X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני סטודנטים צעירים מהמחלקה להנדסת תוכנה במכללת אורט בראודה בכרמיאל פיתחו תוכנה המאפשרת זיהוי כאב בחולים שאינם יכולים לתקשר מילולית או שאינם מסוגלים לבטא כאב ראש התוכנית להנדסת מערכות מידע במכללה: "גם הורים לתינוקות יוכלו לאבחן את תחושות ילדם הפעוט ועוצמת סבלו"
▪  ▪  ▪
התוכנה תזהה את משך, חומרת וזמני הופעת הכאב [צילום אילוסטרציה: AP]
הסטודנטים אריה גאון (מימין) ואלירן ארבילי. התוכנה שפיתחו מזהה את הכאב ואת עוצמתו [צילום: באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה]

תוכנה חדשה שיצרו סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, מאפשרת לזהות כאב בקרב חולים שאינם מסוגלים לתקשר מילולית או לבטא כאב - בעלי מוגבלות שכלית או פיזית קשה ואף תינוקות.
אריה גאון ואלירן ארבילי, סטודנטים להנדסת תוכנה, בהנחייתו של ד"ר מתי גולני, מרצה בכיר וראש התוכנית להנדסת מערכות מידע במכללה, יצרו במסגרת פרויקט הגמר לתואר הראשון, מערכת ממוחשבת היכולה לאבחן הבעת כאב, את רמת חומרתו, ואף את משך זמן השפעת תרופות להקלת כאב על מטופלים.
התוכנה תאפשר מעקב מהיר ויעיל יותר במסגרת טיפול בחולים הסובלים מכאבים כרוניים או תקופתיים וזקוקים לטיפול תרופתי. באמצעות התוכנה, ניתן לזהות כמה זמן שרוי החולה תחת כאב, מהי חומרתו, באלו זמנים הוא מופיע, ולאחר כמה זמן משפיעה התרופה.
לדברי ד"ר גולני, התוכנה מתאימה להשתלב בכל חדר אחיות, מוניטורים בבתי חולים ואף בבתים פרטיים בהם שוכנים חולים, שאינם מסוגלים לתקשר מילולית עם הסביבה. "מטרת התוכנה בראש ובראשונה לעזור למשפחות ורופאים המטפלים בחולים הסובלים ממגבלה פיזית או שכלית, לזהות תחושות וסבל בצורה קלה ומהירה יותר", מסביר ד"ר גולני ומוסיף כי "גם הורים לתינוקות שעד היום התקשו לאבחן כאב אצל תינוקם שאינו רגוע, יוכלו לאבחן באופן שאינו פולשני את תחושות ילדם הפעוט ועוצמת סבלו".
התוכנה החדשה, המאבחנת כאב ברמת מהימנות של כ-90%, פועלת באמצעות חיבור למצלמה הניצבת מול המטופל, מזהה את השינויים בשרירי הפנים שלו, ומשייכת את השינויים בתנועות הפנים לשינויים דומים הקיימים בתמונות, שאותן היא כבר מכירה ולמדה. זהו מימוש של מערכות CBR המשתמשות במקרים ידועים עם פתרון למציאת פתרון עבור מקרה חדש. תהליך הלימוד של המערכת מבוסס על רשת עצבית המדמה את פעולת המוח האנושי ולמידתו.
"התוכנה מבוססת על בינה מלאכותית אשר יכולה לקבל משוב מהצוות המפעיל, ועל-ידי מנגנון לימוד מתקדם היא מסוגלת לשפר לאורך זמן את יכולותיה לאבחון אמין יותר של הבעות כאב", מסבירים אלירן ארבילי ואריה גאון, הסטודנטים העומדים מאחורי הפרויקט. "מהרגע שהחל הפרויקט, ראינו בו הזדמנות נדירה לתרום ולהקל על מגוון אנשים עם מוגבלויות ואנו מקווים שזוהי אבן דרך לקראת המשך פיתוח ותמיכה באוכלוסייה זו".

פורסם במקור: בר-דעת - ידיעון המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כרמיאל
תאריך:  12/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת מהפכנית לזיהוי הבעת כאב ועוצמתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התקציב הכולל לשנת 2015 יעמדו על 3.9 מיליון שקל    חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי: "מענקי האיזון יגדלו ל-3 מיליארד שקל, מה שיסייע לרשויות מוחלשות להעניק סל שירותים בסיסיים לתושבים"
עופר וולפסון
רשמה רווח של 23.3 מיליו שקל    ה-NOI גדל ב-10% ל-59.4 מיליון שקל    ההכנסות משכירות גדלו ב-5.6%    המנכ"ל שטיין: "פועלים להשלמת שני פרויקטים נוספים בימים אלו, שיחלו בהנבה בתחילת 2015"
יפעת גדות
"לחיים יש מסלול משלהם... תקופה לא ארוכה לאחר מכן נפטרה מצקל באופן פתאומי והנושא ירד משולחן העבודה וכמעט נשכח"
יניב הלפרין
המחשבון שהושק ע"י משרד האוצר הועלה לאתר של הרשות לזכויות ניצולי השואה ומאפשר להם לדעת אלו זכויות מגיעות להם ואיך ניתן לממש אותן
איתמר לוין
טוענת שזקן מסרה מספר גרסאות לגבי הצורה בה נזכרה בקיומן של הקלטות וכיצד מסרה אותן    זקן: לי היה קשה להגיד את האמת, לאולמרט היה קל לשקר
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il