נתונים חדשים מהסקר האחרון של חברת Net Applications, המתמחה באיתור מגמות באינטרנט, מצביעים על עצירה בצמיחה של מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, ואף על ירידה קלה. על-פי הנתונים, ירד נתח השוק של בינג בחודש ספטמבר האחרון ב-0.13%, לעומת חודש אוגוסט, והגיע ל-3.39% (לעומת 3.52%). זאת, לאחר עלייה רצופה בכל החודשים האחרונים מאז השקתו.
נתח השוק של גוגל גם כן ירד מעט בחודש ספטמבר, מ-83.33% ל-83.13%. זאת, לאחר שבחודש אוגוסט הוא הפגין קפיצה גבוהה למדי, של 4.88% בשיעור השימוש - מ-78.45% בחודש יולי ל-83.33% בחודש אוגוסט. נתח השוק של יאהו! ירד אף הוא והגיע בספטמבר ל-6.84%, לעומת 7.28% בחודש אוגוסט. מהירידה בנתח השוק של המנועים הגדולים נהנו מנועי החיפוש הקטנים, כמו Baidu הסיני, אשר נוגסים כיום בנתח שוק גדול יותר.
בינג הושק רשמית ב-28 במאי לאחר השקעה של מיליוני דולרים בפיתוחו. המנוע החליף את מנוע החיפוש הקודם של מיקרוסופט, אשר כונה Live Search, לאחר שהלה דשדש במקום מספר שנים. למרות ההשקעה הרבה, נראה שגם המנוע החדש של מיקרוסופט עדיין לא מציג את התוצאה שקיוותה לה, להוות איום משמעותי על גוגל.
דן אולדס, אנליסט בחברת המחקר The Gabriel Consulting Group אומר כי הירידה הנוכחית בנתח השימוש של בינג צריכה להראות בפרופורציה המתאימה. "מדובר בריצה למרחקים", הוא אומר. יכול להיות שבנקודות מסוימות תהיה ירידה בנתח השימוש של בינג או של גוגל, אך אין זה מעיד על הכלל, לדעתו.
מיקרוסופט, הוא אומר, מנהלת הפעם את המלחמה הזו בכל הרצינות. יש לה את המשאבים המספיקים ואת כוח האדם המתאים על-מנת לנהל את המלחמה כנגד גוגל בצורה המתאימה.