'אדטק', ספקית טכנולוגיית ה-AD SERVING (הגשת באנר) וחברת-הבת של ענקית האינטרנט האמריקנית AOL, מודיעה שמערכת ניהול הפרסומות שלה - ADTECH IQ, תהיה מתואמת יחד עם תקן ה– OpenRTB של לשכת הפרסום האינטראקטיבי ( IAB). זאת, בנוסף לשתוף הפעולה המלא בכל הנוגע לקוויה המנחים של הלשכה. מדובר בתקן אחיד עבור טכנולוגיית ה- RTB המשמשת מעין בורסת פרסום בזמן אמת באינטרנט.
טכנולוגיית ה - RTB (Real Time Bidding) עובדת בצורה הבאה: RTB מתאימה בזמן אמת את הפרסומות באינטרנט, בשוק הדיספליי, ומאפשרת למוכרים וקונים ברשת, להחליט אודות הערך של שטח הפרסום. כך, באמצעות הצעות מחיר, פרסומאים יכולים לרכוש שטחי פרסום ברשת ולחשוף את תכניהם לגולש בעודו נמצא בעמוד רלוונטי למפרסם.
לפי דברי מארק ת'יילן, מנהל טכנולוגי ראשי באדטק: "תקן ה- OpenRTB הינו הנוהל הנבחר מבחינתנו. התקן יקל על האינטראקציה בין לקוחות ה- AD SERVING שלנו לבין פלטפורמות RTB. עבורנו, המעורבות בפיתוח תקנים הינה מובנת מאליה ואנו משלבים אותם במהירות אל תוך יישומים מעשיים ברגע בו הם מוכנים וזמינים לשימוש".
ת'יילין, ממשיך ואומר כי: "מנקודת המבט שלנו, ההסכמה הבסיסית על קווי פעילות מנחים בכל הנוגע למגזר ה- ,RTB הינה הכרחית מאחר שהיא הופכת את תהליכי העבודה לגלויים ופתוחים הרבה יותר. הדבר מקל על החלפת הנתונים בין כל הצדדים המעורבים; החל מ – DSP, דרך SSP ועד ל-AD SERVER, ומאפשר שיתוף פעולה יעיל."
"תקני OpenRTB נועדו לפענח את פוטנציאל הצמיחה של RTB באמצעות סיפוק דרך יעילה יותר לקונים ומוכרים לניהול עסקים בשוק הפרסומי." כך אומר פאטריק דולאן, סמנכ"ל בכיר וסמנכ"ל תפעול של IAB. עוד מוסיף דולאן כי, "אנו מברכים את מערכת ADTECH IQ על היותה מתואמת עם התקנים ומצפים לשיתוף הפעולה עם קבוצת IAB RTB. המומחיות של ADTECH הינה חיונית עבור המשך הפיתוח של תקני ה- OpenRTBבכל המערכות."
תקנים מעין OpenRTB, הינם חשובים מאוד עבור תעשיית המדיה הדיגיטלית ככלל ועבור 'אדטק' בפרט, מאחר שהם מבטיחים שיתוף פעולה אפקטיבי ומקצועי יותר של המגזר כולו. כספקית טכנולוגיה בינלאומית, 'אדטק', תקדם ותיקח צעד נוסף קדימה תקנים אלו לקראת אימוצם הכלל עולמי.
חברת ADTECH הוקמה ב-1998 כחברה בינלאומית המתמחה בהצעת פתרונות בתחום הפרסום באינטרנט – Ad Serving. ADTECH הינה חלק מענקית האינטרנט AOL ומהווה עבורה את הפלטפורמה הטכנולוגית לפרסום באינטרנט.