X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שנולדו לאב יהודי ולאם לא יהודיה הם יהודים לכל דבר לעיתים חשים יותר יהודים מילידי הארץ מדוע שיצטרכו להשפיל את עצמם בפני הרבנות האורתודוכסית? שיפנו לה עורף בבחינת "לא זקוקים לך"
▪  ▪  ▪
לא לכבול את היהדות להגדרה האורתודוכסית [צילום: AP]

"לא יהודי/ה" על-פי הגדרת החוק הישראלי, הוא גם גורלם של יהודים ויהודיות ש"רק" אביהם יהודי וזאת מכיוון שהחוק אימץ לו את אמות המידה הדתיות אורתודוכסיות בלבד שזהות יהודית קשורה דווקא דרך האם. יש לא מעט עולים שכאלה שהספיקו להתערות באופן מלא בחברה היהודית בישראל, בצבא, באקדמיה ובמקומות העבודה.
רבים מהם, כיאה לחברה אוהבת ידע ותרבות ממנה באו, מזדהים יותר עם התרבות היהודית מהרבה צברים חילונים. הרוח היהודית שרבים מהם נושאים מעוררת השראה. אך הם, שמשתוקקים להתקבל כיהודים במדינת היהודים נתקלים בניכור ובהטחת עלבון: הם מכונים בתעודת הזהות כ"חסרי דת" או כל כינוי מעוות אחר. כאשר הם ניגשים להתחתן, הם סוג ב'.
יש "בעיית יהדות". הם נשלחים לנסוע לקפריסין למשל, ורק עורך דין קפריסאי, יהיה רשאי להכריז עליהם ועל בן/בת הזוג כנשואים. כוחו של האזרח הקפריסאי עבור יהודים אלה טוב עבור החוק הישראלי מכל סמכות של יהודי אחר כאן בארץ, אם יהיה זה עו"ד, רב רפורמי או חילוני או כל אזרח ישראלי אחר.
סיבות הפסיקה של הרבנים האורתודוכסים, שיהודי הוא רק על-פי אמו, הן עתיקות, ויהיו הסיבות האלו טובות לשעתן, לימים עברו. כיום אין מקום הגיוני וחברתי הומאני או מוסרי להמשיך בכך. זהות האדם קשורה באופן טבעי לאביו או לאימו, ואל לנו להשתכנע שהחוק הישראלי המציית להלכה הדתית האורתודוכסית הוא ראוי. לא, הוא חוק פסול. הוא מדיר יהודים טובים מחוץ לגדר עם היהודי ללא שום הגיון והגינות. גם רבים מיהודי העולם מכירים ביהדות על-פי האב. וההתעקשות לשמר מסיבות פוליטיות כוחניות רק את הדיעה האורתודוכסית, רק מחבלת בזהות היהודית של רבים.
ע"פ הצעת חוק זו שתאפשר רק ללא יהודים להנות מ"ברית הזוגיות" יצטרכו יהודים אלו, על-מנת שיוכלו להתחתן בארץ ולא לנדוד לקפריסין, להכריז בפני המדינה, ולאשר ברבנות שהם אינם יהודים! - ובלשון החוק: הם ירשמו רק אם יש "העדר כוונה להינשא על-פי הדין הדתי". הם יזדקקו לגשת למשרד הרבנות, לא פחות ולא יותר, ולקבל את הטחת העלבון באופן רשמי: אתם לא יהודים. ולא רק זאת, אלא כמו כל מי שיזדקק לרישום זה, למרות שיוכל מבחינה משפטית להיחשב כזוג נשוי, לא ירשם לו נשוי/נשואה בתעודת הזהות ובמרשם התושבים. אלא רק ירשם במאגר "מרשם זוגיות" במשרד הפנים.
יש לתמוה מי מאותם יהודים על-פי האב יהיה מוכן לעבור הליך משפיל ואבסורדי שכזה.
ולכן באופן מהותי ניתן לומר ליהודים אלה: אין שום סיבה וצורך שתשתפו פעולה עם מנגנון ממשלתי ורבני המדכא את זהותכם. ההשפלה שאתם עוברים אינה מוצדקת. ואין הצדקה לעבור גיור כלשהו, במיוחד אורתודוכסי. הפסיקו להיות קורבנות, הפסיקו להאמין בהטלת הספק ביהדותכם, גם אם הדבר נעשה בידי שליח המדינה היהודית במשרד הרבנות.
היהדות היא שלכם, אל תשפילו עצמכם כדי שהמדינה תאפשר לכם להתחתן כאן, תשקלו שלא להירשם כלל במשרד הפנים ותהנו ממעמד של ידועים בציבור. או שתמשיכו לנדוד לקפריסין, לפראג או כל מקום אחר. ותערכו במסיבת החתונה באופן פרטי טקס חופה יהודי רפורמי/חילוני/קונסרבטיבי/מסורתי, כי זו בעיה של המדינה ולא שלכם. ואף אחד לא "עושה טובה" כשאתם נקראים יהודים אין זה מחזה שווא, ואין כאן "לכאורה", אלא הכול נכון, לכתחילה ראוי, ויהודי לחלוטין.

הכותב ממייסדי אתר "טקסים" שער עורכי הטקסים היהודים חילונים בישראל. tkasim.org.il
תאריך:  20/02/2009   |   עודכן:  20/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהדות היא שלכם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה ואף גורם לפילוג.
נה  |  20/02/09 17:29
2
אני חש אמרקאי לכל דבר. האם זה
קורא  |  22/02/09 13:36
3
מאמר רדוד
דובי רוזנברג  |  4/06/09 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דויד שוורץ
האם אתם באמת מאמינים כי לבני וחבורתה רוצים לשבת באופוזיציה? הם מחפשים את שעת הכושר להכריז כי זוהי "עת חירום" ויש להצטרף לממשלת נתניהו    בפוליטיקה, הטובים באמת אינם עוברים את אחוז החסימה
ד"ר צ'לו רוזנברג
הגיעה השעה שגם בישראל תהיה לא רק ממשלה אלא תהיה אופוזיציה לוחמת שתהווה אלטרנטיבה. כך יאה למשטר דמוקרטי תקין
זכי שלום
מחד, מבצע עופרת יצוקה יצר הרתעה כלפי החמאס ופילוג עמדות בעולם הערבי    מאידך, מלכתחילה אולמרט הגדיר את המטרות בצמצום הפעם, בכדי ליצור אליבי למקרה שהן לא תושגנה
אביתר בן-צדף
בשׂיחדש האורווליאני, שמפמפמים העלית ומשת"פיה בתקשורת, קדימה ניצחה בבחירות, אך רק 28 ח"כים-לעתיד המליצו, שתרכיב את הממשלה    לדעת לבני, קדימה - עתירת השחיתות והעבריינים - אינה קיצונית, אלא מי שלקחו ממנה את הצעצוע, שהבטיחו לה ראובן אדלר ואיל ארד
יאיר עברון
עדיין מוקדם לקבוע את ההשפעות ארוכות הטווח של המערכה נגד חמאס    אולם כבר עתה אפשר להציע כמה השלכות    מעבר לכך, כדאי להשוות בין מערכה זו ובין השפעות המערכה שנוהלה נגד חיזבאללה בקיץ 2006 בהקשר ההרתעתי
רשימות נוספות
לראשונה: צו מעצר נגד נשיא מכהן  /  משה ריינפלד
דרישה בפתח לחקור מקרי רצח שביצח חמאס נגדם  /  מחלקה ראשונה
רופאים לזכויות אדם נכנסים לרצועה  /  רובי שטיינברג
אפליה מתקנת לערבים ישראלים: דיון תאורטי ומעשי  /  ד"ר הילי מודריק-אבן חן
"הנער התמים" של בצלם היה מחבל  /  יהונתן דחוח-הלוי
ה"ליברמניזם" כתגובת נגד  /  עו"ד משה גולדבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il