X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קרן חינוך ארה"ב-ישראל
▪  ▪  ▪

בתי ספר מובילים למנהל עסקים בארה"ב, הודיעו לקרן חינוך ארה"ב-ישראל כי יגמישו את מדיניות הרישום עבור מועמדים ישראלים אשר השתתפו בלחימה בעזה. לדברי גלית אדסמן, יועצת חינוכית בכירה, האחראית על תחום ה-MBA בקרן חינוך ארה"ב-ישראל, המלחמה בעזה אילצה לא מעט ישראלים להפסיק את תהליך הרישום ללימודי MBA בארה"ב ולכן לא הספיקו להגיש את בקשות הרישום שלהם במועד המקובל.
"ישנם שלושה מועדי רישום למסלולי MBA בארה"ב - מועד א' החל באוקטובר-נובמבר, מועד ב' החל בינואר ומועד ג' החל בחודשים פברואר-מרץ. מרבית הסטודנטים הישראלים מגישים מועמדות בסבב השני. במשך שנים לא הפננו ישראלים להגיש מועמדות במועד ג' כיון שרוב המקומות המיועדים לסטודנטים זרים בכיתות בבתי הספר למנהל עסקים נסגרים בדרך-כלל בסבב הרישום הראשון והשני. אך השנה, בשל הלחימה בעזה רבים נאלצים לפנות למועד הרישום השלישי". הסבירה גלית אדסמן.
בעקבות פניה יזומה שביצעה קרן חינוך ארה"ב ישראל אל מנהלי בית הספר המסבירה בהרחבה את מצב הלחימה בעזה ואת השפעתה על הסטודנטים הישראלים הפוטנציאלים, בתי ספר רבים הודיעו כי יעניקו יחס מיוחד לבקשות הישראלים שיוגשו במועד ג'. "באופן יוצא דופן ומתוך התחשבות מיוחדת במועמדים הלוחמים הישראלים, בתי הספר למנהל עסקים בארה"ב הודיעו כי טרם סגרו את מכסות המיודעות לסטודנטים זרים בכיתות ואף חלק מבתי הספר הודיעו כי השאירו גם את המלגות פתוחות עדיין לבקשות שיופנו על-ידי מועמדים ישראלים. לרוב, בקשה למלגה יש להגיש עד אמצע ינואר, אך השנה בשל המצב המיוחד שהמועמדים הישראלים נקלעו אליו הם מוזמנים להגיש בקשות למלגה עד תום הסבב השלישי של הרישום", אמרה גלית.
בשנת הלימודים הנוכחית 2008/9 החלו ללמוד כ-110 סטודנטים ישראלים בבתי ספר למנהל עסקים בארה"ב. זוהי השנה השלישית ברציפות שמספר הסטודנטים הישראלים עומד על היקף זה, כאשר בשנים הקודמות מספר הסטודנטים הישראלים נע בין 60 ל-70 בשנה. לשנת הלימודים הבאה הגישו כ-130 ישראלים את מועמדותם ללימודי MBA בארה"ב, נתון זה משקף עליה של יותר מ-15% במספר הפניות שהוגשו על-ידי ישראלים בשנה שעברה. האוניברסיטאות המבוקשות ביותר על-ידי הישראלים השנה הן UC ברקלי, קרגני מלון, מישיגן, דיוק, ייל וקלוג, אשר ממשיכה לשמור על מקומה כמובילה בבקשות מצד המועמדים הישראלים.
גלית מציינת עוד כי המשבר העולמי לא משפיע באופן משמעותי על אחוז הפונים, מארה"ב ומחוצה לה, ללימודי MBA בארה"ב. "ישנו גידול של עד 10% בפניות של מועמדים ללימודי MBA בארה"ב, למעט ב UC ברקלי ו-MIT".
מידע אודות קרן חינוך ארה"ב-ישראל ותכנית פולברייט:
קרן חינוך ארצות הברית-ישראל, שהוקמה על-ידי ממשלות ארה"ב וישראל בשנות ה-50, אחראית לניהול ההשתתפות הישראלית בתוכנית פולברייט של ממשלת ארה"ב. זוהי היא אחת התוכניות המפורסמות ביותר והיקרתיות ביותר בעולם לחילופי סטודנטים ומרצים. בשנים מאז ייסודה של קרן חינוך ארה"ב-ישראל, מעל ל-1,000 אמריקאים ומעל ל-1,400 ישראלים השתתפו במגוון חילופי מרצים וסטודנטים של תוכנית פולברייט. המטרה העיקרית של תוכנית פולברייט, שאותה יזם הסנטור וויליאם פולברייט ב-1946, הינה חיזוק יסודות השלום על-ידי חיזוק ההבנה בין העם האמריקאי לבין העמים של מדינות שותפות מסביב לעולם. האמצעי העיקרי להשגת מטרה זו הינו החלפת סטודנטים ומרצים ברמת ההצטיינות האקדמית הגבוהה ביותר.
שירות הייעוץ ללימודים בארה"ב של קרן חינוך ארה"ב-ישראל מספק מידע מדויק, מקיף ובלתי-תלוי על אפשרויות לימוד על-תיכוניות בארה"ב. השירותים של הקרן מכסים טווח נרחב של אפשרויות לימודים, החל מקורסים טכניים של שנת לימוד אחת, תוכניות ללימודי השפה האנגלית ולימודים מרחוק, המשך בתוכניות ללימודי תעודה ותואר ראשון וכלה בתכניות לבעלי תארים מתקדמים, המובילות לתארים מקצועיים במשפטים, רפואה ולתארים שני ושלישי בכל התחומים. צוות יועצות מיומן של שירות הייעוץ ללימודים בארה"ב מספק מידע בלתי-תלוי וייעוץ על יותר מ-3,600 אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב, ומלוה צעד אחר צעד, לאורך כל תהליך הרישום.

תאריך:  27/01/2009   |   עודכן:  27/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il