X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ללונדון נוסעים גם לעשות קניות בצד החנויות החדישות תמצאו בתי-מסחר עם ותק של מאות שנים העתיק ביותר הוא בית-ממכר-עתיקות משנת 1567
▪  ▪  ▪

בלונדון, המשופעת בבתי-מסחר חדישים, ניתן למצוא, עדיין, חנויות ישנות-נושנות, המשרתות את הציבור מאות בשנים. המפורסמת שבהן, "בית ממכר עתיקות" (זוכרים את סיפרו של צ'ארלס דיקנס?), שנבנתה בשנת 1567. בבית-מסחר זה (ברחוב פורטסמאות) מוכרים כלי-בית וחפצי-חן אמנותיים עתיקים, בדיוק כפי שנהגו לעשות זאת בעידן הוויקטוריאני.
חנות עתיקות נוספת היא, "בית החייטים לגברים", של גיבס והוקס (רחוב סאוויל), הקיימת מאז שנת 1771. בחנות זו נתנו הדוכס מוורינגטון והלורד נלסון לתפור את מדיהם. מאתיים שנה מאוחר יותר ממשיך בית המלוכה הבריטי להשתמש בשירותיו של בית-מסחר זה. כאן יכול כל גבר אלגנטי לתפור לו חליפה אופנתית ולקבלה תוך שלושה שבועות מיום ההזמנה. המחיר הממוצע לחליפה גברית מחוייטת: 600 ליש"ט.
מסורת של סבא
חנות ישנה ושמרנית באופנתה היא זו של "טרנבול ואסר" (רחוב ג'יימס), שהתמחתה בממכר חולצות לבנות. בית-מסחר זה נוסד בשנת 1885 ואותו נהגו ונוהגים לפקוד כל ה"מי ומי" של בריטניה, החל בווינסטון צ'רצ'יל וכלה בראש הממשלה הנוכחי. שתי חנויות ישנות נוספות לממכר חולצות הן זו של "טרשר וגלני" - האחת בכיכר לנקסטר, והשנייה ברחוב גרשהאם. שתיהן נוסדו ב-1783.
מגפיים, בייצור עצמי, ומאיכות מעולה, לגברים ולנשים, ניתן להשיג אצל "לוב" (ברחוב ג'יימס). נכדו של מייסד החנות, אריק לוב, ממשיך במסורת של סבא, מאז שנת 1870. המחיר לזוג-מגפיים אינו זול: 500 ליש"ט בממוצע.
מקטרות ישנות
חנות הכובעים של ג'יימס לוק" (ברחוב סנט ג'יימס) משרתת את לקוחותיה מאז שנת 1693. כאן מוכרים, בין השאר, גם כובעי-ציידים. המחיר הממוצע לכובע: 33 ליש"ט.
מי שמבקש לרכוש מטרייה או "מקל סבא", יוכל למצוא את מבוקשו בחנות הוותיקה של "ג'יימס סמית ובניו" (רחוב ניו-אוקספורד), הפועלת מאז שנת 1865.
חובבי העישון (יש עוד כאלה?) יוכלו למצוא את מבוקשם - החל במקטרות עתיקות, דרך טבק, וכלה במציתים, אצל "סמית ובניו" (רחוב צ'רינג קרוס), שנוסדה ב-1860. מייסדי בית-מסחר זה נהגו לשווק ממנו בעבר צורכי-עישון לכל חלקי העולם. ניתן למצוא, כאן, בית היתר, אוסף מרהיב של מיקטרות ישנות.
ואיך אפשר שלא להזכיר את "הרודס" (ברובע נייטסברידג'), בית הכלבו הגדול של אירופה, הממשיך לשרת בנאמנות את בית המלוכה הבריטי, וגם את "עמך", מאז 1849.

תאריך:  11/11/2007   |   עודכן:  11/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ישראל בלושטיין
רק 52% מהניגשים לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עברו את המבחן ויקבלו רשיון לעסוק בעריכת דין. עו"ד ישראל בלושטיין, מנכ"ל פרקטיס, העוסקת בהכנת משפטנים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין, אומר כי בעתיד נראה אחוזים אף יותר נמוכים: "המפץ הגדול של חלומות עורכי הדין עתיד ליצור מעמד חדש ומקופח בחברה הישראלית"
אריק פורסטר
ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא וה-"9.11"
שושי פולטין
אדוני ראש הממשלה, אני מניחה שיש בך קצת רגש ובוודאי חשת באיזו שהיא אי נוחות כשלא לחצו את ידך, אז תאר לעצמך מה אנו, המורים, חשים כאשר תקופה כל כך ארוכה, אתה ממשיך להתעלם מאיתנו?!
נמרוד איזיקוביץ
אנשי אקדמיה, תרבות ותקשורת המקדשים את הליברליזם, האינדיבידואליזם וזכויות הפרט והמיעוט הערבי במיוחד שקועים בריטואל מתמיד של התפעלות מהפלורליזם התרבותי הישראלי, הסבלני כל כך כלפי חברי כנסת ערבים הנפגשים עם חיזבאללה. הם כנראה לא רואים כל בעיה בפגישות עם האויב ובהתבטאויות ברורות נגד קיום המדינה היהודית ציונית, כי זה יסתור את מלחמתם חסרת הפשרות עבור זכויות המיעוט הערבי
יורם אטינגר
חוקרי האקדמיה הישראלים הריצו משך שנים את תיזת הדמוגרפיה הבעייתית בין יהודים וערבים בין נהר הירדן לבין הים התיכון. הם טועים: הדמוגרפיה מהווה נכס - ולא נטל - אסטרטגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il