X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מפרסמים בגוגל אדוורדס? הנה רשימה שלא הייתם רוצים להופיע בה
▪  ▪  ▪

כך, בלי להודיע מראש המחיר לקליק בקישורים הממומנים של גוגל יכול לעלות, מתי? כאשר גוגל מזהה מודעות שהרלוונטיות שלהן למילת החיפוש שווה לאפס.
בימים אלו, כשעורכים מסיבות לפורים ומחפשים בגוגל תחפושות יפות, קמפיינים של מוצרים אחרים לגמרי עולים בתוצאות החיפוש הממומן! מה למשל? איך זה קורה? איך אפשר להימנע מזה? וכמה זה עולה לנו...?
ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי" של גוגל אדוורדס, ריכז לנו כמה דוגמאות, הסברים ופתרונות:
"ניסיתי לחפש בגוגל תחפושת. התחלתי בחיפוש אחר "תחפושת סופר מן". ומה קיבלתי? לצד קישור ממומן אחד (!) של חנות תחפושות, קפץ בראש העמוד קישור ממומן של שופרסל ישיר. חשבתם לרגע שבשופרסל ישיר מוכרים גם תחפושות? ממש לא. פשוט, מנהלי הקמפיין של שופרסל שכחו, או התרשלו ב"סינון מילות המפתח". הכוונה לנכס לשופרסל את המילה "סופר" כקיצור מקובל של סופרמרקט, תעלה לחברה ביוקר. עקב הופעות לא רלוונטיות ומטעות של המודעה בכל פעם שמוקלדות המילים סופר מן, סופר מריו, סופר סת"ם סופר ישראלי ועוד, תגרום להורדת ציון האיכות ובעקבותיה לעליית המחיר לקליק.
חיפוש בגוגל מסיכת פורים או מסיבת פורים מניב קישור ממומן של חופשת סקי בפורים. גם במקרה זה ההיגיון לא היה משאב זמין בתהליך התכנון. ניתן לשער מתוך שהמפרסם התכוון לחסוך את מחיר ההקלקה היקר של "חופשת סקי" והשליך את יהבו על מילות מפתח הקשורות לפורים. הקמפיין זכה אומנם לחשיפות, בהקשר בלתי רלוונטי. סביר להניח שמי שמחפש מסיכה או מסיבה לרוב אינו פנוי באותו הרגע להתעניין בחופשה.. זהו בזבוז של הופעות מיותרות, וקליקים חסרי תועלת שבסופם יגיע מחיר גבוה יותר לקליק..
המשכתי לבדוק את גבולות ההיגיון של אותו מפרסם המציע חופשת סקי בפורים, וגיליתי שבטיסה זו אפילו השמים לא היוו גבול. המפרסם הכניס לרשימת מילות המפתח כל מילה שעלתה בדעתו, כל עוד יש לה קשר כלשהו לפורים. ומה יצא? חופשת סקי בפורים קפצה בעקשנות בראש העמוד גם כשהקלדתי מסיכות ריתוך, ואפילו חלוקת מסכות אב"כ. ונחשו מה קרה כשחיפשתי חופשת סקי? דווקא אז המודעה לא הופיעה.
חיפוש מידע על תחפושת נסיכה - מניב קישור ממומן של יאכטות למכירה. התקשיתי להבין את ההקשר, אך אני משער שיש כנראה אי שם יאכטה בשם הנסיכה. נו אז מה?
חיפוש מידע על תחפושת דב פנדה - מניב קישור ממומן של פיאט פנדה. ההקשר ברור, אבל גם האבסורד לא נעלם מן העין. לא חבל לבזבז מודעה למכונית שעולה עשרות אלפי שקלים עבור הורים וילדים שרק רוצים תחפושת?
חיפוש מידע על תחפושת חיות - מניב קישור ממומן של חופשה בטנזניה וגם שואב אבק רובוטי לבית. החופשה בטנזניה כנראה קשורה איכשהו לעניין החיות- אבל שואב אבק? כשקוראים לעומק מגלים את הפואנטה: שואב אבק שאוסף אל קרבו גם שערות של כלב. וכלב הוא, כידוע, סוג של חיה.....
חיפוש מידע על תחפושת אבירים - מניב קישור ממומן של קורס קב"טים לתעשיה. למה? כי החברה המקיימת את הקורס נקראת "אביר". זהו. היגיון כלכלי צרוף.
חיפוש מידע על חנות תחפושות- מניב קישור ממומן של חברת שירותים לוגיסטיים. ההיגיון עקום, אבל שקוף. החברה מוכרת תוכנות לניהול עסק. וחנות היא עסק. אבל עם קצת מחשבה היה אפשר להבין שרוב המקלידים את המילה חנות בגוגל מחפשים חנות כדי לקנות בה משהו ולא כדי לחפש ספק שירותים לוגיסטיים.
את כל ה"פספוסים" האלה אפשר היה למנוע. מתכנני הפרסום בגוגל אדוורדס חייבים לעשות סינון לוגי של מילות המפתח, ואף לערוך "ניסוי כלים" לפניה העליה לאוויר. הכנסת המילה "תחפושת" לרשימת מילות המפתח השליליות הייתה מונעת את רוב הפספוסים שצויינו כאן.בנוסף, הגדרת מילות המפתח במילים ב"התאמה לביטוי" או ב"התאמה מדויקת" היו חוסכים את הכתבה הזאת".
אז כמה זה עולה לנו?
ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי" של גוגל אדוורדס: "בנוסף לנזק התדמיתי, "התחפושת" המסורבלת של מילות המפתח למושגים בלתי רלוונטיים יוצרת נזק כספי משמעותי כפול: פעם אחת המפרסם משלם עבור קליקים בלתי רלוונטיים ובפעם השנייה הוא סופג "עונש" מגוגל, על כך שעוד ועוד מודעות בקמפיין לא הוקלקו. כדאי לזכור כי אחוז ההקלקה של כל מילת מפתח, הוא רכיב מרכזי בחישוב ציון האיכות, וככל שאחוז ההקלקה יורד, כך יעלה בסופו של דבר מחיר הקליק".
עוד הוסיף ממן: "גדולתו של אלגוריתם הפרסום של גוגל היא ביצירת מצב נדיר של win-win-win בין שלושת קודקודי המשולש: גוגל, הגולש והמפרסם: מודעה רלוונטית תורמת לחוויית המשתמש, יוצרת ליד איכותי למפרסם ומכניסה כסף לקופת גוגל."
בפורים כדאי שנצחק עד לא ידע ולא נשלם עד לא ידע .....
בברכה ובהצלחה למפרסמים בגוגל אדוורדס, ארנון ממן

[קישור]
הצלמת- ענתי דגן
ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי" של גוגל אדוורדס
תאריך:  06/03/2012   |   עודכן:  06/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתי עסק שעלולים לשלם ביוקר לגוגל בפורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד הראל
האקרים מאוהבים, ניסיון פריצה למחשבי בנק הפועלים ושוב ביקור בבית האח הגדול – מה תקף אותנו בחודש פברואר?
כהן שי
פורום העסקים של תנועת מכבי עורך אירוע אביב בנושא: עסקים, ציונות והצלחה
יח"צ אלווריון
החברה הישראלית - הספקית המובילה בעולם לרשתות תקשורת 4G בגישת פס רחב אלחוטי - חתמה על הסכם הפצת פתרונות WiFi לספקיות תקשורת עם חברת קרוסאובר. המהלך יאפשר לאלווריון להגביר את הפעילות באחד מפלחי השוק בעלי הצמיחה החזקה ביותר בתעשיית התקשורת היום
יעל סער טייב
הצלחה לטכנולוגיה הפוטו-וולטאית של 3GSolar בתנאי שטח: רמת הביצועים בהפקת אנרגית חשמל נשמרה יציבה במשך שנתיים    רמת הביצועים של תאים סולאריים אורגניים המוצבים בחוץ ידועה בנטייתה לרדת עם הזמן ולכן מדובר בהישג מרשים
הילה גבאי שפירא
הבית שהוקם בהשקעה של למעלה ממיליון שקלים מתפרס על פני שטח של 400 מ"ר, בנוי מחדרים שונים ובהם תצוגה טכנולוגית ואינטראקטיבית הכוללת מגוון פעילויות לכל המשפחה    "בית סמסונג" יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום במשך 5 שבועות החל ממחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il