X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בבחירות הקרובות תתעוררו, אתם, 'המזרחיים', ותגלו שבכנסת ישראל יש לכם פחות ייצוג אפילו מעולי חבר העמים
▪  ▪  ▪
יותר לבנים, פחות שחורים [צילום: פלאש 90]

יומיים לאחר הפריימריז בליכוד פורסם באחד העיתונים מעין "מיפוי" של הרשימה הנבחרת שבראשה יעמוד ביבי נתניהו. המיפוי כלל נשים מול גברים; חילונים מול דתיים-מסורתיים; נצים מול יונים; אשכנזים מול מזרחים; וכולי.
על-פי אותו מיפוי מונה רשימת הליכוד 12 מזרחים לעומת 24 אשכנזים וזאת עד למקום ה-36. כלומר, במפלגתו של בגין "המרוקאי", מפלגת השכונות ועיירות הפיתוח, הייצוג של עדות המזרח עומד על שליש בדיוק.
אז זהו, שלא, והנתון הזה הוא חלק מתרבות הישראבלוף, שבה אנו חיים. כי עיון ברשימת הליכוד מהמקום הראשון ועד למקום ה-22, שזה מספר המנדטים שלהערכתי יקבל הליכוד, בניגוד לכל התחזיות והסקרים-שקרים, מצביע על כך, שלמעט משה כחלון, סילבן שלום וגילה גמליאל, כל ה-19 האחרים הם ממוצא אשכנזי.
פעם, בימים רחוקים מאוד, צוטט ראש עיריית דימונה לשעבר גבי ללוש כמי שאומר כי ההבדל בין מפלגות הליכוד לעבודה הוא בבושה: השתיים גזעניות, אבל רק השנייה מתביישת במה שהיא עושה.
אבל מה לנו כי נלין דווקא על הליכוד, אם במפלגת העבודה, שבראשה עומד ההוא שביקש "בשם מפלגת העבודה לדורותיה" סליחה מבני עדות המזרח על העוול שנגרם להם, המצב מעט יותר טוב, לא יותר מזה? וקדימה? שם הם נסוגים לאחור בכל תחום וסוגייה. אבל יותר מכל, כך אני צופה, תגדיל ותעשה דווקא מפלגת מר"צ החדשה, שאליה עתידים להצטרף ה"ה עמוס עוז, פרופסור מרדכי קרמינצר ועוד שורה של אנשי רוח ופלברה, אשר יצטרפו לאחיהם זהבה גלאון, צביה גרינפלד, חיים אורון ושות'. אגב, אחד המצטרפים החדשים, כך פורסם ביום שישי האחרון על-ידי בן דרור ימיני במעריב, בכלל מכחיש קיומו של עם יהודי. אם כך, מעניין מה הוא חושב על "עם יהודי ממוצא מזרחי..."? מעניין עוד יותר מה חושב על הסיטואציה החדשה הח"כ היוצא רן כהן?
אז זהו, בעידן שבו מתווכחים אם הליכוד הוא סתם ימין או ימין קיצוני, והעבודה היא מרכז שמאל או שמאל-שמאל, הגיע הזמן לשים עוד בעיה על השולחן: מזרחים מול אשכנזים. או אם תרצו, עיירות הפיתוח, הפריפריות והשכונות שעומדות לחטוף פטיש חמש קילו בראש ככל שהמצב הכלכלי הולך ומחמיר, מול האשכנזים המיוצגים על-ידי דר' נמרוד אלוני, בנה של אבירת זכויות האדם שולמית אלוני, שיכולים להרשות לעצמם שכר לימוד שנתי של 35,000 שקל על כל ילד מילדיהם... אגב, ביום ראשון האחרון פורסם כי האשכנזים עדיין משתכרים כ-40% יותר מהמזרחים! כנראה שמשלמים לדר' אלוני מתוך אותם 40%...
ב-11 בפברואר 2009 יתעוררו אזרחי ישראל, בעיקר אלו ממוצא מזרחי, ויגלו להפתעתם כי בכנסת ישראל המונה 120 חברים יש למזרחים ייצוג פחות אפילו מעולי חבר העמים.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לילות לבנים, ימים שחורים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני הדובר.......
י.ש  |  14/12/08 20:37
2
יאללה אידיוט מה אתה רוצה ל"ת
ללבות מחלוקת בכח?  |  15/12/08 00:12
3
אי דיוקים
נבו  |  15/12/08 10:55
4
מאמר טיפשי
דנה לוי  |  15/12/08 12:26
5
מסתבר שיש הרבה בתים משותפים-
הרשלה  |  16/12/08 01:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
איך זה שרבים ממעצבי דעת הקהל ממליצים לנו על קדימה המושחתת בראשות לבני? הנה לכם התשובה: נתניהו. זה לא האיכויות החסרות של לבני, זה הרצון האובססיבי של העדר לחסום את נתניהו. לא חשוב מי עומד מולו
ד"ר אברהם בן-עזרא
על חששות האזרחים ממקור לא אכזב ועל הבחירה שתבוא בסופם
אביתר בן-צדף
הציפור שבורת-הכנף הפכה למלכה, אך כולם יודעים, שאינה יכולה לעוף    ובכל אופן, היא תעוף מתפקידה עם האטד, שימשיך לחיות חיי פאר על חשבון כל מה שקיבל ואסף בעשרות שנות פעילותו הציבורית    הישגה הכביר: החלטה 1701
עו"ד חיים קליר
בני הזוג הקשישים הפכו לסיעודיים. חברת הביטוח, שביטחה אותם בביטוח סיעודי, הכירה בזכאותם לתגמולי ביטוח חודשיים. אולם הקשישים גילו להפתעתם, כי חברת הביטוח לא משלמת להם את תגמולי הביטוח במלואם, אלא מנכה מהם פרמיות. ההסבר שנתנה להם חברת הביטוח: אנו זקוקים לפרמיות, כדי לשלם לרופאים שלנו, על-מנת שיבדקו אתכם מעת לעת. אולי אתם עובדים עלינו ובסתר חידשתם את נעוריכם. שלוש ערכאות דנו במחלוקת מיותרת, שהתשובה לה כל כך מובנת מאליה
אליקים העצני
הכל היה נראה אחרת ומצבנו היה שונה לחלוטין, אילולא מעשיהם הרעים של אנשים משלנו, שהתנהגו כאלו נשלחו כפרובוקטורים להבאיש את ריחנו    השיטה הזו - גביית "תג מחיר" מן השלטון שלנו על מעלליו נגד ההתיישבות באמצעות פגיעה בערבים – היא שיטה פגומה מוסרית והרסנית בתוצאותיה    מדוע לא הושמעו מיד קולות מרסנים ומסתייגים מפי מנהיגי הציבור שלנו?
רשימות נוספות
תנועת הליכוד שכרה את שרותי נאור תקשורת  /  חיים קוזניץ
בן-סימון מתרץ: רציתי לדעת מי מאחורי התרומה  /  עידן יוסף
בתו של דוד לוי מצטרפת לישראל ביתנו  /  מחלקה ראשונה
חוצה את הקווים  /  עו"ד משה גולדבלט
מרכזיהו  /  ד"ר רון בריימן
'לא' לציר ביניש-מרידור  /  עו"ד יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il