X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
למעלה מ -700 פעילי ציבור השתתפו היום בכנס "כיכר העיר" הראשון של הפורום לפעולה אזרחית ללמוד מהמודל הסקנדינבי לצדק חברתי
▪  ▪  ▪
מלכיאור -מרקו אהטחסארי-שישנסקי [פורום פעולה אזרחית]

מרקו אהטחסארי  [פורום לפעולה אזרחית]
מיכאל מלכיאור  [פורום לפעולה אזרחית]
דניאל זאקס  [פורום לפעולה אזרחית]
פר נודר  [פורום פעולה אזרחית]
למעלה מ – 700 פעילים חברתיים התכנסו היום בגני התערוכה לכנס הראשון - "כיכר העיר" בסדרה של מפגשים ללימוד מודל הרווחה הסקנדינבי.
הכנס כלל הרצאות של פר נודר- שר האוצר השבדי לשעבר, מרקו אהטיסארי סגן נשיא נוקיה העולמי, דניאל זאקס – מנכ"ל קרן הון סיכון - פרובנטוס , פרופ' לאראס טראגארד –היסטוריון ופרופ' יוסף זעירא – חוג לכלכלה אוניברסיטת ת"א והשר לשעבר וממקימי הפורום לפעולה אזרחית – הרב מיכאל מלכיאור.
פר נודר,שר האוצר השבדי לשעבר התייחס בעיקר לנושא הרשת החברתית אותה נותנת המדינה לאזרח ויוצרת את קשר האמון והרצון של התושבים לשלם מיסים.
"השקעה בעתיד של שבדיה היא בחינוך. כל אירו מיותר שיש לנו כמדינה אנחנו משקיעים בפיתוח תשתיות הון בחינוך, הקמת מבני חינוך, השכלה גבוהה ומחקר. ההשקעה מתחילה כבר מיד לאחר הלידה. 1% מתמ"ג שלנו משולם כתשלום חופשת לידה. אצלנו ניתן לקחת חופשת לידה של 13 חודשים ולקבל 80% מהשכר עד לתקרה של 3400 אירו, כי אנחנו מאמינים במדיניות של השקעה בעתיד של אותם ילדים. אנחנו מאמינים, שהשקעה בחינוך טוב יותר לאותם ילדים משמעו, פחות אנשים הנפלטים מהמסגרות והופכים לנטל על החברה".
דניאל זאקס,מנכ"ל פרובנטוס וזוכה אות "מנהיג גלובלי צעיר של ועידת דאבוס" התייחס לקשר המיוחד בין אנשי עסקים, איגודים מקצועיים ועובדים בהם יושבים יחדיו המעסיקים, העובדים ונציגי האיגודים לכריתת הסכמי עבודה קיבוציים תוך מקסימום שיתוף הפעולה של כל חלקי המשוואה..
"לאחר שרכשנו את תאגיד התקשורת השבדי EB4 נאלצנו להכניס את החברה להליך הבראה .הראשונים שאיתם ישבנו היו נציגי האיגוד המקצועי שעל-פי חוק יושבים בכל דירקטוריון של מפעל וחשבנו יחד כיצד ניתן להגביר את התחרותיות כך שתפעל לתועלת החברה לטווח הארוך. האיגוד המקצועי בשבדיה מבין שיש להגן על האנשים ולא על התפקידים והממשלה מבינה, כי אנשים הנפלטים ממקום עבודתם במסגרת הערבות ההדדית צריכים לזכות לביטוח אבטלה נאות לצד תוכניות לימודים המאפשרים להם לחזור במהרה לשוק העבודה. לעומת זאת כאשר רכשנו את "פומה" ונכנסו לערוך תוכנית התייעלות האיגודים בהתחלה היו נגד כל שינוי מבני ונגד התאמת החברה לשוק גלובאלי תחרותי. בסופו של דבר מי שעשה את העבודה עבורנו היו אירגוני העובדים השבדיים שהסבירו לעמיתיהם הגרמנים את החשיבות בהתאמה לשוק גלובלי משתנה. המודל הסקנדינבי מאפשר פתיחות לגלובליזציה ושינויים מבניים מהירים כאשר מאבדים מקומות עבודה ומחליפים אותם במקומות עבודה חליפים. עובדה זו חשובה במיוחד על-רקע תהליכים המהירים העוברים על העולם כאשר הסוד להסתגלות למצבים חדשים הוא נטילת סיכונים משותפים מתוך ידיעה כי קיימת רשת חברתית המאפשרת לכל אדם לעשות את אותם שינויים ללא חשש."
מרקו אהטיסארי סגן נשיא נוקיה העולמי , בחר להקדיש את כל המצגת שלו לחינוך הפיני שנבחר במדדי מבחן פיזה למוביל בעולם.
" בפינלנד הבנו כי יש צורך בפחות מבחנים ויותר למידה הוליסטית כוללנית תוך שימת דגש מיוחד על מעמד המורה ותשתיות לתלמיד. בפינלנד על כל מקום בפקולטה להוראה יש 10 מתמודדים והם לא עושים זאת דווקא בגלל השכר שהוא בגובה השכר הממוצע במשק לאקדמאים, אלא בעיקר בגלל החירות להעביר את האני המאמין האישי שלהם לתלמידים. דגש מיוחד נותנים אצלנו בהשקעה משמעותית בעיצוב ביה"ס וחללי הלימוד המותאמים במיוחד לתלמידים ומאפשרים להם להוציא את המיטב".
את הכנס חתם הרב מיכאל מלכיאור שיחד עם מר רון ורבר (ששימש כמנהל הקמפיין של יצחק רבין וקמפיינר פוליטי באירופה) הקימו את פורום פעולה אזרחי.
"בקיץ האחרון התרחב הלב כאשר צעדנו כולנו יחד ודרשנו צדק חברתי לעם. ידענו לפני ואנחנו יודעים טוב יותר אחרי המחאה שלא מספיק לדרוש צדק וכי אנחנו צריכים להציע שיטה לעשיית אותו הצדק. ביבי טוען כי קיימת רק השיטה האמריקנית או השיטה הצפון קוריאנית ואנחנו אומרים לו – אנחנו רוצים את השיטה הסקנדינבית! עכשיו אחרי שהפורום לפעולה אזרחית הצליח בקמפיין להחזרת הכסף מרווחי הגז והנפט לציבור, אנו מבקשים שהרווחים שהושגו מאותו מאבק, ילכו למדינת רווחה ולא למדינת רווח כהגדרת חזון הנביאים המצוטט במגילת העצמאות".

פורום פעולה אזרחית הוקם במטרה לקדם סולידאריות חברתית חדשה בישראל, הלכה למעשה. באמצעות הגדרת מטרות ברורות וסדר יום מגובש, פועל הפורום ליצירת מודעות לחשיבות מעורבות האזרחים בזירה הציבורית, ויצירת אפיקים מעשיים בהם יוכלו אזרחים מן השורה להיות מעורבים באופן פ
תאריך:  23/03/2012   |   עודכן:  24/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל פלר
לראשונה, אותות הוקרה לנשים הפועלות במדיה החברתית לקידום ערכי שוויון וצדק    בין מקבלות הפרס דפני ליף
אופיר שפיגל
3000 ילדים מרחבי הארץ השתתפו השבוע בכנס הילדים השנתי ה – 12 של החברה להגנת הטבע, שהתקיים בפארק נחל הקישון בחיפה, בהשתתפות איגוד ערים להגנת הסביבה אזור חיפה
יצחק אלהרר
נבחרה הכרזה הממלכתית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ב    הכרזה הזוכה נבחרה מתוך 186 כרזות שהוגשו לתחרות ארצית "מעצבים זיכרון" שיזמו משרד ההסברה והתפוצות ויד ושם
גלאי תקשורת
הכנס השנתי ללימודים בארצות הברית    במסגרת הכנס שיתקיים בגני התערוכה ביום שני 26/3 האמריקנים מציעים תמריץ חסר תקדים - 2 מיליון דולר מלגות לישראלים ללימודים בארה"ב
זכריני חצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il