X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הצעיר סובל ממגבלה ולא גויס הוא התעקש בדרבון ביהמ"ש העליון, שיבץ אותו הצבא כמתנדב הוא עדיין התעקש להיות חייל מן השורה ביהמ"ש העליון - עד כאן
▪  ▪  ▪
הצעיר ביקש להיות חייל מן המניין [AP]

"בחנו את מכלול החומר שהונח בפנינו במסגרת העתירה ולא יכולנו שלא להתרשם מן העותר, יכולותיו הגבוהות ורצונו מעורר ההערכה למלא את חובתו האזרחית. אשר על-כן, סברנו כי ראוי שהמשיבים יפעלו למציאת תפקיד הולם לעותר, אשר יביא למימוש הפוטנציאל הטמון בו, וזאת במסגרת הכללים המקובלים בדין בעניינים אלה". כך קבעה (יום ב', 6.09.10) נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בעתירתו לבג"צ של צעיר אשר ערער על אי-גיוסו לצה"ל מטעמי בריאות. בניגוד לשורת המשתמטים המפוארת שפקדה את מחוזותינו, ואשר נמנים עליה שחקנים, זמרים, יוצרים וספורטאים, וכמובן דוגמניות, יש גם מי שנלחם במדינה, העיקר שיגייסו אותו.
כזה הוא דרור דיין, אשר סובל ממגבלה - אשר לא צוינה - השבח לשופטים - בפסק הדין (יותר מידי פסקי דין מפרסמים יותר מידי פרטים אינטימיים של מתדיינים לרבות בנוגע למצבם הרפואי תוך התעלמות מהשלכות פרסום פסק הדין באינטרנט), ואשר לא רק שהתעקש להתגייס - עניין שנפתר בהליכי הפשרה בינו לבין המדינה בעידוד שופטי בג"צ אשר דחו את הדיונים פעם אחר פעם בכדי לאפשר לצדדים להתפשר - אלא שהתעקש גם להתגייס כחייל מן המניין ולא כ'מתנדב'. השופטת ביניש, אשר - בתוך עמה המשתמט בחלקו היא יושבת - והתייחסה בכובד ראש לעתירתו תוך שהיא מדרבנת את רשויות הצבא לאתר לו תפקיד ראוי (זה נמצא: חוקר מודיעין של חייל אויר) - אמרה - עד כאן.
בשלב שבו ביקש דיין להיחשב כחייל מן המניין נטשה ביניש את כובעה כדודה ציונית דואגת אשר מפשרת בין הצדדים (רשויות הצבא והנער) ושבה לתפקידה כשופטת, עם המנטרות הרגילות ולפיהן "ביהמ"ש העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק לא ישים את עצמו בנעלי הרשות מקום בו ההחלטה עומדת במבחן הסבירות", משהו ששמענו כבר עשרות אם לא מאות פעמים בפסקי דין שונים:
  • "...נקודת המוצא המשפטית המחייבת לצורכי הכרעה בנסיבות העניין שלפנינו, הינה כי הקביעה בעניין כשירותו הרפואית של מיועד לשירות ביטחון הינה הכרעה רפואית מקצועית מובהקת, המונחית על-ידי כללים וקריטריונים שגובשו על-ידי גורמי הצבא ועוגנו בדין. בהתאם להלכה הנוהגת, היקף התערבותו של בית המשפט בהכרעות כגון דא הינו מוגבל ומצומצם ביותר, ותוחם עצמו בעיקרם של דברים לנסיבות חריגות וקיצוניות..."
ביניש דחתה גם את בקשת העותר לשרת כחייל מן המניין - ולו בתנאים מיוחדים אשר תואמים את מגבלתו. ברוח השוויון המרחפת אל מעל פני ביהמ"ש העליון בעשורים האחרונים מציינת ביניש כי אין הבדל, למעשה, בין מתנדב לבין חייל מן השורה, ודין זה כדין האחר, בכל אספקט אפשרי: זה גם זה אינם יכולים להשתחרר מרגע שנכנסו למסגרת הצבאית, אלא באישור הצבא, זה גם זה כפופים לחוק שירות ביטחון, זה גם זה יהיו בתום שירותים זכאים להטבות הכלולות בחוק חיילים משוחררים, - ולמעשה ההבדל היחידי הוא שמתנדב יהא מבוטח בקופת החולים, ואילו חייל אחר יהא זכאי לשירותי רפואה של צה"ל.

בג"צ 7350/08 דור דיין נ' שר הביטחון (ניתן: 6.9.10)
תאריך:  10/09/2010   |   עודכן:  10/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירתו של צעיר לבג"צ להתגייס לצה"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פסק הדין - ביזיון לבית המשפט
משה, עורך-דין  |  11/09/10 07:56
2
הללויה לאותו בחור הרוצה לתרום ל"ת
יחילה  |  11/09/10 12:56
3
אין צורך לגייסו!
מבין עיניין  |  18/09/10 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הבקָר היה בין מפעילי תחנת "לימה 85" בלאוס, שחיילי קומנדו מצפון ויטנאם פשטו עליה, במארס 1968    ריצ'ארד אטשברגר סייע לחבריו הפצועים, חבש אותם, וחילצם למסוק הפינוי - עד שנפגע בכדור, שחדר את גחון המסוק, והרגו
סוכנויות הידיעות
נשיא ארה"ב הודיע על מינוי אוסטן גולסבי ליו"ר חדש למועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן
מערכת אתר ערוץ הספורט
עף נשים: אריה זלינגר וחניכותיו ינסו למחוק את הפיגור מהמשחק הראשון
עמר בנוביץ
פרסום ראשון: הפאוור-פורוורד (30, 2.02 מ') שיקח השנה בבני השרון
ענבל בר-און
צעיר מעין מאהל נתפס נושא נשק מחורשה, לבית קרוב משפחה    הוא לא יכל להסביר מדוע    ביהמ"ש העליון קבע: משלא הוכח כי הוא מצוי בסכסוך, שחרורו למעצר בית לא יסכן את הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il