X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רוצים להצטרף ל'שלום עכשיו'? תנאי הקבלה לתנועה הם פשוטים בתכלית. כל שעליכם לעשות הוא להתלוות לסיור מודרך ב"שטחים הכבושים", באוטובוסים מפוארים ובהסברים רכים ומתוקים לאוזן, אלא שרק אוזן מיומנת במיוחד יכולה לחוש שהדבש מהול ברעל
▪  ▪  ▪

על-מנת להצטרף לאחד מסיורי תנועת 'שלום עכשיו' ביהודה ושומרון לא צריך הרבה: כל שעליכם לעשות הוא להתקשר לתמי, אחת מרכזות התנועה, ומקומכם מובטח באחד מחמשת האוטובוסים המפוארים והממוזגים ביותר לתיירים שנראו בארץ, שעל חזיתם בולטות באותיות קידוש הלבנה האותיות V.I.P לאמור: כאן מתרווחים בכיף עדיני נפש ורכי דיבור, שכל תכליתם הקדושה היא להציל את המדינה מפשעי הכיבוש.
ואכן, מבט מהיר לעבר המשתתפים מוכיח כי הרכב המשתתפים הומוגני למדי וסטריאוטיפי להחריד: כאן תמצאו רק יאפים אשכנזים תל אביבים וחיפאים בגילאי 25-50. לעומת זאת, מקומם של אנשי פריפריה, עולים ובעלי חזות מזרחית יהודים וערבים כאחד, באופן לא מפתיע, נפקד.
הערת מסגרת: לנוכח דבריה של נעה המדריכה, שתתרברב בהמשך הנסיעה בקשריה העמוקים עם חברות פלשתיניות ממחנות פליטים, מקומם הנפקד של ערבים מקופחים, תמוה ביותר; בעיקר לנוכח דברי הנוכחים, כי הסיור הנוכחי בלב העיר חברון הוא חגיגי מתמיד, וכולל הכפלת מספר האוטובוסים המכילים כ-200 משתתפים, שאף לא אחד מהם מבני דודינו. עובדה המטילה בספק רב ביותר את אותו קשר אמיץ ועמוק, שכה נישא על כפיים, בין היפים הרחמנים לבין הנכבשים המקופחים, כשזה מגיע למבחן האמת.
"ונזכור את כוווווולם..."
נעה מציגה את עצמה כאחת הפעילות המרכזיות של "שלום עכשיו" ומתנדבת לתאר למשתתפים את ההיסטוריה היהודית של חברון - אליה מועדות פנינו; היסטוריה המתחילה, באופן מפתיע, בתקופת אברהם אבינו, לאמור: גם לנו, בין שינקין לדניה, יש כביכול רגשות יהודיים.
היא מזכירה את מאורעות תרפ"ט, אותו טבח נורא של ערבים ביהודים, שגרמו למשפחות יהודיות לנטוש את הישוב בהמוניהם, אך ב-1967 שבו "להתנחל" בעיר. המתנחלים בחברון, טוענת נעה, שולטים באלפי משפחות פלשתיניות ומזייפים מסמכי שכירות באופן תדיר, במטרה להשתלט על נכסי הפלשתינים. כראיה, היא מביאה את מקרה בית המריבה, או "בית השלום", כפי שמגדירים אותו אנשי היישוב היהודי בעיר, אך לפי נעה וחבריה, זה הבית עליו "השתלטו" המתנחלים תוך זיוף מסמכי הקנייה. כל אלו, היא קובעת, מכשילים את אותו "שלום" מסתורי שמעולם לא נודעו עקבותיו.
היא אף חולקת שבחים חמים לספר הבית המומלץ 'אדוני הארץ', המטיב להפוך את המתנחלים לשעיר לעזאזל, ולפי הסבריה המתקתקים של נעה עדינת המראה, מואשמים המתנחלים, פחות או יותר, בכל פשעי הארץ כולל ניסיון הכניסה הפומבי והמתוקשר לחברון שכשל.
למרבה האירוניה, הכניסה לירושלים עוברת דרך כביש בגין. אלא שנוסעי האוטובוס מחמיצים את האירוניה בלהט הזעקה נגד "המתנחלים", המשמשים, תוך שלילת כל לגיטימציה אנושית כלשהי, כאובייקט חוזר לתיאור עוולות הכיבוש "והכסף המבוזבז על הכבישים 'שם' במקום ב"ישראל" השפויה".
בעברנו בדרך הכפר אל-ערוב, כפר בפאתי גוש-עציון, לא מחמיצה נעה את הזדמנות הפז להביע את מלוא האמפתיה והרגשות הרחמניים הרכים ("יש לי חברה משם!" היא מבשרת ליושבי האוטובוס בשמחה) כלפי תושבי הכפר, שלדבריה אינם יכולים "לצאת משם עם כלי רכב".
בהמשך הנסיעה, נגלים למול עינינו בתי הכפר א-שיוח. כפר ציורי ופסטורלי המשופע בבתים גדולים בעלי גגות רעפים אדומים וקרקעות חקלאיות רחבות ידיים, המעיד, לפי אסכולת נעה וחבריה, על מצבם הכלכלי הקשה והכה מכמיר של יושביו.
בכניסה לכביש העוקף לחברון נעצרת שיירת האוטובוסים על-ידי המשטרה. מסתבר, כי מח"ט חברון הוציא פקודת "שטח צבאי סגור", אך נעה מבטיחה לנו נאמנה, כי העיכוב הינו פרוצדוראלי בלבד ותוך דקות מספר חיש קל, שמחים וטובי לב, נשים פעמינו להתנחלויות חברון להביע את מחאתנו החריפה. אלא שבמשטרה חשבו אחרת, ובמשך כשעה וחצי עוכבו האוטובוסים על-ידי כוחות שיטור ויס"מ לקול זעקות השבר של הפעילים היותר מיליטנטים בחבורה בניצוחו חסר-האונים וההיסטרי של מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר. הלה בתגובה קרא לפעיליו לעקוף את המשטרה ולצעוד רגלית לכיוון העיר חברון או כפי שהשתמע מדבריו: "מי שיחליט באופן עצמאי לצעוד בשיירת מחאה להתנחלויות - לא אמנע בעדו".
זה המקום בו מצטרף לחגיגה הצבעונית איתמר בן גביר, שהשתולל בטרוף וזעק עם חבריו כלפי אופנהיימר וחבורתו נאצות בלע חסרות פשר. בנקודה זו התרחש טרוף מערכות של שני הצדדים: זעקותיהם וחרפותיהם מלאות הארס של בן גביר וחבריו, מחד; והשבת מלחמה שערה על-ידי פעילי השלום אחוזי הפאניקה, שהשיבו בנאצות והביעו מחאתם בשאגת שירי זיכרון תמוהה ("ונזכווווור את כווווווווווולם!", צווחת פעילה תכולת עיניים למגפון, וגורמת לחיילי היס"מ לגחך למראה ההצגה הטובה בעיר), מאידך.
שאר הפעילים ההמומים התפצלו באופן ספונטאני: אלו לאוטובוסים כצופים מן המניין ומיעוטם לצעדת מחאה צולעת לעבר הישובים שנעצרה ע"י המשטרה כעבור עשרה צעדים. ממקום מושבם באוטובוס הממוזג מגחכים הפעילים הפסיביים למראה הצועדים בחוסר סולידריות בלתי צפוי. "הם מנסים לתפוס כותרות", טענו באומץ וגרמו ללסתותינו ליפול בתדהמה. האמנם פעילי 'שלום עכשיו' מחפשים כותרות? לא ידענו.
מובסים וממורמרים נאלצו הצועדים לשוב לאוטובוסים - שם ממתינה מדריכה נוספת ששמה גם הוא נעה, הממהרת כצפוי להאשים בכישלון הסיור את המתנחלים, המקבלים גיבוי מהממסד ומשפיעים באופן מאגי על כוחות הביטחון הסרבניים. ובאמת, איך הם מעזים למנוע מ"הרוב השפוי" להיכנס לטריטוריה שלהם ולעשות פרובוקציות? חוצפה שכזאת.
הסיור בחברון לא יצא לפועל. תחת זאת, כפיצוי, נערוך תצפית בסמוך ל"התנחלות הבורגנית נווה דניאל", הסמוכה לירושלים. חגית עפרן, "אשת השטח" של התנועה, ששכללה את ההתחסדות האופיינית לדרגת אומנות, מדווחת לפעילים העייפים והמתגעגעים לתל אביב על סיוריה הקבועים בהתנחלויות-בורגניות-מקפחות-פלשתינים באזור גוש עציון. מרביתם של המשתתפים אינם מקשיבים וחוזרים במהרה לאוטובוסים בדרכם חזרה למדינת תל אביב.
את שהתחיל בזעקה רמה הסתיים בערבו של יום בקול ענות חלושה.

תאריך:  21/07/2008   |   עודכן:  21/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי אצבעות מחברון
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מפחיד אותי.
אריה מחשי  |  21/07/08 21:53
 
- ממה אתה מפחד ?
שרידובדבנית  |  21/07/08 23:12
 
- על שכמותך ושלום עכשי אמר הנביא
ישראלי שזוכר  |  22/07/08 09:36
2
The true
Ziyony  |  21/07/08 23:15
3
אם אתה מ"שלום עכשיו" וגרורותיה
מאור --  |  22/07/08 00:11
 
- הגבתי כמובן לאריה מחשי שהגיב
מאור--  |  22/07/08 00:58
4
פשוט תענוג
רק אמת  |  22/07/08 00:54
 
- "שלום עכשו"-האם הם עיוורים?
מי רוצה שלום אתכם  |  22/07/08 05:25
5
שלום עכשיו מתייחסים למתנחלים כ
ab  |  22/07/08 09:23
6
כמה משעשע ככה כאוב
עינבלי  |  22/07/08 19:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ההתערבות של הפקת תוכנית הטלוויזיה 'הישרדות', היא כאין וכאפס לעומת 'כוכב נולד'    ארבעה שופטים קובעים כבר בראשית העונה מי ישתתף ומי יזכה    אנחנו, הפראיירים, ממשיכים לצפות ולשלוח מסרונים
אהוד טוקטלי
מבחינת מטרותיהם ושיטות פעולתם, זהים הטרוריסטים של ימינו לפיראטים בעבר. מעצם היותם לוחמים נגד החוק עצמו, אינם זכאים הפיראטים להגנת החוק הפנים-מדינתי כאזרחי המדינות ואף לא להגנת החוק הבינלאומי כלוחמים מטעם מדינות ריבוניות
גרשון אקשטיין
לא במהרה ישכח הציבור את מראות האבל וטכסי הפרידה מחיילנו אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, ואת פניו הזחוחות של נסראללה ואיומיו והבטחותיו להמשיך ולחטוף חיילים ואזרחים. מספר הצעות לדרכי פעולה מצדנו
דורית ביניש, נשיאה
האווירה הכללית מקימה אווירה חשדנית, מטילה ספק ומערערת אמון בנושאי התפקידים באופן המקרין על כל המוסדות    דברים שנשאה שופטת בית המשפט העליון בכנס הנשיא החמישי בנושא הדמוקרטיה הישראלית במבחן השעה, בית הנשיא, 21.7.2008    ביניש נגד היחצנים ונגד הפוליטיזציה של המשפט    להלן: הנאום המלא
ורדה שלום
אז מה נעשה עם הקיץ הזה? איך ננצל את החופש בשילוב החום הארצישראלי? הפתרון שתמיד עובד - פעילויות מים עם החבר'ה    ומה יותר טוב משיט קיאקים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il