X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסטודנטים, מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, שוקדים על פיתוחים שמטרתם לתמוך בצוות הרפואי של מחלקת גסטרואנטרולוגיה ומחלקת הדמיה גרעינית בבית החולים רמב"ם
▪  ▪  ▪
בית חולים רמב"ם. הסטודנטים פועלים למען בריאות הצוות הרפואי [צילום: פלאש 90]

לאחרונה הוחל בשיתוף פעולה יוצא דופן בין סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שבכרמיאל, שמטרתו לסייע דווקא לרופאים ולצוות המטפל בבית חולים רמב"ם שבחיפה.
הסטודנטים שלומי אוגניץ ודמיטרי סולומיינסקי, מהמחלקה להנדסת מכונות, שוקדים בימים אלה, בהנחיית מר נצר נבות, על פיתוחים שמטרתם לתמוך בצוות הרפואי של שתי מחלקות בבית החולים רמב"ם: מחלקת גסטרואנטרולוגיה ומחלקת הדמיה גרעינית. הפרויקטים מבוצעים במסגרת הקורס תכן וייצור, שמובילה ד"ר אורית בראון בנימין, מרצה במחלקה ומומחית בתחום השיקום.
פרויקט אחד נולד לאחר שפרופ' ישי לכטר (MD), האחראי מטעם בית החולים על שירותי אולטרה סאונד אנדוסקופי וגסטרואנטרולוגיה, ביטא קושי שאתו מתמודדים הרופאים שמבצעים בדיקת קולונוסקופיה לצורך סריקת המעי הגס ומערכת העיכול, ולעיתים גם להתערבות כירורגית.
הבדיקה מתבצעת על-ידי החדרת צינור גמיש דרך פי הטבעת של המטופל אל תוך המעי הגס. צינור זה, שבקצהו יש סיב אופטי, פנס, שני פתחים להזרקת ויניקת נוזלים, ופתח עבור הציוד הכירורגי, נתון לשליטת הרופא המבצע את הבדיקה.
לפי ד"ר לכטר, תמרון הצינור בגוף הנבדק, לעתים פעמים רבות ביום, דורש מהרופאים מאמץ פיזי ותנועתיות רבה בזרועותיהם, ואלה גורמים לכאבים במרפק, במפרקי האמה ובשורש כף היד, דבר שמקשה עליהם את עבודתם.
במחלקה להנדסת מכונות הרימו את הכפפה ובימים אלה עמלים על תכנון פתרון יעיל ופרקטי למצוקת הרופאים. "לאחר שהתכן הקונספטואלי יאושר יחלו בתכנון מפורט ולאחריו יגיע שלב הייצור בבית המלאכה של המכללה", אומרת ד"ר בראון-בנימין. "סביר להניח שאם הפתרון יימצא נוח לעבודה, הוא יאומץ גם במחלקות דומות של בתי חולים נוספים, שכן מדובר באחת הבדיקות הנפוצות ביותר שנעשות כיום".
ממיטה למיטה
פרויקט אחר נעשה בשיתוף פעולה עם המחלקה להדמיה גרעינית והמחלקה לריפוי בעיסוק, בראשות גב' דבורה זילבר. במקרה זה מדובר בניסיון למצוא פתרון עבור צוות רפואי שצריך להעביר מטופלים ממיטתם בחדר למיטת בדיקה של מכשיר הדמיה.
"לפי בדיקה שעשינו, מבין כל המטופלים שזקוקים לבדיקה, כחמישה ביום מרותקים למיטתם ואינם מסוגלים לעשות את המעבר למכשיר ההדמיה בכוחות עצמם", אומרת ד"ר בראון-בנימין. "העברתם נעשית כיום באמצעות מספר טכנאים, תוך הפעלת כוח רב. מטרתו של פרויקט זה הינה לסייע לאותם טכנאים להתמודד עם העברת המטופלים למיטת הבידוק, תוך שמירה על בריאות גבם התחתון".
בימים אלה נמצא הפרויקט בשלבי תכן סופיים (ראו שרטוט מטה), חלק מהרכיבים הוזמנו, ולפי התכנון, המתקן שאמור לפתור את הבעיה יותקן במחלקת ההדמיה של בית החולים לצורך ניסוי והטמעה.
"שני הפרויקטים שאנו עובדים עליהם בשיתוף בית החולים רמב"ם הם בבחינת צוהר לשיתופי פעולה נוספים בעתיד, אולי אפילו בתחום המחקרי", מסכמת ד"ר בראון-בנימין. "אני מקווה שהצלחתם תמצב את המכללה כמוסד אקדמי מוביל בפיתוח מוצרים בתחום הרפואי-שיקומי ובתחומים נוספים".

הפתרון המוצע להעברת מטופלים ממיטתם למכשיר ההדמיה: הצמדת מיטת המטופל (משמאל) למיטת ההדמיה; חיבור סדין המטופל באמצעות תפסניות משני צדי סדין המטופל לרצועות מתיחה; חיבור רצועות המתיחה למנוע שמורכב על פרופיל הדופן החיצונית של מיטת ההדמיה. לצורך החזרת המטופל למיטתו מעבירים את המנוע ממיטת ההדמיה לפרופיל מתאים בדופן מיטת המטופל וחוזרים על הפעולה מן הצד ההפוך [צילום: באדיבות דוברות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה]
פורסם במקור: בר-דעת - ידיעון המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כרמיאל
תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטודנטים מפתחים מכשור שיסייע לצוות ברמב"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ברדה צפוי להיכנס לתפקידו ב-18 בינואר 2015 בכפוף לאישור הממונה על שוק ההון    כיהן כמנכ"ל סוכנות הביטוח הלמן-אלדובי
יפעת גדות
ארגון המדינה האיסלאמית הודיע כי הוא מחזיק בבת ערובה אמריקנית נוספת    השבויה היא האישה האמריקנית היחידה המוחזקת על-ידי ארגון דאעש    נחטפה באוגוסט 2013, יחד עם קבוצה של עובדי סיוע אחרים
עופר וולפסון
החנויות החדשות - בכפר סבא, בירושלים, בקריית אונו וברמת ישי - מצטרפות ל-46 חנויות הפרוסות ברחבי הארץ
נחמה אלמוג
חוקר מאוניברסיטת ייל מצא שהעלייה בפציעות ילדים בשנים האחרונות נובעת מכך שההורים מגלים יותר עניין במכשיר - ופחות בצאצאים שלהם
איציק וולף,, עופר וולפסון
שר הכלכלה מאיים להפיל את הממשלה אם חוק הלאום לא יעבור בהצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב    את דחיית הדיון בחוק, שנעשתה על-ידי לבני, כינה: "מעשה חד-צדדי ולא מקובל"    מעדיף הידברות ולא חקיקה בסוגיית שכר המינימום
רשימות נוספות
מערכת מהפכנית לזיהוי הבעת כאב ועוצמתו  /  אילון פרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il