X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נדמה לפעמים שאנו, כחברה, מוכנים למכור את בכורתנו, רק בשביל קצת שקט מדומה. אנחנו רוצים למצות את הרגע, ליהנות מכל דקה, "אכול ושתה כי מחר נמות"
▪  ▪  ▪

ילד, מה את מעדיף, סוכריה עכשיו או חבילת סוכריות שלמה בשבוע הבא? מי לא מנסה להסביר לילד שלו "תתאפק מעט עכשיו ותרוויח הרבה בעתיד" או במונח המקצועי, 'דחיית סיפוקים'.
אולם, כל מה שנכון לגבי הילד הפרטי שלנו, פתאום מאבד כל ערך בחברה הישראלית. רוצים הכל עכשיו, מיד, ועם הרבה הפתעות וזיקוקים. רוצים לאכול את כל העוגה ולעזאזל הדיאטה, הכולסטרול ולחץ הדם.
'לצאת מעזה מיד', ואם הם רק יע--יזו להתגרות בנו, "ישראל תדע להגיב" זוכרים...? אהוד הבטיח לנו שאחרי הנסיגה (הבריחה) מלבנון, יהיה פה שקט, כי חזרנו לגבול הבינלאומי. את התוצאות של 'לצאת עכשיו' אנחנו כבר לא נשכח, נכון?
עשו, אחיו הבכור, החזק ורב העוצמה של יעקב, זה שיושב באוהל ולומד מהעבר ומתכנן את העתיד, חוזר ממסע צייד והוא עייף! עשו מבקש מאחיו "הלעיטני נא מן האדום האדום הזה,כי עייף אנכי". הלעטה היא פעולה דוחה המיוחסת לבעלי חיים. איזו הנאה יש לעשו מארוחה שמלעיטים אותו? עשו היה יכול להכין "על האש" מצוין ממסע הצייד שלו. אבל מה הוא מבקש מיעקב,"מן האדום האדום הזה". הוא בכלל לא יודע מה מתבשל שם. האם זה טעים? הוא מחליט רק ע"פ המראה החיצוני. אבל מה שעצוב עוד יותר זה שהוא לא מבקש לאכול מפני שהוא רעב, אלא מפני שהוא עייף. עייפות יכולה להיות עייפות פיזית משעות ארוכות של צייד וחשיפה לשמש. אך סוף דבריו של עשו, מעידים על תשישות. עייפות נפשית עמוקה, "הנה אנכי הולך למות ולמה זה לי בכורה". עייפות מנטאלית נוקבת ויורדת עד תהום של צייד מוכשר, בחור צעיר בשיא כוחו, שאומר "הנה אנכי הולך למות..."
יעקב מעוניין בבכורה העתידית, בברכה הגדולה מהסבא הגדול - אברהם. ועשו מוכר לו את בכורתו, את עתידו ועתיד ילדיו, וכל זה בשביל מה? בשביל נזיד עדשים.
נדמה לפעמים שאנו, כחברה, מוכנים למכור את בכורתנו, רק בשביל קצת שקט מדומה. אנחנו רוצים למצות את הרגע, ליהנות מכל דקה, "אכול ושתה כי מחר נמות".
אנחנו מזהמים את הסביבה, פוגעים בשמורות טבע, רצים לועידות בארה"ב ובאירופה עם ארוחות גורמה וקוקטילים ואז משלמים את 'מחיר השלום' בלי השלום עצמו. העיפות מפתה אותנו לחיפוש נואש של 'פרטנר' ו'ויתורים כואבים' שאת המחיר בבוא היום ישלמו ילדינו.

אדמונד חסין הוא יועץ בביה"ס לפיתוח מנהיגות של צה"ל.
תאריך:  11/11/2007   |   עודכן:  11/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה שאנחנו עייפים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אדמונד חסין - היזהר!
משה, עורך-דין  |  11/11/07 18:10
2
נאה דרשת ל"ת
א מ רול  |  11/11/07 21:24
3
לא רק עייפות
ליאור, פ"  |  11/11/07 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ללונדון נוסעים גם לעשות קניות    בצד החנויות החדישות תמצאו בתי-מסחר עם ותק של מאות שנים    העתיק ביותר הוא בית-ממכר-עתיקות משנת 1567
עו"ד ישראל בלושטיין
רק 52% מהניגשים לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עברו את המבחן ויקבלו רשיון לעסוק בעריכת דין. עו"ד ישראל בלושטיין, מנכ"ל פרקטיס, העוסקת בהכנת משפטנים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין, אומר כי בעתיד נראה אחוזים אף יותר נמוכים: "המפץ הגדול של חלומות עורכי הדין עתיד ליצור מעמד חדש ומקופח בחברה הישראלית"
אריק פורסטר
ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא וה-"9.11"
שושי פולטין
אדוני ראש הממשלה, אני מניחה שיש בך קצת רגש ובוודאי חשת באיזו שהיא אי נוחות כשלא לחצו את ידך, אז תאר לעצמך מה אנו, המורים, חשים כאשר תקופה כל כך ארוכה, אתה ממשיך להתעלם מאיתנו?!
נמרוד איזיקוביץ
אנשי אקדמיה, תרבות ותקשורת המקדשים את הליברליזם, האינדיבידואליזם וזכויות הפרט והמיעוט הערבי במיוחד שקועים בריטואל מתמיד של התפעלות מהפלורליזם התרבותי הישראלי, הסבלני כל כך כלפי חברי כנסת ערבים הנפגשים עם חיזבאללה. הם כנראה לא רואים כל בעיה בפגישות עם האויב ובהתבטאויות ברורות נגד קיום המדינה היהודית ציונית, כי זה יסתור את מלחמתם חסרת הפשרות עבור זכויות המיעוט הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il