פותח דודו אלהרר את רשימתו ב- "הכל יודעים". ובכן, לא. כדי לדבר בשם אחרים יש להביא ייפוי כח. "הכל יודעים" אינה אלא אמירה סתמית שאין בה אלא התחמקות מהצורך לבסס את הנאמר.
ממשיך דודו: "הם האמנים, אנשי התקשורת, אנשי הכסף הגדול, השופטים, הם המחזיקים את כל השיבֶּרִים במדינה. הם אדוני הארץ!" - ואני לתומי חשבתי שאני חי במדינה דמוקרטית המנוהלת ע"י נבחרי ציבור, והנה נחשף הסוד הגדול: המדינה מנוהלת באמת ע"י "הם", הבחירות הן רק מראית עין.
"הם יכולים לעקור ולגרש מבתיהם את בני עמם, סתם, כי הם סבורים שהמהלך נכון", כלומר לא היתה הצבעה בממשלה, לא היה רוב בכנסת. חבורת "סוד מוחלט בהחלט" בשמה החדש, חבורת "הם", הינה בעלת יכולת לעקור יישובים, והיא עושה זאת, סתם ככה.
"ואם איננו נכון, הפגיעה במתנחלים השנואים, גם היא משהו. עובדה." - עובדה? למה, כי דודו אמר? כי זה משרת את ההתלהמות של דודו? או כי בהעדר טיעון יותר טוב, זורקים את המלה "שנאה" ועכשיו שהשני יתגונן, נראה שיוכיח שאינו שונא, בבחינת "לך תוכיח שאין לך אחות...".
"יש מחשבות אחרות שאינ יכול לבטל במחי-יד! יש היגיון אחר משלך! זו התנשאות שאין לה קרקע." - נכון, דודו, נכון. רק שזה עובד לשני הצדדים, גם כאשר השני הוא "דור שאינו מבין שהקמת מדינת ישראל יכולה להיות אפיזודה חולפת בהיסטוריה של העם היהודי", או אולי פשוט אנשים שחושבים אחרת.
אולי דעתך שלך הינה בחזקת "זהו הטירוף במלוא קלונו שהיה מהול בשנאה יוקדת במלוא עוזה"? מעולם לא היה בך היסוס? אפילו לא קל שבקלים?
"הנבלה שנעשתה עם היהודים-המגורשים-העקורים-הפליטים, לא תיסלח! לעולם!" - או במילים אחרות "הנבלה שנעשתה ע"י היהודים-המתנחלים-המגרשים-העוקרי-פליטים, לא תיסלח! לעולם!". ולא, איני חושב שהם כאלה, אם כי גידלו בתוכם גם כאלה, שתקוותי שהם מיעוט, עדיין. זו רק הצגת מה שאתה, דודו, כינית "יש היגיון אחר משל!".
"על מי נופלת אחריות כלשהי ממהלך שהוא לכל הפחות שנוי במחלוקת" - רק שהמהלך שאני מתייחס אליו, דודו, זה מהלך הקמת יישובים ברחבי יש"ע שמוקמו ככל האפשר כדי לקבוע עובדות מדיניות, כדי לחסום אפשרות פשרה על השטח, אחרת מה היה ההיגיון שבהקמת פסגות מאתיים מטר מבתי רמאללה? מדוע כל הבכי עכשיו נשמע כבכיו של הקוזק הנגזל?
והגענו לשלב התיאורים. מול "אסקפיזם" אני אעמיד את "משיחיות" (אני לפחות דובר עברית). אתה מדבר בשמה של "היסטוריה של העם היהודי" ומול זה אעמיד את "שפיות, והסתכלות למציאות בעיניים". אתה טוען שיאיר לפיד מדבר בשמו של "דור שאינו מבין שהקמת מדינת ישראל יכולה להיות אפיזודה חולפת בהיסטוריה של העם היהודי", ואני אזכיר לך כי מיעוט קנאי היה זה ששלח את עם ישראל לאלפיים שנות גלות.
"אריק לא עמד בזה. הוא לא יכול היה לעמוד בזה. הוא עשה שקר בנפשו והנפש לא עמדה בזה." - כמה נמוך אפשר לרדת? אין גבולות? וכי הפכת לבוחן לב וכליות? אני שמעתי רק על אחד כזה, וזה לא אתה...
"זו היתה בפירוש עקירה של יהודים מבתיהם וגירושם לכל הרוחות! מתוך שנאה מצטברת על לא כלום." על לא כלום??? 3% מהעם החי בישראל מנסה לכפות על כלל העם מדיניות שאין לה רוב, וזה לא כלום? התנשאות שבאה לבטל את דעתי, וזה לא כלום? התנהגות קוזקית, שמטוטאטת תחת השטיח בתירוץ של עשב שוטה, וזה לא כלום?
בקיצור, דודו, אם יש שנאה, הרי שהרווחתם אותה במאמץ והשקעה לאורך שנים. מתחתם את החבל יותר מדי, והוא נקרע, ועתה, במקום לשבת ולחשוב מה עשה "הציבור האיכותי ביותר שיש לנו" שהגענו לקרע כזה, אתה בוחר בדרך הקלה של הטחת האשמות, ושל זלזול ב-" הציבור החילוני עסוק בעצמו ובניפוח האגו וחשבון הבנק שלו".
"ואם מדברים על צניעות והכרת הכוח "... מצטער דודו, אך לא אתה המורה, ומאמרך אינו חומר לימוד. תיארת את מאמרו של יאיר לפיד כ- "חשבון-נפש רעוע שחלקו אמת ורובו אפולוגטיקה עלובה" - ובכן, "חשבון נפש רעוע" עדיף על משיחיות חסרת כל היסוס, ו-" אפולוגטיקה" עדיפה על התנשאות ללא קץ.