X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שר התמ"ת קיים במכללה הטכנולוגית רופין, דיון בנושא המכללות הטכנולוגיות בישראל. אלי ברק יו"ר הועד המנהל של המכללה: "חייבים להשוות את תקציבי מה"ט לתקציבי המל"ג"
▪  ▪  ▪

שר התמ"ת שלום שמחון ביקר במכללה הטכנולוגית רופין, בליווי צמרת משרדו, במטרה לדון עם הנהלת המכללה הטכנולוגית בנושא הקשיים הניצבים כיום לפתחה של ההשכלה הטכנולוגית בישראל.
בין הטענות העיקריות אותן העלו ראשי המכללה היה נושא השוואת תקציבי מה"ט לתקציבי המל"ג.
רני אידן ראש המועצה המקומית עמק חפר וחבר בעמותת המכללה הטכנולוגית רופין פתח באומרו כי המכללה הטכנולוגית רופין הינה המכללה הוותיקה ביותר בישראל וממוצבת כיום בין שלושת המכללות הגדולות בישראל. על כן מצוקתה כפי שתתואר בהמשך הינה מצוקתם של מוסדות טכנולוגים על תיכונים רבים, המכשירים למקצועות ההנדסאות.
אלי ברק, יו"ר הוועד המנהל של המכללה טען: " על-אף הרצון של כל המעורבים לחולל שיפור, תקציבי מה"ט לא התעדכנו מעל 15 שנה בניגוד לתקציבי המל"ג, המתעדכנים כל העת. השקעת המדינה בהנדסאים בגובה של כ-7,500 ש"ח לשנה לסטודנט אינה עומדת בקנה אחד עם השקעת המדינה בסטודנט הלומד במכללות האקדמיות או באוניברסיטאות והינה בסכוםהגבוה פי 2.5 לפחות לשנה לסטודנט. הנדסאים הינם כוח תעסוקה נחוץ ונדרש למשק. בשל המחסור החמור בהנדסאים, רבים נחטפים עוד טרם סיום לימודיהם".
עוד הוסיף אלי: צריך להבין - המכללות בקריסה בגלל תקציב נמוך ושיטות תקצוב לקויות, וזה עוד לפני שהעלנו את העובדה כי בכיתת הנדסאים לא ניתן ללמד יותר מ 50 סטודנטים, וזאת בעקבות שימוש במעבדות וציוד טכנולוגי רב תוך לימוד מעשי אינטנסיבי, שכן הנדסאי הינו מהנדס יישומי ( Practical Engineer). באקדמיה מאידך יכולים ללמוד יותר מ-100 סטודנטים בכיתה. איך משווים את פער ההשקעה בכיתות לימוד ושעות מרצים במצב הכספי הנוכחי ? חייבים להשוות את תקציבי מה"ט לתקציבי המל"ג."
תמי צוקרמן מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין הוסיפה: "הבדל גדול נוסף ביחס המפלה בין הנדסאים לסטודנטים של המל"ג הוא באי השתתפות המדינה בהצטיידות ובבינוי של המכללה. המכללות האקדמיות יכולות להגיע לדמי הצטיידות ובינוי המוערכים במיליוני שקלים לשנה בעוד אנו המכללות הטכנולוגיות עבור מספר זהה של סטודנטים עומדות על סכום של עשרות אלפי שקלים לשנה בלבד. בצורה זו קשה מאוד לספק את תנאי הלימוד הדרושים מבחינת מעבדות, מערכות מכשור ותשלום למרצים. אם לא יחול שינוי, מכללות ההנדסאים עלולות למצוא עצמן בקרוב מאוד על סף סגירה."
נתון מעניין הוא כי הנדסאים של משרד החינוך, קרי תלמידים הלומדים יג' יד' , מתוקצבים על-ידי המדינה בסכום גבוה מהנדסאים בוגרים לאחר שירות צבאי, על אף כי הוכח שהנדסאים בוגרים הם אלו אשר מאיישים את תפקידי ההנדסאים הדרושים במשק. בנוסף, רק השנה חברת אינטל דיווחה על מחסור של 1,500 הנדסאים כמו גם חברות רבות נוספות.
בעיה תקציבית נוספת שהועלתה הינה מועד התשלום למכללות. בעוד המל"ג משלם לכל האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות כשלושה חודשים מתום שנת הלימודים, המכללות להנדסאים מקבלות את הכספים לאחר שנה ואפילו כמה שנים באיחור דבר המקשה מאוד על ניהול תקציב מאוזן ומתוכנן.
שר התמ"ת שלום שמחון סיכם את הדיון באומרו: " יש כאן מצוקה אמיתית. אני רוצה יותר הנדסאים בענף התעשיה. צריך להכפיל את התקציב. אנו נבחן במשרד דרכים חדשות לעשות זאת תוך חשיבה על שינוי שיטת התקצוב על-פי דיפלומות המוצעת כיום ותוך התייחסות לנושא ההשמה כפרמטר של הצלחה "
בסיום הביקור נערך סיור במכללה, במהלכו ביקר השר בסדנת קבוצת הרובוטיקה 2630 של עמק חפר המשתתפת בפרויקט FIRST, המתארחת באופן קבע במכללה הטכנולוגית רופין.

תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום שמחון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'ני מ'גופר'
הלל רונן
החברה מספקת מטבח הכולל את הכל – שיש,כיורים, ברזים,איבזור פנים מלא, תאורה מעוצבת ומעצב צמוד שמלווה את כל התהליך במחיר ושירות ללא תחרות!
שני דגן
"החלטתי כבר בגיל 12 שאני הולך להיות מיליונר. היום, בגיל 49, אני יכול להגיד שהצלחתי" סיפר יו"ר חברת טריידנט, מאיר ברק למשתתפים במפגש מועדון היזמות iJCE של המכללה האקדמית להנדסה ירושלים
אורי נחום
סבב מינויים חדשים בחברת עמודי שלמה - המובילה בענף הסניטציה החיפוי והריצוף    יהונתן בר-לב (בן 28) מונה לסמנכ"ל השיווק, ואושרי ספיבק (בן 31) מונה לסמנכ"ל לוגיסטיקה
סיגל איל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il