X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפורו של גבי אבבהו דוויט מעיד יותר מכל על מצב העדה ומצבנו כחברה ישראלית, כל עניין הטיפול בהיעדרותו של בן המשפחה והיחס לו היא זכתה מצד הממסד והחברה מעידים עד כמה פרצופנו כאנשים, כמדינה וכממסד מכוערים ביותר, ואין להם אח ורע בשום מקום
▪  ▪  ▪

את המילים הבאות שתקראו על דף זה לא תוכלו לשכוח או לפחות כל מי שעוד צלם אנוש קיים בו יתחיל להבין שמדובר כאן בעדה שלמה של אנשים שאנחנו כחברה הבאנו אותם בעוונותינו הרבים וזנחנו אותם לאנחות רק על-מנת לקבל את הקבלה "הבאנו אותם ארצה מכוח השבות ומתוך רצון לעלות יהודים לארץ ישראל".
את הכתבה הבאה כתבתי מיד בצאתי מבית משפחתו של גבי אבבהו דוויט ברחוב הרצוג 27 בבאר שבע. אני קוראת מכאן לכל אנשי התקשורת ובמיוחד לעיתונאים, אנחנו כולנו חייבים התנצלות והרכנת ראש למשפחה, לעדה שלמה ולבחור אחד העונה לשם גבי אבבהו דוויט שגופתו הוחזרה בתחילת השבוע לישראל מלבנון.
התנצלות מהולה בבושת פנים על כך שהסיפור הגיע אלינו במפתיע. על כך שהעם השוכן בציון העם הישראלי שזכותו המינימאלית היא לדעת, כלל לא ידע על הבחור שנעלם לפני כשלוש שנים. לא ידע על הבחור שעלה לארץ מאתיופיה בשנת 1981 וניסה להשתקם ולהבנות כאן בארץ הקודש, כי ככה אמרו לו לפני שעלה לארץ.
הבחור הזה שמשפחתו עמלה במשך שנות היעדרותו הלוך ושוב בלי להתייאש לקבל את עזרת המשטרה. הבחור הזה שתמונתו לא פורסמה מעולם באמצעי התקשורת. ואני כעיתונאית לא ראיתי מעולם מודעת חיפוש הקוראת נואשות למוצאו. לבחור הזה למשפחה הזאת אני באופן אישי חייבת התנצלות ומבקשת מחילה שלא מילאתי את תפקידי בנאמנות כמו שהבטחתי ביום שנכנסתי לתפקיד.
הגעתי לבית המשפחה יום לפני הלוויה התיישבתי עם האחות טובה, האחיין יצחק והדוד אברהם. מצאתי את עצמי מחפשת כל פיסת מידע או תשובה לסיפור הזה שנשמע לכאורה הזוי. הגעתי בשקט למקום לפי הקינות המצמררות. האבל בעדה זה משהו שקשה לי להסביר אבל זה אבל אמיתי, הקינות הבכי זלוג הדמעות והאחווה האמיתית בין בני העדה.
פגשתי את משפחת דוויט משפחה אתיופית טיפוסית שעולמה חרב עליה מכורח הגורל. טרגדיה אחר טרגדיה הלמה ללא רחם במשפחה; אב שנדרס, אח שהתאבד. והאח שטבע גבריאל לא פעם אמר באוזני משפחתו כי הם נראים כאילו שייכים ל"משפחת איוב". מזה כשלוש שנים שקעה המשפחה הרדופה בחיפוש אחר הבן האבוד. הבן עליו איש לא שמע, אותו איש לא ראה ואת איש הוא לא עניין. נעלם, כאילו נלקח ע"י עב"ם.
שום תיאור לא יוכל לספר לכם קוראים יקרים מה היא תחושתי? בזמן שהתיישבתי איתם לשמוע על גבריאל נכנס בי מן רעד לא מוסבר דמיינתי את עצמי בסיטואציה דומה, אני הייתי פונה כמותם לרשויות,ואח"כ למשטרת ישראל. ועוקבת בדריכות אחר כל פיסת מידע שיכלה רק לסייע. וזה בדיוק מה שהמשפחה עשתה. הם פנו לתחנות המשטרה בחיפה ובבאר שבע. התשובה שהם קבלו היתה, בכל פעם, זהה: "הוא גבר, הוא ישוב הביתה". פשוט כך. כאילו שזה ברור שהנה עוד בחור אתיופי שמשוטט לו בלי לדעת לאן - כאילו בני העדה האתיופית כולם מראש הוחתמו על נדודי דרכים.
נדהמתי לשמוע מתוך הכאב העצום והיגון הנורא על האופטימיות שהקרינו בני המשפחה. השלווה שהאחות טובה הקרינה באוזני באומרה כי היא מקווה שמהטרגדיה שלהם המדינה ואנחנו החברה נשכיל לקחת את המסר הברור, ושאולי הפעם יתר החטופים יחזרו הביתה, אלדד רגב ואהוד גולדווסר. שההתעלמות הכללית מבנם הביאה, בסופו של דבר, למידע על נעדר אחר, רון ארד. אם כך הרי שלפחות תרמו שוב, בדרכם הדוממת והכאובה,.
אני חייבת להתוודות שנראה לי כי הטרגדיה של גבריאל אבבהו דוויט חשפה שוב את היחס המשפיל של הממשל, שלנו התקשורת ומשטרת ישראל כלפי בני העדה האתיופית. אלו שבאו במסע מפרך מסודן הגיעו ומבצע שלמה או משה, אבל באו לכאן מתוך אמונה כי כאן זאת ארץ האבות וכאן יהיה להם טוב. אבל לי נראה כי הכעס העמוק, חוסר האונים, הפחד והתסכול, תחושות הלבד והחרם העדתי ימשיכו להדהד בדמם של בני העדה.
הרי הסיפור העצוב הזה מעיד הכי הרבה על המסגרת האישית, הבידוד הנפשי הבידוד הפיזי בו הם חיים כל בני הקהילה האתיופית. ועל האשליה בה אנו חיים. הרי מקום המגורים שלהם הוא מרכזי קליטה כמו כאן בבאר שבע שמחזיקים אותם כמו בגטו כבר יותר מ-10 שנים והעיריה או כל מי שאחראי מתעלם מהאפשרות למזג אותם בתוך שכונות מגורים ולסייע להם.
מקומות הבילוי שלהם הם בדרך כלל מקומות ציבוריים, כי במקומות בילוי בהם מופעלים סלקציות אין מקום לאתיופים. תודו! אני אמרתי לכם שמילים הבאות יהיו קשות לקריאה אבל הכול זה אמיתי. אל תתעלמו מהדברים קחו אותם כצידה לדרך כחברה, כי רק כך נוכל למנוע שמקרה כזה יחזור. כי רק כך אני באופן אישי אכפר על היותי חלק מחברה מושפלת.
טובה אומרת: "לפני כיומיים הגיעו צוות מהמשטרה אלינו הביתה ולקחו דגימות דם ורוק ששאלנו אותם למה צריך את זה הם אמרו כי זה מה שיעזור להם לסיים את החקירה והחיפושים אחרי גבריאל. כנראה שאז הם כבר ידעו שגבי נפטר ונמצא בלבנון", הבטתי לתוך עיניה החומותי הן היו כבויות ולחות רציתי לחבק ולנחם... לא ידעתי מה לעשות המשכתי לשאול האם חיפשתם אותו אתם במשך השנים הללו?
"אנחנו הפעלנו לבד את כל החברים והמשפחה על-מנת למצוא את גבריאל, כל פעם היינו נוסעים למקום אחר מהצפון ועד הדרום אבל לא מצאנו אותו, את גבריאל בלעה האדמה אבל במקרה הזה בלע אותו הים."
הדוד אברהם, בחור מנומס ועדין מצטרף לשיחה, לטענתו: "גבריאל נחטף. אני חושב שמישהו פיתה אותו וזרק אותו לים לא ייתכן שגבריאל יתאבד הוא לא כזה הוא יודע כמה אמא שלו סבלה בגלל האבא והאח "המשכתי להביט דוממת קפואה במקומי ורק הקינות חדרו לאוזניי פילחו כל פינה קשוחה שעוד נותרה בליבי ושוב שאלתי כאילו לא מצליחה להבין אבל היכן היו התקשורת המשטרה?
"אנחנו פנינו אלהם עשרות פעמיים, כל פעם התעלמו מאתנו כאילו אנו אבן שאין לה הופכין, אף אחד לא ידע לתת לנו תשובות וכל פעם השיבו את פנינו ריקם", המשכתי לשבת ספוקת כפיים, רוצה לחבק, ללטף ולא מצליחה להבין ולו במעט את האבסורד שבהתנהגות החברה ישראלית.

תאריך:  22/10/2007   |   עודכן:  22/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנצלת שלא מילאתי את תפקידי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גב' כהן, מה ההתרגשות, דבר כזה
שאול אבידור  |  22/10/07 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק פורסטר
אנשים שבעניינים אחרים הם הגיונים, סבירים ומיושבי דעת מוכנים לצאת למלחמה בשם האמת המוחלטת, האבסולוטית ושאינה מוטלת בספק שלהם
ראובן לייב
התייר הישראלי היוצא לארצות שמעבר לים יכול לדאוג לקיבתו במחירים זולים להפליא    ניתן לאכול סעודה דשנה גם תמורת 5 דולרים וקיימת אפשרות נוספת להידוק-יתר של ההוצאות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
חוק מס עזבון (ביטול) קבע כי חוק מס עיזבון בטל, ובכך בטל מיסוי העיזבון בישראל. אך יחד עם זאת עדיין עשויים יורשים על-פי סע' 2 לחוק הירושה להתמסות על הירושה. במאמר זה נסקור בקצרה את סוגית מיסוי העזבון בישראל
יהונתן דחוח-הלוי
הפעילות של הרשות הפלשתינית נגד אגודות הצדקה צריכה לשמש "אור אדום" לבנקים המעורבים בהעברת הכספים לאגודות אלה, ובכך מסייעים במישרין או בעקיפין, ביודעין או בעצימת עין, לפיתוח תשתית הטרור של תנועת החמאס
בלפור חקק
במלאת 69 שנים לפטירתו של מאיר דיזנגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il