X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היא בדיחה גרועה, במקרה הטוב. במקרה היותר מבהיל, זהו מוסד חסר כל תוחלת ממשית. הפעילות של הוועדה כלפי אירן עד היום רשלנית, בלתי מקצועית ובלתי מהימנה לחלוטין. כל מי שבודק את הדוחות שלה אינו יכול שלא להתרשם שהכל עניין של ספקולציות
▪  ▪  ▪

שתי ידיעות מעניינות ביותר התפרסמו ביום ג', 27.05.2008: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פרסמה דוח חדש לפיו קיימת סבירות גבוהה שאירן פועלת להשגת אנרגיה אטומית למטרות צבאיות. הידיעה השנייה מבשרת לנו שאירן וסוריה חתמו על הסכם צבאי חדש שנועד לחזק את הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות.
לכאורה, אין קשר בין שתי הידיעות הללו ולמען האמת כתורות מן הסוג הזה כבר לא מרעידות את אמות הסיפים של הציבוריות הישראלית הטובעת בים האינפורמציות בפרשת אולמרט, אך חשובה ככל שתהיה הפרשה, מן הדין לשמור על מידתיות. מעבר לחוטם של כולנו מתרחשים אירועים כה חשובים עד כדי סכנה קיומית.
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היא בדיחה גרועה, במקרה הטוב. במקרה היותר מבהיל, זהו מוסד חסר כל תוחלת ממשית. הפעילות של הוועדה כלפי אירן עד היום רשלנית, בלתי מקצועית ובלתי מהימנה לחלוטין. כל מי שבודק את הדוחות שלה אינו יכול שלא להתרשם שהכל עניין של ספקולציות.
אירן לא תימנע מהמשך פעילותה להשגת גרעין למטרות צבאיות. המשטר הנוכחי לא יוותר על חלומו להגיע למאזן אימה כלפי ישראל וכלפי המערב. עד היום הוא מצליח בתוכניותיו הודות לרפיסות ולאוזלת היד של העולם החופשי. איומי סרק אינם פועלים נגד משטר שמונע על-ידי אידיאולוגיה כה קיצונית השמה את יהבה להרס התרבות המערבית. יש המנסים לראות במנהיגי אירן אנשים בלתי רציונאליים לחלוטין, אך כל אלה הסבורים כך טועים טעות מרה. המציאות מוכיחה שעד היום אירן "ההזויה" או מיני כינויים הלקוחים מעולם הפסיכיאטריה, אינם נכונים כלל.
רק לפני מספר ימים היו שהקדימו את המאוחר כאשר התפרסמו הידיעות על שיחות עם סוריה. רבים היו אלה שכבר הכינו את התחמושת לוויכוח בעד או נגד הירידה מן הגולן. היום כולם קיבלו תשובה חלקית להערכותיהם: סוריה ואירן חתמו על מזכר צבאי חדש שנועד להדק את היחסים בין שתי המדינות.
לפני ימים ספורים נבחר נשיא חדש בלבנון, מישל סלימאן, ובכך תמו מערכות הבחירות האין סופיות. הנשיא הנבחר הוא ממוקיריו ועושי דבריו של אסד. רק בזכות התמיכה הסורית נבחר סלימאן לנשיא. כמהלך מדיני ראשון הזמין נשיא לבנון הטרי את נשיא אירן לביקור רשמי ולהפך. זהו סימן לא רק לגינוני כבוד דיפלומטיים אלא פניות שיש בהן כדי להבהיר לכולם לאן פניה של לבנון.
אירן וסוריה ממשיכות בסורן: אחת ממשיכה לפתח אנרגיה אטומית למטרות מלחמה והשנייה מהווה משענת ללבנון. שתיהן יחד תומכות בחיזבאללה ובארגונים טרוריסטיים אחרים המסכנים את ישראל במיוחד.
מצער לראות איך העולם הנאור מתבזה פעם אחר פעם מול מדינה שעלולה להפוך תוך זמן קצר יחסית למדינה בעלת יכולת גרעינית. מצער גם לראות את ישראל מתנהלת בכבדות, בעצלות מחשבתית במקום לעורר את העולם למעשה שיפסיק לחלוטין את כל התוכניות הגרנדיוזיות של אירן מדכא לראות את המנהיגות הפוליטית הישראלית עסוקה עד מעל ראשה בפרשיות שכבר נגעו בביבים הן מוסרית והן ציבורית.
אסור לשתוק מול גל פרשיות השחיתות המציפות את המדינה כאילו מי הביוב עלו על גדותיהם. אך עם זאת, אסור לישראל לאבד פרופורציות. ראש הממשלה או כל האחרים הנחשדים בשחיתויות אינם יכולים להעסיק את הציבוריות הישראלית ומנהיגיה עד בלי די כאשר בפתח אורבות לנו סכנות כה גדולות.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי, וסטודנט למשפטים באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  29/05/2008   |   עודכן:  29/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מיהו וּמהו אותו מוריס טלנסקי לעומת סיריל קרן? מה כל-כך נורא בחופשה איטלקית באיטליה לעומת עיסקת האי היווני? במה עולה אורי מסר על דודי אפל? מה ערכה הפלילי של שולה זקן מול ערכו של מרטין שלאף?
נרי אבנרי
בסיכום ביניים ניתן לקבוע שאולמרט הוא עונש קשה מדי. כשאנחנו רואים אותו בטלוויזיה נפגש עם גדולי עולם, כלימה מציפה רבים מאיתנו. מאחר שהוא לא עושה סימנים של "שן מתנדנדת", האחריות על עקירתו, מונחת על כתפי בכירי קדימה. זה הזמן לעשות מעשה. דחוף, דרוש ברוטוס
ד"ר ניצן יניב
הרפואה אינה מבינה עדיין מספיק טוב מדוע אדם חולה בסרטן, ואינה מבינה עדיין מספיק טוב את מהלך המחלה. כתוצאה מכך, חולים רבים מאובחנים באיחור, ואצל חולים רבים בהם מאובחנת המחלה באיחור, הטיפול לא יעיל והם מתים בסופו של דבר
ד"ר צלו רוזנברג
מצער לראות איך העולם הנאור מתבזה פעם אחר פעם מול מדינה שעלולה להפוך תוך זמן קצר יחסית למדינה בעלת יכולת גרעינית. מצער גם לראות את ישראל מתנהלת בכבדות, בעצלות מחשבתית במקום לעורר את העולם למעשה שיפסיק לחלוטין את כל התוכניות הגרנדיוזיות של אירן
עו"ד יוסי דר
עובדה היא, שברק פנה אל אולמרט בדרישה שיפנה את כסאו - לא בגלל המעטפות, אלא אך ורק כי אולמרט אינו יכול לחלק את זמנו בין החמאס, הפרוסטטה, החיזבאללה והחקירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il