X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי הורה לחברת 'בייגל את בייגל' לפצות קבוצת צרכנים בשל הפחתת משקל עוגיות הסומסום המזרחיות מאחורי גבם, בכ 100 עד 50 גרם, וזאת בלא הפחתה מקבילה במחיר חברת 'בייגל את בייגל' תפצה את הצרכנים בסך של 40 אלף ש"ח ועורכי הדין יקבלו שכר טירחה של כ-110,000 ש"ח סערה בצלוחית בייגל?
▪  ▪  ▪
יזהר האופה [צילום: פלאש 90]
התחלקו על צלוחית העוגיות
ענבל בר-און
קבוצת צרכנים תבעה את 'בייגל את בייגל' בגין הפחתת משקלן של "עוגיות סומסום מזרחיות" ב 50 עד 100 גרם, בלא הפחתה מקבילה במחיר * המקפלות היו אומרות על זה "הכי טייט"
לרשימה המלאה

"למעשה, הסדר הפשרה מזכה את ציבור הלקוחות חברי הקבוצה בפיצוי מלא, לפי הערכת הצדדים, והנתונים הוגשו במלואם למועצה לצרכנות. בנסיבות אלו אין מקום להאריך את תהליך אישור הסכם הפשרה, שהחל כבר לפני כשנתיים, ואין להעמיס על הצדדים הוצאות נוספות כאשר לא נראה שצפויה תועלת משמעותית מכך". כך קבע (יום ג', 21.03.10) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עמירם בנימיני, במסגרת אישור הסדר פשרה שנערך בין קבוצת תובעים בתובענה ייצוגית, לבין יצרנית עוגיות הסומסום המזרחיות "בייגל את בייגל".
קבוצת תובעים אשר בראשם עומד ראובן כהן, הגישה, באמצעות עו"ד יוחאי גבע, בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד "בייגל את בייגל", אשר לטענתה, הטעתה את הצרכנים ומכרה "עוגיות מזרחיות סומסום" (שלהלן יקראו "העוגיות") באריזות של 200 ו-400 גרם, וזאת במקום מה שצוין על האריזה - באריזות של 250 ו-500 גרם בהתאמה. לטענת המועצה לצרכנות, חברת "בייגל את בייגל" הטעתה את הצרכנים בניגוד לסעיפים 2 ו6(א) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א - 1981, והתעשרה שלא כדין על חשבונם, תוך שהיא נוהגת שלא בתום לב.
בשם כלל צרכני העוגיות מזרחיות מסוג "סומסום" בישראל, תבעה הקבוצה פיצוי בסך כולל של 7.2 מיליון ש"ח, וכן דרישה מן הנתבעת להצהיר כי משקלן של העוגיות פחת בכמויות האמורות לעיל. לאחר ש"סיפורי הסומסום" כמעט נסתיימו, ובית המשפט אישר (2.12.08) את הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים וזאת מכוח סעיפים 18 ו-25 לחוק תובענות יצוגיות, התשס"ו-2006, יצא היועץ המשפטי לממשלה והמועצה לצרכנות ממחילתם, וכבעל מנוח המופיע במפתיע בחתונתה-מחדש של אלמנתו צעקו "התנגדות". לאור זאת תוקן הסדר הפשרה ובין יתר סעיפיו אנו מוצאים סעיף המחייב את חברת "בייגל את בייגל" "לשווק ללקוחותיה הקמעוניים כ 311,473 חבילות עוגיות במשקל 500 גרם במחיר בו היא מוכרת חבילות בנות 400 גרם, וכן כ-36,010 חבילות עוגיות במשקל 250 גרם במחיר בו היא מוכרת את החבילות במשקל 200 גרם", כך ש"מדובר בחבילות מוגדלות בהיקף של 25% ללא תוספת מחיר, באופן שהפיצוי לקבוצה מוערך בסך 970,981 ש"ח". כן צוין כי "לאחר תום שיווק כל החבילות המוגדלות, תוכל הנתבעת להקטין את גודל החבילות ל-400 ו-200 גרם, או לכל כמות אחרת, ובלבד שהמשקל של החבילות המוקטנות יסומן באופן בולט".
חברת בייגל את ביגל חויבה לשלם לתובע המייצג גמול של 40,000 ש"ח וכן לעורך הדין של הקבוצה התובעת כ-110,000 ש"ח. לא בכדי קיבל ב"כ הקבוצה התובעת פיצוי בשיעור שכזה, שכן בין היתר הוטל עליו, מכוח סעיף 6 להסכם הפשרה, "לוודא את קיום ההסכם לאחר שיקבל לשם כך עידכונים מהנתבעת" ו"לדווח לבית המשפט על ממצאיו בשלושה מועדים שונים כמפורט בסעיף 5 להסכם".
אחר הדברים האלו הגיע השופט עמירם בניימיני למסקנה כי אין צורך במינוי בודק, שכן מינוי שכזה יאריך את ההדיינות מעבר לנדרש, וההסכם מפצה את הצרכנים באופן סביר. כן הורה השופט בניימיני לפרסם בעיתונות את הסדר הפשרה.

בשא (ת"א) 17393/07 תא (ת"א) 2338-07 ראובן כהן נ' בייגל בייגל מזון (1985) בע"מ (ניתן: 23.03.10)
- בשם קבוצת התובעים – עו"ד יוחי גבע
- בשם בייגל את בייגל –עו"ד ברק טל ועו"ד טל חבקין
- בשם המועצה הישראלית לצרכנות – עו"ד זאב פרידמן ועו"ד יעל כהן-שאואט
- בשם היועץ המשפטי לממשלה: עו"ד אריק ליס, ועו"ד נמרוד אסיף מפרקליטות מחוז תל אביב אזרחי ומפרקליטות המדינה
תאריך:  27/03/2010   |   עודכן:  27/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמירם בנימיני  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבייגל "ירד בגדול" והצרכנים יפוצו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להחרים....
מייקל  |  28/03/10 09:02
2
שכ"ט110.000ש"ח הפיצוי40.000ש"ח
ירון זכאי  |  28/03/10 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לקרוא לירושלים בירת ישראל - זה שיגעון    מאשים את ישראל בהמשך המצור על עזה ובגרימת נזק למאות אלפי פלשתינים
ענבל בר-און
מתווך מאילת החתים את בעל הנכס על הסכם בלעדיות    בעל הנכס מכר את הדירה לאדם שהגיע באופן עצמאי, בלא קשר למתווך, וסירב לשלם את דמי התיווך    בית המשפט חייב אותו לעשות כן
ענבל בר-און
רופא מכפר יאסיף שידל אדם אחר לרצוח גבר שהיה מאורס לביתו כנגד רצונו    האדם האחר היה מודיע משטרתי    לקורבן המיועד שלום    לרשיונו של הרופא לא כל כך...
יואב יצחק
רקטה נוספת נפלה בצד הפלשתיני    אין נפגעים ולא נגרם נזק    תושבי הדרום מלינים: חזרנו לימים שקדמו לעופרת יצוקה
יואב יצחק
327 חברים מתוך 435 חברי מליאה חתמו על מכתב-תמיכה ובו הם קוראים לנשיא אובמה לתמוך ולהגן על ביטחונה של ישראל    קוראים לאובמה: השמירה על עצמאות המדינה היהודית - "אינטרס אמריקני"    בישראל חתמו 66 חברי כנסת על מכתב תמיכה במדיניות נתניהו בנושא ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il