X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלום (או מו"מ) בזמן מלחמה עושים עם אויבים, זה נכון אבל חמאס איננו אויב - הוא אשמדאי שכל רצונו הוא להשמיד את מדינת ישראל ולמחוק את הישות הציונית יש הרבה יהודים, לצערי, שנושאים על גבם ובליבם עוולות שעושים אחרים - אבל מצפונם כישראלים מציק להם וחבל לטנגו צריך שניים, אבל פרטנרים ולנו, לדאבוננו - אין
▪  ▪  ▪

עניי עירך קודמים. ילדיך המפוחדים, המרטיבים בלילות, תושבי הערים והישובים המופגזים הרצים אל מקלט ומשחקים בצבע אדום - עדיפים, ראויים ואהובים יותר.
יש לציין כי ההסברה הישראלית, בכללותה מאז האינתיפאדות, מלחמות לבנון הראשונה והשניה, השתפרה ללא הכר, אבל עדיין אנחנו מפגרים בהסברה העולמית. אז נכון - התמונות הקשות מעזה מדברות בעד עצמן - אבל גם אצלנו יש תמונות לא קלות, ובמיוחד לצדינו עומדות 8 שנות קסאמים על שדרות ועוטף עזה - שלא מקבלות דגש ותיאור עולמי הולם ומאסיבי דיו.
ידוע שהתקשורת העולמית לא אוהבת אותנו ונוח לה להציג את ישראל כתוקפנית, כובשת, דורסת ועכשיו גם אכזרית. כאן תפקידה האולטימטיבי של ההסברה לאזן את התקשורת ולפעמים גם לזכות בנקודות, למרות התנאים הקשים, ולמרות שיש ישראלים ואזרחי ישראל מן המיעוט שעושים כל מאמץ כדי להשחיר את פנינו לפגוע במורל הלאומי ולרפות את חיילי צה"ל - דוגמת סלבריטאים סוג ב' נוסח יונתן גפן ודומיו, או עיתונאים כמו גדעון לוי - שהוא פלסטינאי בגוף יהודי שמשמיעים קולות רמים למרות היותם בשוליים, אך קולם נקלט ומתורגם בעולם בחדווה רבה.
השמאל הישראלי, בראשות מר"צ, טוענים שיש לדבר עם חמאס. אוקיי, בואו נקבל את גרסתם. על מה נדבר? על הפסקת אש ללא התחייבות לשקט וירי קסאמים/גראדים לתקופה ארוכה? על פתיחת מעברים חופשית להעברת ציוד ואספקה? על אי הברחת נשק בציר פילדלפי או דרך הים, כאשר חמאס עזה באמצעות חמאס דמשק/אירן - מסרב ומבחינתם בצדק - כי הם לא מאמינים בקיום מדינת ישראל, ולכן גם אם יסכימו ברגע של חולשה או ברגע שלפני שבירה טוטאלית - אסור אסור בתכלית להאמין להם.
אם נגיע להסכם עכשיו - מבלי להבטיח את העיקר תוך ערבויות בטוחות, לא עשינו כלום. המלחמה הייתה מיותרת, הקרבנות/נפגעים שלנו ושלהם היו לשווא ותוך זמן קצר נשוב לשגרת התשה מחודשת. צודקת בעקרון ציפי לבני כשרת החוץ, שאין עושים הסכמים עם טרור - עקרון שמקובל בכל העולם, אך משום מה המעצמות והקהילייה האירופית מתעלמים מכך כשאנחנו נלחמים ועושים את מלאכתם.
ועכשיו רבותי שימו לב: מי המרוויח הגדול מהמלחמה הנוכחית. לא רק ברק, שיקבל כמה מנדטים יותר, אלא בעיקר המרוויח הגדול הוא נתניהו והליכוד. לא משנה מה תהיה התוצאה הסופית, הליכוד ונתניהו יקטפו את הפירות. לדוגמא: מסתיימת המלחמה והיא תסתיים בקרוב, אין אפשרות אחרת, ללא הסכם ראוי - מגובה בערבויות בינלאומיות או מצריות ממשיות. הליכוד יתקוף במלוא המרץ שהמלחמה על תוצאותיה הייתה מיותרת, כושלת, שלא השיגה את מטרתה ויעדיה האסטרטגיים להגנת ישראל.
אם תסתיים המלחמה עם הישגים סבירים וראויים, יגיד הליכוד: אמרנו לכם שזאת הדרך וחבל שלא הגבנו לפני שנים, המצב שלנו היה היום טוב יותר ורק אנחנו נוביל להמשכיות אקטיבית לביטחון ישראל.
מסקנות ביניים: ציון טוב
לאלה הטוענים שצה"ל עומד מדשדש, זה מסוכן, זאת סטגנציה שאסור להמשיך בה, נאמר: זהירות אינה דשדוש. התקדמות איטית ובטוחה עדיפה על ריצה עם ראש בקיר שהוא גם ממולכד. בכל מלחמה הגדולה כקטנה ובמיוחד, במלחמה מוגבלת במקום ובזמן כמו בעזה - יש שלב של עצירה איטית, חשבון פוליטי וצבאי פני שמחליפים מהלך. המלחמה עומדת להסתיים ושלב הסיכומים מתקרב, מבחינה צה"לית, פוליטית, הישגית ומטרות המלחמה.
לאלה הטוענים שלא הוצגו בבירור מטרות המלחמה - נראה לי שהפעם בחרה הממשלה בדרך הנכונה. הגם שהוצגה מסגרת כללית כמו "שינוי המצב הביטחוני", הרי כל המעורבים בממשלה, בצבא, בפרשנות, בדעה אחת שעיקרי המלחמה הם הפסקת הירי מעזה לישראל לתקופה ארוכה, והפסקת הברחות הנשק דרך ציר פילדלפי. לדעתי, מדובר במטרות ברורות, פשוטות להבנה, הגם שקשות להשגה.
הגיע הזמן לחשוב גם על השלב שלאחר המלחמה. מבחינת ממשלת ישראל - נקווה להישג ביטחוני מעבר להישגים בשטח, לאמור: הסכם עם ערבויות. מבחינת צה"ל - ההישגים הבולטים מזדקרים בבירור. הכנת הצבא ביעילות, אימונו, ציודו, הנהגתו ע"י פיקוד מיומן, מקצועי, אמיץ, ההולך בראש חייליו. טראומת הפיקוד הגבוה הכושל של לבנון השנייה - נמחקה כלא הייתה. הפלסמות נמצאות במקומן הנכון והמפקדים חזרו למקומם בראש היחידות ובקרב ועם החיילים בקו הראשון - לפי מיטב המסורת הצה"לית.
מותר להגיד כבר עכשיו - כמסקנת ביניים, שאולמרט כראש ממשלה, ברק כשר ביטחון וגבי אשכנזי כרמטכ"ל מקבלים ציון עובר+ וחלק מהם אף יותר.
יש לעשות הכנות רציניות להסברה מאסיבית בעולם לאחר גמר המלחמה, הן בשל מראות ההרס וההרג שיבואו בעקבות הסיום וההסברה של חמאס, צילומים, ראיונות לרשתות זרות, ביקורי עיתונאים זרים, וסכנה מוחשית לסיפורי זוועה, בדיות, תוספות בנוסח סרט ההסתה והשקרים ג'נין-ג'נין.
באשר לצד השני - כאשר יצאו מנהיגי חמאס מהבונקרים (שרובם נבנו ע"י הממשל הישראלי בתקופת שהותנו שם), ההרס והזעם של ההמונים שיקבלו אותם ייהפך בידם לנשק הסברה ותעמולה ראשון במעלה. מצד שני - הם בהחלט יבינו את הרמז, כפי שהבין אותו נסראללה שהצהיר: "אילו ידעתי את התגובה הישראלית, לא הייתי חוטף את החיילים".
נקווה שההרס והצורך בשיקום התשתיות שדורש מיליארדים וזמן, ירגיע את שאיפתם למלחמה או סיבוב נוסף. מצד שלישי - השיקום ידרוש התגייסות ארצות ערב העשירות ואירופה לתרומות כסף ענקיות. פירוש הדבר לגבי תושבי עזה - תעסוקה, עבודה לשנים רבות, דבר שלא היה להם לפני הסיבוב הנוכחי. מצד רביעי - יש חשש שהכסף הרב שיזרום לראשות או לחמאס עזה, יזלוג לכיסי המנהיגים המושחתים.
סיכום ביניים:
ממשלת ישראל יצאה למלחמת עזה השנייה עם קונצנזוס רחב ביותר, עם מוטיבציה גבוהה ואמונה בצדקת הדרך והמטרות. נקווה שהתוצאה הסופית לא תאכזב ולא נשכח את גלעד שליט.
נקודות למחשבה:
1. במאמרי 'אין מלחמות יפות' שפורסם באתר זה, ציינתי בהרחבה עם אסמכתאות מהמשפט הבינלאומי, את זכויותינו להגנה עצמית תוך תקיפת האויב וכן את העובדות הקשות שמלחמה - היא סיפור כואב, עצוב, מלווה במעשים קשים, פגיעה באנשים וברכוש כשהגינות ואיזון אינם במילון הצבאי.
2. לקיים את הבחירות במועדן, אם המלחמה תסתיים לפחות 15 יום לפני הבחירות, ועד מועד זה לבטל את תשדירי הבחירות בזמן המלחמה. לא נראה לי שאזרחי ישראל ישנו את דעתם הפוליטית המגובשת כבר ,בגלל תשדירי בחירות. אנחנו נינצל מהשעמום והמדינה תחסוך מיליונים.
3. לקיים את משחקי הספורט במגבלות המצב באופן מקסימלי. יש לחשוב על האפקט הבינלאומי - של קבוצות שלנו ואלה שבאות לשחק אצלנו.
4. כפי שאמרתי, לטנגו צריך שניים. חמאס והנייה לא רוקדים בקצב שלנו וגם לא מספיק יפים. הסרט 'ואלס עם בשיר' מוסיף גאווה מקצועית, אבל בתוכן שלו מאכזב, שמטיל עלינו אשמה שבוצעה ע"י באשיר גומ'אייל והפלנגות הנוצריות בשל חשבונות היסטוריים לאומיים ישנים שלישראל לא היה כל חלק בהן.
5. לפני 38 שנה, כתב הפילוסוף החברתי האמריקני (לא יהודי) ארי קופר טור בעיתון 'לוס אנג'לס טיים': "היהודים הם עם יוצא דופן - מה שמותר לאומות אחרות אסור על היהודים". אילו נאצר היה מנצח במלחמת יוני 67', היה מוחק את ישראל מהמפה ואיש לא היה נוקף אצבע להציל את ישראל.
6. כדאי להסברה הישראלית להתכונן היטב ליום שאחרי ולהשתמש גם במאמר זה כדי להפיצו ברבים.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  16/01/2009   |   עודכן:  16/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טנגו עם הנייה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
An idea for a new movie
Dark  |  16/01/09 22:47
2
מסכים לנאמר והייתי מוסיף
ברוו  |  17/01/09 06:23
3
כל ההשגים
טנגו עם מפאיניק  |  17/01/09 10:31
4
מה תעשה מול איום על חייך?
התבוננות ישירה  |  17/01/09 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
אירן היא התומכת הראשית בארגון החמאס והיא מנסה להביא לניצחונו במלחמה בעזה בכל מחיר    תבוסתו של החמאס תפגע קשה באינטרסים האירניים ותשמור על המשך התהליך המדיני באזור
רונן לוי
התסמונת של "אי-טיפול בבעיות כשהן קטנות ופתרונן פשוט עד שהן הופכות גדולות ומסובכות לפיתרון" הפושה בממשלינו, אינה נחלת מדיניות הביטחון בלבד אלא תסמונת כלל משרדית אשר התסמינים הקליניים שלה נובטים פרא וניבטים אלינו בעצב מכל עבר    אתן מספר דוגמאות, שכל אחת ואחת מהן זכתה למקום של כבוד בבית הקברות של העניינים שכבר הפכו ל"בכיה לדורות"
לבנת שאובי
המציאות בה חיים תושבי שדרות בשמונה שנים האחרונות שונה מבעבר. בשל ירי הרקטות המתמשך מזה שמונה שנים, משפחות רבות נפלו לקשיים שונים, בהם קשיי פרנסה    עמותת 'שלום יעשה' פועלת בשדרות בשנתיים האחרונות ומשמחת יותר ממאה וחמישים משפחות מידי שבוע במתן סלי מזון    לבנת שאובי ממרכז תקשורת שדרות שוחחה עם יו"ר העמותה ושמעה ממנו על תוכניותיו העתידיות לסיוע לתושבים
אריה דרוקמן
ההבדל המתגבש בינינו (הרוב היהודי) לבינם (הערבים מבפנים ומבחוץ)
טובה ספרא
ליקוי החמה ונסיגתו של מרקורי, יכשילו הסכמים מדיניים צפויים ויביאו אותם לתפנית בלתי צפויה    גם הסכם רשת הביטחון הפנסיונית שנחתם השבוע, יסבול מאותם קשיים    ואם זה לא מספיק: ההשבעה של אובמה תיערך תחת אותם תנאים והוא צפוי להיתקל בלא מעט מהמורות    תחזית שבועית
רשימות נוספות
אחמדינג'אד ומשעל בוועידת דוחא  /  משה ריינפלד
אשדוד: ילד ברח באזעקה ונפגע ממכונית  /  מחלקה ראשונה
ארדואן: לסלק את ישראל מהאו"ם  /  משה ריינפלד
חובת ההתנדבות  /  מומו נקוה
מי צריך מעורבות זרה בעזה  /  עו"ד יוסי דר
הומניזם וטרור  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il