X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סילבן שלום יודע להגיד את המילים הנכונות. אבל ברגע של התנגשות בין תאוות השררה לאינטרס הציבורי, תאוות השררה גוברת אצלו
▪  ▪  ▪

כל מי שמתמודד בפריימריז על מקום ברשימת הליכוד, עובר מתח נוראי. אלה שבחוץ מתים להיכנס, ואלה שבפנים, מתים להשתדרג. הכי מתוח מכולם הוא סילבן שלום. הוא היחיד שהיה רוצה להישאר באותו מקום שהוא נמצא בו: מספר 2 של יו"ר המפלגה!
כולה שנתיים חלפו מאז עבר ח"כ סילבן שלום מערוץ תקשורת אחד לשני, כדי להפיץ את דעתו השלילית על מנהיג התנועה. זה היה מסע רווי ביטויים קשים, שיותר מאשר העיד על נתניהו, העיד עליו. ביבי שחרר אותו מהתמודדות על בפריימריז וקבע אותו כמספר 2 שלו. במקום להשיב לו בנאמנות, הטיל בו רפש.
זה תמיד התחיל בקלישאה הידועה על "זיכרונו הקצר של הציבור". רוצה לומר, אני סילבן שלום כאן, כדי להזכיר לכם מי זה באמת מנהיג הליכוד. נטישת הנסיכים נזקפה לחובתו של ביבי, כמו ריסוק הליכוד עד כדי 12 מנדטים. תגובת נתניהו הייתה: אני נאמן למסר לפיו "ליכודניק לא תוקף ליכודניק". התקשורת אהבה את סילבן, ואוהבי נתניהו ובכלל זה כותב שורות אלה נשבעו לא לשכוח.
לא בגלל שאסור לחלוק על מנהיג התנועה - זה מותר!, אלא משום הסגנון הפרוע, שגרם לקורת רוח בקרב אלה שרצו ורוצים לראות בקריסת הליכוד. יש עוד סיבות שמצדיקות את הורדת סילבן לתחתית רשימת הליכוד. הסיבה הראשית היא תאוות השררה. נכון, הוא יודע להגיד את המילים הנכונות, אבל ברגע של התנגשות בין תאוות השררה לאינטרס הציבורי, תאוות השררה גוברת אצלו.
קבלו הוכחה: "צעדים חד-צדדיים, לא יובילו להקטנת האלימות והחיכוך, להיפך. הם יגבירו אותם" (שר החוץ סילבן שלום ביום בו פרסם יואל מרקוס את סקופ ההינתקות / חדשות ערוץ 2 / 2.2.04). והוא צדק. מאה אחוז צדק! ההינתקות לא הובילה להקטנת החיכוך והאלימות, להיפך. אז למה תמך?
סילבן חשש שהתנגדות תעלה לו בתיק החוץ. מבחינתו, הפרידה מתיק החוץ יותר קשה מעקירתם של שמונת אלפים יהודים מביתם. אגב, אילו אמר שההינתקות תיטיב עם ישראל (כמו אולמרט ומופז), ניחא. אבל להגיד שהיא "תגביר את האלימות", ובכל זאת לתמוך בה?...
סילבן אוהב להזכיר את העובדה שהוא מילא את התפקידים הכי בכירים במדינה. נשאר אחד: ראש ממשלה. למרות הזיכרון הקצר של הציבור, רבים זוכרים את סילבן שלום רותח על שרון בגין ההחלטה להוציא ממנו את תיק האוצר. שרון אהב את סילבן ואפילו ראה בו שותף פוליטי. מה קרה שלמרות השותפות, הוא החליט לקחת ממנו את האוצר?
הנה לכם התשובה: סילבן הביא את המשק למרחק יריקה מתהום. מנכ"ל משרד ראש הממשלה שרון, הכלכלן אילן כהן, השתמש במילה "סחרור".
בראיון סיכום, שנתן להארץ סיפר אילן כהן: "קיבלתי ממנו (מסרון) טלפון בינואר 2003. הוא אמר לי שהולכים לתוכנית חירום כלכלית, וביקש ממני חוות דעת על התוכנית. הסברתי לו, עד כמה מסוכן המצב שבו נמצא המשק. המשק היה על סף סחרור"...(דה-מרקר, 18.4.06). איך שלא מסתכלים על זה, ביבי קיבל מסילבן משק במצב קטסטרופאלי.
באותו ראיון הוא גם הביע את דעתו על נתניהו: "ביבי הוא כלכלן מצוין. הכלכלה שהוא הנהיג, הצילה את המשק מקריסה, וכל מי שאומר אחרת, שוכח איפה היינו לפני שלוש שנים. היינו בדרך לסחרור, שלא היינו יוצאים ממנו, גם עשר שנים אחר-כך"... סוף ציטוט.
זה באשר לכלכלה. ומה באשר לתיק החוץ? האם ה"הצרחה" שעשה שרון בין סילבן לביבי, הטיבה עם ענייני החוץ של המדינה? לדידו של מ"מ ראש הממשלה דאז, התשובה שלילית. כותרת: "אולמרט: 'שלום הוא קריקטורה של שר חוץ'" (מעריב, 23.4.04). קריקטורה. זה מה שחשב עליו אהוד אולמרט.
שורה תחתונה: סילבן בצמרת הוא פצצה מתקתקת מתחת כורסתו של היו"ר, וסילבן בתחתית הוא מתכון בטוח לשקט תעשייתי. לכו להצביע...

תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סילבן רוצה להישאר באותו מקום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון עדיף פי 10 מסילוון
ליכודניקית  |  7/12/08 15:14
2
סילבן שר אוצר - הא,הא,הא
ליכודניק  |  7/12/08 16:05
3
סילבן
מני הזועם  |  7/12/08 20:40
4
סילבן מעולם לא הפגין נאמנות
מסכים איתך  |  7/12/08 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' מוטי גולן
מה בדיוק ראה יעקב אבינו במפגש נוסף וחשוב ביותר, ב"מפגש עם הקב"ה"? היה זה בחלומו המפורסם בלילה בבית-אל ואשר בגין מפגש זה פורצת מפיו של יעקב הקריאה האלמותית: "אכן, יש י-ה-ו-ה במקום הזה"!
אבנר הלפרן
האיומים והסכנות הממתינים לטיפולו של אובמה לא יותירו לו חופש פעולה רב. ייתכן שיהיה עליו לקבל החלטות כבדות משקל תוך כדי תקופת החפיפה הנשיאותית שלו, בצוותא עם הממשל הנוכחי. ההתפתחות העיקרית היא ריצת האמוק של האירנים לעבר הפצצה הגרעינית הראשונה
דר' רון בריימן
במציאות של חיינו יש מקום לבחון מה קרה ל-2 הצדדים בסכסוך בארץ ישראל מאז תחילת "תהליך השלום". האם תקום לישראל מנהיגות נחושה, שתציע עוז לתמורה בטרם פורענות, בטרם היווצרות מדינה פלשתינית קבועה ויישות יהודית זמנית? על כך חייב הבוחר הישראלי לחשוב לקראת בחירות 2009
רפי לאופרט
תמיכת נתניהו ברשת ביטחון לחסכונות ולפנסיה, אינה רק שאלה כלכלית אלא גם הזדמנות חברתית ופוליטית
ראובן לייב
בעיר הקיט של ארגנטינה יש מרכז לנגמלי-סמים, בית-חולים נייד וחופשי לתיירים ומפגש-תפילה מרתק של נוצרים, מוסלמים ויהודים בבית הכנסת המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il