X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' הודיעה על העלאת דירוג בנק ההשקעות הגיאורגי TBC ושני בנקים גיאורגים נוספים
▪  ▪  ▪

חברת הדירוג הבינלאומית Fitch הודיעה היום על העלאת דירוג ה-vr-viability ratings של בנק ההשקעות הגיאורגי "TBC" ושני בנקים נוספים מדירוג B+ לדירוג BB- .
חברת הדירוג Fitch העלתה את דירוג ה-IDR ( Issuer Default Rating )של בנק ההשקעות הגיאורגי "TBC" ושל שני בנקים נוספים מדירוג של B+ לדירוג של BB-.
במקביל, העלתה סוכנות הדירוג את דירוג ההנפקה ארוכת הטווח של "TBC" לדירוג של BB- מדירוג של B+, עם תחזית יציבה. דירוג ההנפקה נובע מיכולתו של הבנק לעמוד עצמאית לאורך זמן.
השדרוגים של ה-VR של "TBC" ושל שני הבנקים האחרים, משקפים את רמת ההון והנזילות של שלושת הבנקים ,המספקים מאגרים מוצקים המאפשרים לספוג הפסדים בלתי צפויים או הוצאות מימון חריגות; איכות נכס טובה נכון לעכשיו ושיעורי ביצוע, אף על-פי שהם נובעים בין השאר מסביבת הפעילות הטובה בגאורגיה וצפויים להתדרדר במידה מסוימת במהלך המחזור; כמו גם הסיכון להגבלות על מימון מחדש,בהנחה שמוסדות פיננסיים בינלאומיים הם הספקים העיקריים של מימון סיטונאי.
חברת דירוג האשראי פיץ' לוקחת בחשבון כי היו שיפורים ניכרים באיכות הניהול כמו גם בניהול הסיכונים ב"TBC" וזאת לאחר שהבנק ספג הפסדים משמעותיים בין השנים 2008-2009. באופן יחסי, משקפת עובדה זו את שליטתם של מחזיקי מניות IFI בבנק מאז.
ה-VR של שלושת הבנקים מושפע לחיוב גם בזכות זיכיונות חזקים.כשבנק "TBC" הוא מהמחזיקים בחלק הדומיננטי של מניות השוק בסקטור הבנקאות הגיאורגי.
במקביל, הדירוגים המוגבלים ע"י סיכונים שלטוניים גבוהים יחסית(גאורגיה מדורגת BB- / יציב),ההתפתחות הכלכלית הנמוכה עדיין של המדינה, והשיעורים הגבוהים של הלוואות במטבע זר (בין כ-66% - 75% מההלוואות בשלושת הבנקים) הופכים את איכות הנכס ושיעורי ההון לבעלי רגישות גבוהה לפיחות משמעותי בערך ה- GEL (המטבע הגיאורגי). צמיחה מהירה ומתוכננת בהלוואות שהתקיימה לאחרונה ב-TBC ובנק נוסף, מהווה אף היא מרכיב שלילי עבור ה-VR של הבנקים הללו, למרות שהסיכונים הללו ממותנים ע"י הרמות הנמוכות עדיין של חדירת אשראי בגאורגיה, הכלכלה הצומחת,השקיפות יחסית במגזר העסקי והסטנדרטים ההגיוניים בחיתום.
ה-IDR ארוך הטווח של TBC נובע מהיכולת שלו לעמוד בפני עצמו, ועומד בקו אחד עם ה-VR שלו.
האמונה בפיץ' כי קיימת סבירות גבוהה שבעלי מניות ה-IFI של TBC (אשר ביחד מחזיקים ב-55% ממניות הבנק) יספקו סיוע לבנק במקרה הצורך, מתבטאת בדירוג "4" במדד התמיכה שלהם. עם זאת, לדעת הסוכנות,קיימת אי ודאות בכל הנוגע לשאלה האם תמיד תתקבל תמיכה מתואמת בשעת הצורך, סוכנות פיץ' מציינת כי מחזיקי מניות ה- IFI יכולים לעזוב את הבנק בתוך מסגרת הזמן של הדירוגים ארוכי הטווח.
כל שדרוג עתידי של ה-VR של שלושת הבנקים ושל ה- IDR ארוך הטווח של TBC, ידרשו ככל הנראה, בין היתר, שדרוג נוסף של הדירוג השלטוני (בפיץ' לא מצפים ששדרוג כזה יתרחש בהווה, כך עולה מהתחזית היציבה של הדירוג השלטוני) ,הפחתה נוספת של סיכונים מאקרו כלכליים מקומיים, מדדים פיננסיים חזקים מתמשכים של הבנק ופיחות בהיקף ההלוואות במטבע זר במאזני הבנקים. הדירוגים עשויים לספוג לחץ שלילי במקרה של התפתחויות מקרו כלכליות שליליות, או שהבנקים יכשלו ב שמירה על הון גבוה ומאגרים נזילים בסביבת פעילות בסיכון גבוה.
BOG החזיק ב-36% במגזר הנכסים בסוף שנת 2011, TBC 27% ו-PCBG 9%. בפברואר 2012, Bank of Georgia Holdings Plc (BGH) ,כעת חברה רשומה בבריטניה הפך לחברת אחזקות האב החדשה של BoG ומחזיק במניות מובחרות של אחזקות הבנק בבורסה בלונדון. בין בעלי המניות של TBC נמנים הגופים הבאים: The European Bank of Reconstruction and Development (20%), International Finance Corporation (20%), Deutsche Investitions – und Entwicklungsgesellschaft mbH (DEG ,11%), (FMO,3%).
בנק TBC הוא בנק השקעות גיאורגי שהוקם בשנת 1992 במקביל להכרזת העצמאות של המדינה. כיום הוא הבנק השני בגודלו במדינה, ומחזיק בכ-27% מנתח שוק הבנקאות בגאורגיה ומוביל בקרב אנשי העסקים ואזרחים אמידים. הבנק מעסיק כ-2,600 עובדים בגאורגיה וכ-60 סניפים במדינה המונה כ-4.5 מיליון תושבים.

תאריך:  27/06/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"Fitch" מעלה את דירוג הבנק הגיאורגי -TBC
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון לוקר
אבירם גבעוני
במסגרת הוועידה ייחשף מדד המותגים של "גלובס" לשנת 2012
אריאל איתן
נחתם הסכם בין חברת "מאפי פרמה– תאי גזע בע"מ" לבין הגן הטכנולוגי ירושלים הר חוצבים לשכירת כ-1,400 מ"ר בגן הטכנולוגי בהר חוצבים
אריאל איתן
יחידת התקשוב של לשכת העיתונות הממשלתית, רשת הטלוויזיה הצרפתית הגדולה איי.אף.פי והחברה הממשלתית לתיירות – החמ"ת
זהר נוי
ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח סרטן ערמונית מוביל, מסביר על מחלות עצם שקשורות לסרטן הערמונית וכיצד אבחנה מוקדמת וטיפול מתאים יכולים למנוע אותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il