X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני צם על כך שאיננו מסבירים את חשיבות בניית המקדש ואיננו פועלים להקמתו ומחריבים אותו שוב מפני שיש בכוחנו להקימו ואיננו עושים זאת
▪  ▪  ▪
כינור בית המקדש

מסופר על נפוליאון שפעם עבר בערב תשעה באב על יד אחד מבתי הכנסת. הוא ראה שהיהודים יושבים על הרצפה, אוחזים נרות והם קוראים ובוכים. כששאל לפשר הדבר ענו לו שהם מתאבלים על בניין שחרב לפני שנים רבות. כששמע זאת אמר להם נפוליאון כי סופו של עם המתאבל כל כך הרבה שנים על מקדש שחרב לפני מאות שנים, לראות בבניינו.
בתשעה באב השנה אינני צם על חורבן בית המקדש לפני אלפי שנים. אינני צם על שגלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו, מפני ששבנו אליה ואנו חיים בה כבר שנות דור. אינני צם ביום הזה על שלא נשאר יהודי אחד בארץ ובירושלים, מפני שכיום ישנם מיליוני יהודים בארץ ואלפים בירושלים.
אני צם על שנאת החינם שעדיין קיימת בנו כמו שהייתה אז בירושלים הנצורה. אני צם על ביזוי תלמידי חכמים כפי שביזו לפני אלפי שנים את רבי יוחנן בן זכאי. אני צם על עדת קיצונים שמחריבה את ירושלים כמו אז כשהסיקריקים שרפו הכל והביאו חורבן על העיר כלילת היופי משוש כל תבל.
אני צם על כך שנבואת ישעיהו שביטאה את מה שקורה באותם הימים "שריך שוררים חברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים" קיימת גם היום והיא מודרנית יותר: במעטפות, במזומנים וע"י שר אוצר הממונה על ממונם של ישראל.
אני צם על מאיסת המרגלים בארץ ביום תשעה באב, שקיימת גם היום ע"י אנשים שמעדיפים את חו"ל על פני הארץ הטובה. אני צם על כך שאנו מחריבים את בית המקדש כיום, שכן כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו. אני צם על כך שלפני אלפי שנים נמסרו מפתחות המקדש אל השמים מידי פרחי הכהונה, ולפני ארבעים שנה זה קרה שוב ובמקום לבנות את המקדש מסרנו את המפתחות אל הוואקף.
אני צם ארבעים שנה מאז שחרור הר הבית מפני שלא בנינו אותו אז, ממש כרבי צדוק שישב בתענית ארבעים שנה. אני צם על כך שאיננו מסבירים את חשיבות בניית המקדש ואיננו פועלים להקמתו ומחריבים אותו שוב מפני שיש בכוחנו להקימו ואיננו עושים זאת. אני צם על כך שהנבואה כי "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" מתקיימת, אך המצב של "הר ציון ששמם" ממשיך להתקיים.
אני צם בתשעה באב השנה, ויודע שכנראה גם בשנה הבאה אצום. מפני שגם אז כמו עכשיו, לא נעשה דבר למען בניין המקדש, למרות שיש לנו ריבונות וממשלה בישראל.

תאריך:  11/08/2008   |   עודכן:  11/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחריבים את בית המקדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ואהבת לרעיך כמוך,בכל המצבים וה
ג'ויה  |  11/08/08 13:39
2
צמתי על הבגידה בארץ חמדה ועל ה
קורן נאוה טבריה  |  12/08/08 07:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דב אבן אור
איך יתכן כי גם כיום, רוט אינה מבינה כי האחיזה ביש"ע נועדה להבטיח כוחה וחוזקה של המדינה ולא סתם תפיסת קרקעות כדי להרחיב גבולות
חיים כהן
בשעה שבעולם מתקיים הוויכוח מתי ובאיזו שנה אירן תיהפך "לגרעינית", ברצוני להציג את התזה (בפשט ובקיצור) הטוענת שאירן היא מעצמה גרעינית כיום
שרה ביטון
גבולות הם לא רק עניין מדיני אלא גם חינוכי    על מה מותר לוותר ועל מה לא?    החופש הגדול בעיצומו ואליו מתלווים תחושות, רעיונות והתנהגויות חדשות    האם יש מקום לגבולות? ובאיזו מידה?
עידן יוסף
במסדרונות האפלים של "צבע הכסף" לא ניתן לראות שום צבע, ואת הכסף כדאי לחפש מתחת לפנס אחר
בלפור חקק
בתוך תפילות יום תשעה באב כלולה תפילת "נחם", שחוברה בעת שירושלים הייתה חרבה, ויש בה ביטוי של צער על המצב הבזוי של ירושלים בימי גלות העם ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il