בחודשים האחרונים, ובהשוואה לנעשה במקומות אחרים בעולם, רואים שהמהפכה נמצאת רק בתחילתה. "שוק המחשבים הניידים בישראל הולך וצומח. מאז שנת 2006 ועד היום חל גידול של 58% בכמות הניידים, כאשר התחזיות לשנת 2010 מדברות על גידול נוסף של 40% לפחות".
עם זאת, לדבריו, השוואה בין המצב בישראל לבין זה המצב באוסטריה מראה כי עוד יש לנו לאן לשאוף: "חדירת המחשבים הניידים לבתי אב בישראל עומדת כיום על 22%, ואילו באוסטריה היא עומדת על 27%. רק 10% מהמחשבים הניידים בישראל מחוברים היום לפס הרחב, ומתוכם רק 3% מחוברים למודם סלולרי. לעומת זאת, באוסטריה 17% מחיבורי האינטרנט לפס הרחב הם באמצעות הסלולר. זהו מצב שאנו בישראל יכולים לשאוף אליו, ואין סיבה שלא נגיע אליו ואף נעבור אותו בהרבה".
שרון הוסיף כי "על פי ההערכות שלנו, בין 20%-25% מסך הגלישה באינטרנט תעבור דרך האינטרנט המהיר הסלולרי בעוד 3-4 שנים. אנחנו נראה גם מהפכה נוספת הטלויזיה הסלולרית. בשנים האחרונות מפעילות רבות, ופלאפון החלוצה ביניהן, נכנסו לשוק הטלוויזיה הסלולרית. עד היום זה לא הצלחה אדירה למרות שהסקרים מראים על ביקוש רב מצד הצרכנים, והטכנולוגיה פשוט מפגרת אחר הביקוש".
ג'יאנג הציג לקהל את שוק הסלולר הסיני, ואמר כי "בסין, עיקר השימוש באפליקציות סלולר בסין הוא למטרות בידור, וזה שונה מאשר בארה"ב. הדור השלישי עדיין לא מפותח בסין, בהשוואה למדינות אסייתיות אחרות כגון יפן, וזה אתגר אמיתי למפעילות הסלולר המקומיות. ב-2007, לדוגמה, שוק הודעות ה-SMS הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר בסין, וזה לא הרבה מאוד בהשוואה לארה"ב".
ג'יאנג הוסיף כי הבעיות הללו, שמולם ניצב השוק הסיני, יכולות להיות הזדמנויות מצויינות עבור ארה"ב. "ההזדמנויות נמצאות בתחום המשחקים למכשירי הסלולר, כמו גם בתחום הפרסום הסלולרי".
פולבר סיפר כי הוא מגיע לישראל במטרה למצוא אנשים שעושים דברים מדהימים, ומאתגרים את הסטטוס קוו. "אני בא 7 פעמים בשנה לישראל, ולא משנה אם מדובר בתקופה טובה או גרועה, ההזדמנויות עדיין נמצאות". לדבריו, לפני 5 שנים היה צריך 2 מיליון דולר בשביל להקים סטארט-אפ, "אולם היום אפשר כבר להקים חברה טובה ב-25 אלף דולר".

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל גוגל ישראל: רחוקים מארגון המידע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמת טבעה באגם הסטטיסטיקה
ירון זכאי  |  14/12/08 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מחר ב-13:00 צפוי להתקיים הדיון שיעסוק במכירה רעיונית בשוק ההון, מהלך שיאפשר מכירה פיקטיבית של מניות לצורכי קיזוז מס    המהלך נועד למנוע מכירה פיזית של ניירות ערך, דבר העלול להביא לגל פדיונות חסר תקדים ולירידות שערים כבדות בבורסה    ראש רשות המיסים הודיע כי הוא מתנגד למהלך
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים הישעה את משה סוויסה מפיקוד על שירותי הכבאות בבירה בשל החשדות לפלילים נגדו    ראש העיר הקודם סירב להשעות את סוויסה    חשוד בניסיון להקים בית בושת
משה ריינפלד
החברה הצרפתית תובעת מיבואן מחברון לשלם לה פיצויים על הבאת 1,000 מגפיים מזויפים ושיווקן כמגפי יוקרה של כריסטיאן דיור
עופר וולפסון
כך אומר יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר    נמל אשדוד יקדים פתיחת שעריו לשעה 5:00    חברות הספנות תאפשרנה לפרוק מכולות ריקות לאחר השעה 17:00    הוצגה תוכנית לייקור אגרות הנמל בשעות השיא והפחתתן בשאר שעות היממה - כדי להביא לפיזור נוסף של העומס
משה ריינפלד
שופט הוציא צו עיכוב נגד ארוך, לאחר שהתביעה הביעה חשש כי יימלט מהארץ עקב הידיעות על פשרה בינו לבין כלל פיננסים שתעניק לו 9 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il