X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
"החלטתי כבר בגיל 12 שאני הולך להיות מיליונר. היום, בגיל 49, אני יכול להגיד שהצלחתי" סיפר יו"ר חברת טריידנט, מאיר ברק למשתתפים במפגש מועדון היזמות iJCE של המכללה האקדמית להנדסה ירושלים
▪  ▪  ▪

מועדון היזמות של המכללה האקדמית להנדסה ירושלים אירח את מאיר ברק, יו"ר חברת טריידנט, אנליסט כלכלי ומשתתף קבוע בתוכנית הטלוויזיה הפיננסית "לילה כלכלי" בערוץ 10. ברק סיפר לסטודנטים ולבוגרים היזמים את סיפורו האישי - תחילת דרכו, הקריסה הגדולה והתאוששותו חזרה לעולם העסקים וחילק עצות וטיפים חשובים למי שמעוניין לפרוץ קדימה ולהרוויח מיזמות.
"החלטתי כבר בגיל 12 שאני הולך להיות מיליונר. היום, בגיל 49, אני יכול להגיד שהצלחתי" סיפר ברק למשתתפים במפגש מועדון היזמות של המכללה האקדמית להנדסה ירושלים, ביניהם סגן הנשיא לעניינים אקדמיים, פרופ' איתן מנור, ראש דיקנאט הסטודנטים, ד"ר גיתית גילרן, יו"ר מועדון היזמות, מר אדם בן-גור, מנהלת פרויקטים במחלקה להנדסה פרמצבטית וחברה בוועדת ההיגוי של מועדון היזמות, ד"ר אלוירה בר, וכן סטודנטים ובוגרים של המכללה. ברק, שעשה את הונו הראשון בשוק התקשורת הסלולארית על-ידי מכירת טלפונים סלולאריים משולמים מראש ("פריפייד") לתושבי הרשות הפלשתינית, שיתף את הנוכחים בתקופה קשה בחייו בה כשלו עסקיו עד לכדי מצב בו כמעט ונאלץ להכריז על פשיטת רגל: "זו הייתה תקופה מאוד קשה בחיי, הגעתי למצב שבו אני אדם נשוי, עם משכנתה של 80% ושלוש בנות, כשהקטנה רק בת חודש וחצי, וחובי עומד על שני מיליון ש"ח בקירוב. זה היה ניסיון קשה בעברי, אולם אני לא לבד: אני מכיר מעט מאוד אנשי עסקים שהגיעו להצלחה בלי לעבור משברים".
ברק סיפר כי המשבר לא היה ממושך. הוא הצטרף לתעשיית ההייטק המתפתחת בתחילת שנות האלפיים ובתוך ארבע שנים בלבד הצליח להחזיר את כל חובותיו. "זה רחוק מאוד מלהיות עניין של מזל-זו נחישות. מי שמצליח באמת, הוא מי שנחוש. מי שאומר: 'אני אצליח ויהי מה' - מצליח". לאחר התאוששותו הכלכלית, התפנה ברק לחלומות אחרים, ביניהם הקמת "טריידנט" אחד מבתי הספר ללימוד מסחר במניות הגדולים בעולם: "לדעתי מסחר בבורסה הוא המקצוע הטוב בעולם. אני הגשמתי את החלום והחלטתי שכעת אני רוצה ללמד אחרים איך להגשים את יעדיהם".
על השאלה "למה לא כולם מצליחים?" ענה ברק לנוכחים כי "אם אתם מפחדים לקחת סיכונים אתם לא יכולים להגיע לשום מקום, אתם חייבים להחליט: ללכת כל הדרך להצלחה או לא להגיע לאף מקום. בנוסף, כלי חשוב הוא יכולת ההשפעה שלכם על הסביבה: אם אתם רוצים כסף ועוצמה, הדרך היחידה היא לקבל את זה מאחרים- אחרת מאיפה יבוא הכסף?" ברק חלק עם המשתתפים את ניסיונו האישי בהשגת משקיעים: "עוד בתקופה בה היו לי חובות, הצטרפתי למועדון הגולף בקיסריה. עשיתי זאת כי ידעתי שיש שם הרבה מאוד אנשים עשירים. לי היה משאב של ידע ולהם היה משאב של כסף, ובסופו של דבר, יכולתי באמצעות יכולת ההשפעה שלי ורוח היזמות, להשיג את רצוני".
לסיום, העניק ברק ליזמים הצעירים מתכון עסקי להצלחה: "אני מאמין שכל מה שצריך בשביל להצליח זה פשוט לחקות. כשאתם רואים עסק שמצליח בגדול-אתם יכולים לחקות אותו. להצלחה יש עקבות עמוקים. כל רעיון עסקי מוצלח ניתן להתאים לסביבה, לשפר, לייעל ואולי בעתיד להיות בעצמכם מודל הצלחה לאחרים.

תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רוצים להצליח? תתחילו לשחק גולף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נחום
סבב מינויים חדשים בחברת עמודי שלמה - המובילה בענף הסניטציה החיפוי והריצוף    יהונתן בר-לב (בן 28) מונה לסמנכ"ל השיווק, ואושרי ספיבק (בן 31) מונה לסמנכ"ל לוגיסטיקה
סיגל איל
גלאי תקשורת
תערוכת אמנות ייחודית, פרי יצירתם של חיילי צה"ל
דנה הראל
הצ'אט של לייבפרסון זכה בפרס מוצר השנה 2011 של מגזין CIS המוביל לפתרונות אינטראקציה עם לקוחות
גלעד אמיר
נבחרה כפיינליסטית בתחרות החברה החדשנית ביותר בכנס RSA 2012 וזכתה בפרס הכסף של SearchServerVirtualization.com בקטגוריית "אבטחה לסביבות וירטואליזציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il