X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקצוענים, מומחים וחובבי יין בעולם מגלים את נפלאות היין הישראלי, שעולה על שולחנות במסעדות יוקרה וזוכה בשלל פרסים. אך יש עוד מה לעשות עד שהיינות הישראלים יזכו למעמד הדומה ליינות המובילים בעולם ונדרש מאמץ לאומי מתואם למיתוג היין הישראלי
▪  ▪  ▪

במשך שנים ניסו היקבים הישראלים למשוך את תשומת לבו של רוברט פרקר, הגורו של עולם היין הבינלאומי. פרקר, שנחשב למבקר היינות החשוב והמשפיע ביותר בעולם, שכל אמירה שלו יכולה לחרוץ גורלות, לא התוודע עדיין לנפלאות היין הישראלי. רק לאחר שהיינות הישראלים זכו באין סוף פרסים בשלל תחרויות בינלאומיות ולאחר שצברו הכרה כיינות מעניינים ורציניים, הבין גם פרקר שהוא לא יכול להתעלם מהיין הישראלי. לאחר שערך טעימה למבחר יינות ישראלים מובחרים ציין פרקר בחוות דעת מנומקת, כי "לישראל יש תעשיית יין אמיתית אשר ראויה לתשומת לב הלקוחות".
עכשיו, כשהיין הישראלי מצויד בחותמת האיכות של פרקר, מנסים מספר גורמים הקשורים לתעשיה היין המקומית למנף את ההישג ולקדם צעד נוסף את ייצוא היין הישראלי לחו"ל. בסוף חודש פברואר תיפתח במרכז הירידים בת"א תערוכת יין בינלאומית - Israwinexpo, בה מבקרים עשרות קניינים, עיתונאים מובילים וקובעי דעה מחו"ל, שהגיעו ארצה להתרשם מקרוב מאיכות היין הישראלית. לתערוכה שותפים מספר גורמים ובהם מרכז הירידים, מכון הייצוא, מגזין יין וגורמה, חיים גן מ"איש הענבים" ומשרד התמ"ת.
קפיצת מדרגה בייצוא
קצת מספרים. בישראל פועלים כיום 25 יקבים מסחריים. יש גם עוד הרבה יקבי בוטיק קטנים. שלושת היקבים הגדולים - יקבי כרמל, ברקן ורמת הגולן - תופסים כ-75% מנתח השוק המקומי. 95% מהייצוא הישראלי מקורו בעשרה יקבים. רוב ייצוא היין הישראלי מיועד כיום לצפון-אמריקה ולמערב-אירופה. לאחרונה הוחל ביוזמת מכון הייצוא והנספחים המסחריים בחו"ל במאמץ למכור יין ישראלי גם לדרום-מזרח אסיה.
במשך שנים נתפסו היינות הישראלים בחו"ל בעיקר כיינות כשרים, ברמה לא גבוהה במיוחד, שמיועדים לשוק היהודי. מאז שנות השמונים, כשהחלה מהפכת האיכות של היינות הישראלים (כניסת יקבי רמת הגולן לשוק, ובהמשך בשנות ה- 90 הקמת יינות הבוטיק ויישור קו האיכות ע"י היקבים הגדולים) הם החלו לצבור בהדרגה מוניטין גם בעולם הגדול. אט-אט הם החלו מופיעים במסעדות בדירוג שלושה כוכבים של מישלן, בחנויות היין המובחרות וברשתות המרכולים הבינלאומיות. ואכן, בשנים האחרונות היין הישראלי מושך את תשומת ליבם של יותר ויותר גורמים מקצועיים בחו"ל - קניינים,עיתונאים וחובבי יין.
בשנה האחרונה רשם ייצוא היין הישראלי קפיצת מדרגה - מהיקף מכירות של 14.8 מיליון דולר בשנת 2006 ל-21.1 מיליון דולר בשנת 2007 - זינוק של 42%. עם זאת, עדיין מדובר בשיעור קטן מכלל הייצוא הישראלי, 2% בלבד. יחד עם זאת, אפשר לראות בכך עדות לפוטנציאל הגדול הגלום בתעשיית היין הישראלית ויש לעשות מאמץ למנף את ההצלחות האחרונות לקידום נוסף של הייצוא לחו"ל.
נראה שהדרך היחידה לקידום הענף היא על-ידי מאמץ מרוכז, רצוף ומתואם בין כל הגורמים בתעשיה למיתוג היין הישראלי. בעולם הרחב היינות ממותגים לפי ההשתייכות המדינית - יש יין צרפתי, איטלקי, ספרדי, אוסטרלי ניו-זילנדי, צ'יליאני וקליפורני. אפילו בולגריה נרתמה למיתוג תעשיית היין שלה. לכן, נדרש מאמץ משותף של כל היקבים, תוך תיאום מרכזי וממוקד, שייתמך כספית ושיווקית בידי המדינה, במטרה למתג את היין הישראלי, למצב אותו כיין איכותי ותחרותי ובכך להגדיל משמעותית את מכירות היין הישראלי בחו"ל.
איכות היין משפיעה כיום על תדמיתה הכוללת של המדינה המייצרת אותו. העיסוק ביין בעולם הוא אופנתי. מדברים עליו בשיחות סלון וב'סמול טוק' באירועים חברתיים. הוא מקרין "טרנדיות" ו"סקס אפיל" ומהווה גורם חשוב במשיכת תיירים. קיימת תיירות יין ענפה ואין סיבה שישראל לא תוכל לממש את הפוטנציאל ולהפיק תועלת מתעשיית היין המפותחת שלה.
בינתיים, נעשה מאמץ נרחב לחשיפת היין הישראלי בפני הקניינים בחו"ל בפעילויות כגון אירועי טעימות, השתתפות בתערוכות, מפגשים עם קניינים וגורמים אחרים והכל במאמץ מרוכז לקדם את היין הישראלי. במסגרת התערוכה הבינלאומית, למשל, מאורגנים לקניינים מחו"ל סיורים, מפגשים, ארוחות גורמה ופרזנטציות מקצועיות לעיתונאים ממגזיני היין הנחשבים בחו"ל וכן לקניינים מובילים ולקובעי דעה בתחום היין בעולם. הסיורים כוללים ביקור באזורי גידול יין, טעימות יין ומפגשים אישיים בין המבקרים מחו"ל לבין בעלי יקבים מישראל. כמו כן, בתערוכה בסוף פברואר יתקיימו כ-250 מפגשים עסקיים בין היקבים הישראלים לאורחים מחו"ל.

מיכל נאמן היא מנהלת פיתוח עסקי ענף מזון ומשקאות במכון הייצוא.
תאריך:  25/02/2008   |   עודכן:  25/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שמנותק באמת מן המציאות היא שרת החוץ ציפי לבני. הרי מעל כל גבעה רמה וליד כל מיקרופון רענן היא מכריזה השכם והערב כי האינטרס העליון של מדינת ישראל היא להקים מדינת טרור לידה, על שטחה. בתוך הבטן הרכה של ארץ ישראל
יוסי עבדי
שוב מערך ההסברה הישראלי לא נערך מבעוד מועד מול משבר ידוע מראש ברצועת עזה    זירת ההסברה באינטרנט מופקרת לחלוטין ע"י כל המשרדים הממלכתיים האחראים להסברת מדיניות הביטחון    ראוי ששרת החוץ תחזק את אגף ההסברה של משרד החוץ בתקציב ובתקנים על-מנת שיוכל למלא את תפקידו
דמיטרי רייזמן
בביקורו ביפן טוב יעשה אולמרט אם ישתטח על קברו של הצדיק טושיקטסו, שהיה שר החקלאות של יפן
אינדקס בידור ובמה
"פסטיבל אשה" 2008 יתקיים בתיאטרון חולון בתאריכים 4.3.08-8.3.08. זוהי שנתו ה-12 של הפסטיבל המציין את יום האשה הבינלאומי והוא יתרכז באולמות תיאטרון חולון
נאור רוני
שיאה של עונת הגשם מביא עמו חלון הזדמנויות קצר ליהנות מהפריחות היפהפיות שיש לארץ ישראל ולגליל להציע    מסלולי טיול לסוף השבוע, גם למשפחה וגם למחפשי האתגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il