X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז אומנם קצת הגזמנו עם ה "זהירות כתובה!", אבל עדיף שנגזים על-מנת להכניס את החתנים של קיץ 2008 לסדר עונת החתונות בפתח וזה בדיוק הזמן הנכון ללמוד מהי כתובה עו"ד ענבל הראל, מומחית לדיני משפחה וגישור, תסביר מהי כתובה וכיצד להתגונן מפניה
▪  ▪  ▪
מחייבת. כתובה

הכתובה המסורתית אומנם מהווה חלק יפה ובלתי נפרד מטקס הקידושין היהודי, אבל אם נשים דגש על מה בדיוק אנחנו חותמים ומה משמעות המספרים בהם אנו נוקבים, נתוודע לכך שהמספר הוא לא סתם אייקון המסמל את גודל אהבתנו לבחירת ליבנו, אלא התחייבות; מסוג ההתחייבויות שלא יוותרו לנו עליהן, כאלה שאם וכאשר יתערערו יחסינו, אנו מחויבים לשלם!
את הרושם כנראה שכבר עשית, הרי כלתך מוכנה להתקדש לך לעולמי עולמים. אבא שלה גם מחבב אותך. אם כך, הישמר לך! ברגע נדיר של אושר, כשאורחים רבים צועדים אל גן האירועים, החתן מרגיש "מלך העולם" ורגע לפני החופה - הוא חותם על הכתובה, ומוסר אותה בהמשך לאשתו האהובה. חתנים נוהגים לרשום סכומים בעלי משמעות, כגון סכומים המשלבים את הספרה 18 (חי אלף שקלים, או 180,000 ש"ח), אחרים נוהגים לרשום סכום כמו 555,000 ש"ח("חמסה", "נגד עין הרע"), ויש כאלה שרושמים סכום של מיליון שקלים ומעלה. לעיתים החתנים "מאבדים" לגמרי את הראש ונוקבים בסכומים גבוהים, כאלה שהם לא יצליחו לחסוך גם בעשר שנים הבאות, אבל מה לעשות, הם רוצים להרשים את האורחים, הכלה ובני משפחתה והמספרים הרי מדברים בעד עצמם, לא? אך האם חתנים "מן היישוב" באמת מודעים למשמעות של הכתובה, עליה הם חותמים ברגע נדיר של אושר ואהבה?
כעורכת דין, בעלת משרד עצמאי בחיפה העוסק בדיני משפחה וירושה, למדתי מאותם חתנים אשר הגיעו למשרדי בהמשך הדרך, לצורך קבלת ייצוג לקראת גירושיהם (מן הסתם, בימים פחות קסומים של חיי הזוגיות שלהם) כי לא היה להם מושג מהי המשמעות האמיתית של הכתובה.
אם כן, מהי כתובה? כתובה היא שטר התחייבות שהבעל כותב ומוסר לאשתו עם הנישואין. מטרתה של הכתובה, להבטיח שהבעל לא יוכל לגרש את אשתו בקלות.
בתי הדין הרבניים יכולים לפסוק כי הבעל חייב לשלם לאשה את כתובתה. במקרים בהם הבעל רוצה לגרש את אשתו ומגיש תביעת גירושין, ואין לו עילת גירושין ולצערו האשה מסרבת להתגרש - על-מנת לגרש אותה, יהיה על הבעל לשלם לאשה את הכתובה. אם עשתה האשה מעשים שגרמו לה להפסיד את הכתובה, הבעל לא יחויב בכתובה (משל - בגדה בבעלה או מרדה בו ביחסי אישות).
הכתובה מורכבת מסכום קבוע (מאתיים זוז) וכן מתוספת הכתובה, הוא הסכום אותו רושם הבעל בכתובה. אם רשם הבעל סכום גבוה מאוד, אשר מנותק מכל מציאות, ייתכן שבית הדין יחייב אותו בסכום הגבוה ביותר על-פי יכולותיו. תשלום הכתובה מתבצע בזמן הגירושין.
בפסיקת כתובה נוטים בתי הדין הרבניים להתחשב גם בחלקה של האשה ברכוש המשותף שנצבר במהלך הנישואין. בית הדין הרבני הגדול הורה באחד מפסקי הדין שניתנו בעת האחרונה, כי מן הראוי שחיוב בכתובה לא יעלה על סכום של 120,000 ש"חכשאשה מקבלת מחצית הרכוש המשותף והנכבד שנצבר לצדדים במשך נישואיהם.
משמע, חתנים יקרים, אל תפריזו בסכומים, גם כשמדובר באהבת חייכם. הרי איננו יכולים לדעת לאיזה כיוון תנשוב הרוח בעוד מספר שנים מהיום. מומלץ טרם החתימה להתייעץ בעורך דין העוסק בדיני משפחה על-מנת להבין בדיוק על מה חותמים מה שימנע הפתעות עתידיות.
שברו כוס, ובהצלחה!

הכותבת הינה המידע מומחית לדיני משפחה וגישור, בעלת משרד עצמאי בחיפה.
תאריך:  29/05/2008   |   עודכן:  29/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות כתובה!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכתובה היא התחייבות הבעל לאשתו
צפונית  |  29/05/08 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
והשבוע: על יחסיו הזוגיים של מזל תאומים עם בני יתר גלגל המזלות ותחזית אסטרולוגית שבועית לכולם
ד"ר צ'לו רוזנברג
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היא בדיחה גרועה, במקרה הטוב. במקרה היותר מבהיל, זהו מוסד חסר כל תוחלת ממשית. הפעילות של הוועדה כלפי אירן עד היום רשלנית, בלתי מקצועית ובלתי מהימנה לחלוטין. כל מי שבודק את הדוחות שלה אינו יכול שלא להתרשם שהכל עניין של ספקולציות
דודו אלהרר
מיהו וּמהו אותו מוריס טלנסקי לעומת סיריל קרן? מה כל-כך נורא בחופשה איטלקית באיטליה לעומת עיסקת האי היווני? במה עולה אורי מסר על דודי אפל? מה ערכה הפלילי של שולה זקן מול ערכו של מרטין שלאף?
נרי אבנרי
בסיכום ביניים ניתן לקבוע שאולמרט הוא עונש קשה מדי. כשאנחנו רואים אותו בטלוויזיה נפגש עם גדולי עולם, כלימה מציפה רבים מאיתנו. מאחר שהוא לא עושה סימנים של "שן מתנדנדת", האחריות על עקירתו, מונחת על כתפי בכירי קדימה. זה הזמן לעשות מעשה. דחוף, דרוש ברוטוס
ד"ר ניצן יניב
הרפואה אינה מבינה עדיין מספיק טוב מדוע אדם חולה בסרטן, ואינה מבינה עדיין מספיק טוב את מהלך המחלה. כתוצאה מכך, חולים רבים מאובחנים באיחור, ואצל חולים רבים בהם מאובחנת המחלה באיחור, הטיפול לא יעיל והם מתים בסופו של דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il