X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להלן החלטות מיסוי אחרונות בנושאים כגון ריט, פירוק שיתוף, גירושין והוצ' ביטול עסקה החלטות אלו שופכות אור על עמדת הרשות בנושאים שונים
▪  ▪  ▪

לאחרונה פרסמה רשות המסים קובץ החלטות המיסוי (פרה-רולינג) חדש, הכולל החלטות מיסוי עקרוניות שניתנו בשנת 2007 (ללא פרטים מזהים).
בקובץ 19 החלטות מיסוי בתחום מיסוי המקרקעין, תחום המהווה חלק נכבד מכלל החלטות המיסוי. הנושאים העיקריים בהן עסק הקובץ הינם איחוד וחלוקה, השפעות מס בפירוק חברות, הזכאות לנכות הוצאות, סיווג כאיגוד מקרקעין, דירות מגורים, חלוקת נכסים אגב גירושין ובין יורשים ומספר נושאים נוספים. נסקור להלן חלק מן ההחלטות.
פורסמה החלטת מיסוי ראשונה בעניין קרן להשקעות במקרקעין (ריט). נקבע כי רכישת מקרקעין מהיזמים בתמורה להקצאת מניות ואף בתמורה לנשיאה בהתחייבויות המעביר תקים מס רכישה מופחת של 0.5%, ורק רכישות במזומן של נכסים תהיה חייבת במס רכישה בשיעור מלא (5%). החידוש בהחלטה הינו שגם הנשיאה בהתחייבויות המעביר מזכה במס הרכישה המופחת, ויש בכך כדי לסייע בהסרת חסמים להקמת ריטים.
החלטת מיסוי מעניינת אחרת עסקה בחברה שבה שני בעלי מניות בחלקים שווים, אשר עקב סכסוך ביניהם הגיעו למצב בו החברה אינה יכולה לתפקד. על מנת לאפשר את פירוק השיתוף הוצע לרשות המיסים מתווה שבו יתחיל פירוק של החברה, אחד מבעלי המניות יקבל מקרקעין כדי חלקו אגב הפירוק בפטור ממס, ולאחר מכן ייעצר הליך הפירוק (כלומר יישאר בה בעל מניות אחד בלבד), ותיעשה חלוקת נכסים בעין ללא תמורה לפי סעיף 67 לחוק בין החברה לבעל המניות שיצא. רשות המיסים לא הסכימה להעניק פטור ממס על ההעברה ללא תמורה לבעל המניות היוצא (מאחר שהעברה אגב פירוק פטורה אם חולקו המקרקעין לכל בעלי המניות לפי שיעורי החזקתם). עם זאת לא נטענו טענות מפורשות כנגד הרעיון של פירוק זמני. לפיכך, ייתכן שלא נשללה האפשרות שבנסיבות מסויימות יאושר מהלך של פירוק, העברת חלק מהמקרקעין לכל בעלי המניות (לפי סעיף 71 לחוק) ולאחר מכן הפסקת הפירוק.
החלטה אחרת עסקה בבני זוג שהתגרשו ובהסכם הגירושין שנערך 10 שנים לפני הפנייה ובוצע בפועל, נקבע כי הזכויות בדירת בני הזוג תחולקנה שווה בשווה. בני הזוג ביקשו במועד מאוחר כאמור להעביר את הדירה לבעל תוך התחייבות שלו להעביר סכומי כסף לגרושה ולילדים וביקשו אישור כי ההעברה זו תוכר כהעברה אגב גירושין ועל כן אינה חייבת במס. רשות המיסים נעתרה לבקשה זו על אף חלוף הזמן ובתנאי שבית המשפט לענייני משפחה יאשר את המתווה כחלק מהסכם הגירושין.
בהחלטה נוספת נדונה השאלה האם הוצאות ביטול עסקה אחת יוכרו כהוצאות מותרות בניכוי לפי חוק מיסוי מקרקעין במסגרת מכירה מאוחרת. באותו נושא התנהלו הליכים משפטיים בין המוכר לבין חברת ביטוח שמימנה לרוכש את הרכישה. הרוכש לא עמד בתשלומים וחב' הביטוח תבעה מהמוכר את השבת הסכומים. נקבע כי ההוצאות משפטיות לביטול העסקה יוכרו בניכוי. לעומת זאת הוצאות המימון (הפרשי הצמדה וריבית ששולמו מעבר להשבה) לא יוכרו בניכוי מאחר שאינם הוצ' מימון לרכישת נכס או השבחתו. ההכרה בהוצאות המשפטיות פועלת בהתאם לרוחו של סעיף 39 מאז פס"ד בעניין מ.ל השקעות ותיקון 55 לחוק, והופכת למעשה את הילכת תישבי שניתנה לפני כעשור. עם זאת לטעמנו היה מקום להרחיבה גם להוצאות המימון.
בשבוע הבא נסקור החלטות מיסוי שניתנו בתחומים נוספים.

תאריך:  24/02/2009   |   עודכן:  24/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דב אבן-אור
תגובה למאמריהם של פייגלין ופואה, כי "רק הליכוד יכול", ורק תנועת "מנהיגות יהודית" תעשה מהפך בליכוד    האמת חייבת להיאמר ובקול גדול; ואם מאן דהו נפגע ממנה – אינו ראוי לאמון הציבור ובוודאי שלא לכתר מנהיגות
יוסי אחימאיר
לבני וחבריה מערימים קשיים במשא-ומתן אל מול ביבי    לו רק היו קשים באותה מידה במשא-ומתן אל מול אבו מאזן ואסד    להם כבר ויתרו מראש על הרבה...    ממשלת ימין "צרה" יכולה להתקיים    היו ממשלות שמאל צרות ממנה שהביאו רק צרות לעם ישראל
עמוס שריג
אומרים שיש ביבי הישן ויש ביבי החדש. כלומר, ביבי של 99-96 איננו ביבי של 2009. אבל מאיך שזה נראה היום, ביבי של 2009 אכן איננו זהה לזה שלפני עשור
אליקים העצני
"פלשתין" במקום ישראל - יצירת מופת של לוחמה פסיכולוגית
ד"ר יובל ברנדשטטר
ציפי לא מעוניינת בוואלס עם נתניהו. במקומו היא מעדיפה ואלס עם באשיר, או בשאר, או אבו-מאזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il