X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
המסמך נכתב לוועדת הפנים ואיכות הסביבה, ומוצגות בו תוכניות לשיקום אסירים בתקופת המאסר ולאחר השחרור ובעיות המתעוררות בתחום זה כיום
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
שני גופים עיקריים עוסקים בשיקום אסירים בישראל – שירות בתי-הסוהר, אשר מטפל בשיקום אסירים במהלך המאסר, והרשות לשיקום האסיר, הפועלת בעיקר בקרב אסירים משוחררים, וגם בין כותלי בתי-הסוהר. נוסף על כך מעורבים בתחום זה משרד הרווחה (באמצעות שירות המבחן למבוגרים, המפקח על מרכז יום טיפולי לעברייני מין בקהילה) ועמותות, חלקן בשיתוף הרשות לשיקום האסיר.
המסמך מתמקד בתוכניות השיקום של שירות בתי-הסוהר ושל הרשות לשיקום האסיר.
שיקום במהלך הכליאה – שירות בתי-הסוהר
לפי מידע שהתקבל משירות בתי-הסוהר (להלן – השב"ס), בספטמבר 2005 היו בישראל 17,400 אסירים, ובהם 10,000 אסירים פליליים (השאר אסירים ביטחוניים או עובדי שירות). עם הכניסה לכלא האסירים חווים קשיים הנובעים מהמאסר – אובדן החופש הפיזי, אובדן חופש הבחירה, אובדן הפרטיות, ניתוק מהמשפחה ואובדן כלכלי. נוסף על כך, האסירים מתמודדים עם חסכים שקדמו למאסר – חסרים רגשיים, חינוכיים-תרבותיים ותפקודיים, חוסר משאבים ומקורות תמיכה פנימיים וחיצוניים וקשרים כושלים עם מוסדות.
שיקום האסיר נעשה בשב"ס על-ידי מחלקת חינוך, טיפול ושיקום במינהל טיפול ושיקום.
לעבודת השיקום בשב"ס כמה רבדים:
סיוע בהשתלבות בכלא – מתן חומרי הסברה; טיפול פרטני, קבוצתי וקהילתי בעל היבט תמיכתי; עריכת מפגשים משותפים של האסיר ובני משפחתו לצורך תכנון של מערך טיפולי משותף.
מניעת נזקי מאסר – שיבוץ האסיר באגף המתאים לו; פעילות להפגת מתח; איתור פוטנציאל דיכאוני או אובדני; מתן תמיכה.
הקניית כלים מתקנים – טיפול פרטני; קבוצות טיפוליות; קהילות טיפוליות; חינוך פורמלי ולא-פורמלי; תעסוקה. נושאי הטיפול: גמילה מסמים, אלימות במשפחה, עבריינות מין, הורות וזוגיות, הקניית הרגלי עבודה, שינוי דפוסי התנהגות עברייניים ורכישת דפוסים נורמטיביים.
הכנה לשחרור – הפעלת אגפי שיקום בשילוב פעילות טיפולית משותפת עם גורמי קהילה, לצד עבודה אצל מעסיקים פרטיים בקהילה. אגפי השיקום מתחלקים לשלושה סוגים – קבוצתי, פרטני והוסטל. על אלה נוספת הכנת תוכנית שיקום בשיתוף הרשות לשיקום האסיר.
כל רובדי הליך הטיפול משלבים קשר עם הקהילה, שבא לידי ביטוי בפעילות מתנדבים – חונכים, מרצים, מנחים ומדריכים, ושיתוף פעולה עם משרד הרווחה וגורמים אחרים בקהילה. כמו כן, שותפים בהליך גופים מקצועיים חיצוניים הפועלים במסגרת מינהל טיפול ושיקום בשב"ס בתחומים כגון עבודה סוציאלית, חינוך פורמלי ולא-פורמלי, פסיכולוגיה, טיפול בנפגעי סמים, שירותי רפואה ושירותי דת.
תת-גונדר יוסי בק, ראש מינהל טיפול ושיקום בשב"ס, מדגיש כי בשב"ס הטיפול מתמקד ב"הקניית כלים מתקנים" ולא ב"שיקום", שכן שיקום הוא תהליך הנעשה לאחר שחרורו של האסיר כדי לסייע לו להשתלב שוב בחברה. רכישת הכלים המתקנים בתקופת המאסר תורמת להצלחת תהליך השיקום לאחר השחרור מן הכלא.

תאריך:  14/08/2007   |   עודכן:  14/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דינה צדוק
המסמך נכתב לקראת דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בהצעת חוק צער בעלי חיים, התשס"ז-2006
רועי גולדשמידט
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא התפתחות ערוצי תוכן למגזר הדתי באינטרנט. המסמך מציג רקע כללי על האינטרנט, מידע על התפתחותם של ערוצי תוכן לציבור הדתי וגישות שונות בקרב ציבור זה בנוגע לשימוש באינטרנט. נוסף על כך, מוצגים בו נתונים על שיעור החדירה של האינטרנט לבתים דתיים, מסורתיים וחילוניים
אורלי לוטן
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת רן כהן, והוא עוסק ברגולציה של גובה שכר הדירה בשוק הפרטי. במסמך נסקרת החקיקה בנושא זה בכמה מדינות: ארה"ב, קנדה, גרמניה, הולנד, צרפת ושבדיה.
יצוין כי בישראל מוטלת הגבלה על גובה שכר הדירה בשוק הפרטי, והיא מוסדרת בחוק הגנת הדייר, התשל"ב-1972. ואולם, החוק חל רק על דיירים שהחלו לגור בדירותיהם לפני אוגוסט 1968, ועל כן תחולתו מצומצמת ביותר
נעמי מי-עמי, חוקרת
המסמך נכתב לבקשתה של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, עוסק במיחזור מכלי משקה מכוח חוק הפיקדון על מכלי משקה, התשנ"ט–1999, אשר נכנס לתוקף בשנת 2001
יובל וורגן
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא מלגות סיוע לתלמידים נזקקים במימון תשלומי הורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il