X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
"תרחיש התפוררות הרשות הפלשתינית" חוזה את חידוש פיגועי ההתאבדות ומארבי הירי שר בכיר: תחזיות המודיעין מוטעות באופן שיטתי. הצבא טעה לגבי מצרים, סוריה וההינתקות והוא טועה גם עכשיו
▪  ▪  ▪
אביב כוכבי, בגני גנץ ויאיר נוה בסקירת אמ"ן השבוע [צילום: דו"צ]

מחלוקת עמוקה בין הדרג המדיני לצה"ל בנוגע לעתיד הרשות הפלשתינית. בפני צמרת צה"ל והדרג המדיני הוצג לאחרונה "תרחיש התפוררות 'הרשות'", כפי שהוגדר באחד המסמכים, לאור מצבה הכלכלי הקשה של הרשות הפלשתינית. בדיונים שנערכו בפיקוד מרכז, אצל שר הביטחון וראש הממשלה, נדונה השאלה מה עלול להוביל לקריסת הרשות הפלשתינית ומה יהיו השלכותיה של התפתחות כזו.
הנחת העבודה המודיעינית בצה"ל כבר חודשים ארוכים היא שהרשות הפלשתינית מהווה חסם משמעותי בפני התפרצות טרוריסטית ויש לחזק אותה. על כן, על-פי הערכת המודיעין, התפרקות הרשות, תשחרר את הרסן מעל מוטיבציות טרוריסטיות הקיימות בציבור הפלשתיני. בתרחיש, שהוצג לאחרונה בפני אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, נטען כי צירוף נסיבות כגון הריסת המבנים הפלשתינים הבלתי חוקיים בדרום הר חברון, ואי-תשלום משכורות לעובדי הרשות הפלשתינית, עלולים להבעיר את השטח.
על-פי התרחיש, במקרה של הפרות סדר המוניות, יפר יושב-ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן את התחייבויותיו להימנע מטרור. במקום זאת, הוא יפזר את 'כוחות דייטון' העוסקים כיום בסיכול טרור. בנוסף, הוא יאפשר לתנזים לשוב לפעילות טרור ויעניק גיבוי מורלי ומילולי להתפרצות בשטח.
במקרה כזה, על-פי צה"ל, יתחדשו פיגועי המתאבדים בריכוזי האוכלוסיה בערי ישראל, יחזרו פיגועי החדירה להתנחלויות ומארבי הירי לכבישים. בנוסף, יתרחשו הפגנות המוניות ברחבי יהודה והשומרון. על-פי הערכת צה"ל, אבו מאזן לא ינסה לדכא את גל הטרור אלא 'ירכב על הגל' בדומה לאופן שבו נהג יאסר ערפאת באינתיפאדה השנייה ואף ידחה לחצים של ארה"ב.
הדרג המדיני חלוק
כדי לשפר את מצבה הכלכלי של הרשות הפלשתינית, ישראל נקטה לאחרונה במספר צעדים משמעותיים. שר החוץ אביגדור ליברמן ציין במכתבו לחברות הרביעיייה הבינלאומית כי ישראל העבירה לרשות הפלשתינית מקדמה של 45 מיליון דולר, על חשבון תקבולי מיסים עתידיים. בנוסף, הוגדל משמעותית מספר הפלשתינים המקבלים היתר לעבוד בתוך הקו הירוק, ונחתם הסכם מסחרי חדש המגדיל את הכנסות הרשות הפלשתינית ממיסים.
עם זאת, בדרג המדיני חולקים על הערכת צה"ל לפיה הרשות הפלשתינית היא הבלם בפני התפרצות מתקפות טרור. שרים בקבינט סבורים שמעמד הרשות הפלשתינית בציבור הפלשתיני בשפל וכי מאבקה בטרור מוגבל בלבד. "מאז הקמת הרשות הפלשתינית עוד לא קרה שמי שפגע ביהודים הועמד לדין בגלל בעוון זה", אמר ל'מקור ראשון' שר בכיר.
שר בכיר אחר, שנחשף לעמדת הצבא, תקף בחריפות את הערכות המודיעין. לדבריו, "הצבא שוגה בהערכות המצב שלו בנוגע לזירה הפלשתינית והשגיאות שלו הופכות כרוניות. רק לפני שנה וחצי צה"ל המליץ לדרג המדיני לוותר על רמת הגולן כדי להגיע להסדר מהיר עם אסד, בנימוק ש'שלום עם סוריה הוא אינטרס לאומי חשוב מהמשך השליטה ברמת הגולן'. שבועיים לפני נפילת מובארכ העריכו ראשי אמ"ן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שהמשטר המצרי יציב והכל תחת שליטה. כדאי גם שהצבא יבדוק את התחזיות שסיפק לדרג המדיני לפני ההינתקות מעזה. כמו במקרים האלה, גם עכשיו ההערכות של הצבא בנוגע לסוגיה הפלשתינית ולאינטרס הלאומי הישראלי הם שגיאה חמורה", דברי השר הבכיר.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  01/09/2012   |   עודכן:  01/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל: קריסת הרש"פ תביא אינתיפאדה; בקבינט חולקים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בכירי הצבא
שמאל  |  1/09/12 22:33
2
תגובה
אריק ברהום  |  1/09/12 22:38
 
- צה"ל-איבד נישמתו בגירוש יהודים
גימי-יהודי מיהודה  |  2/09/12 01:00
3
צבא אעלק...
חברי  |  1/09/12 22:51
4
שקורה
זה מה   |  2/09/12 01:35
5
פיקוד פוליטי וסירוס מוראלי
אב"י  |  2/09/12 10:21
6
את הסרט הזה ראינו.  ל"ת
בר דרור דוד  |  2/09/12 19:55
7
הרש"פ הוא צינור המימון לטרור
במיוחד הבנקים שלו  |  3/10/12 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הצמד הישראלי הפסיד 6:4, 6:4 לכריסטיאן וראיין האריסון המקומיים
עידן יוסף
יכלול שימוש במטוסי קרב, וישתתפו בו גם משמרות המהפכה והצבא האירני נחתם הסכם ל"שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי" עם קוריאה הצפונית שפרטיו לא נמסרו
איתמר לוין
ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין חושפים את תוכן פגישתם עם שר המשפטים: הודיע שאינו מתכוון להמשיך לטפל בפרשת הפרוטוקול המזויף בשל המלצתו של גרוניס להסתפק בנזיפה
רועי זריהן
מאמן אשדוד הרגיע אחרי ה-1:3 על סכנין. דורה: "אולי עדיף שלא השוונו"
עידן יוסף
הבנזין מתייקר בתוך שתי יממות ב-55 אגורות ומחירו בתדלוק עצמי יהיה 8.25 שקלים    יחימוביץ': שליש מההתייקרות - בגלל נתניהו ושטייניץ    עליית המע"מ באחוז הוסיפה לההתייקרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il