X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלג: "קניית מניות אי.די.בי ב-42 מיליון שקל בשלושה ימים לא הייתה דומה לשום דבר שעשינו קודם לכן"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"קניית מניות אי.די.בי ב-42 מיליון שקל בשלושה ימים לא הייתה דומה לשום דבר שעשינו קודם לכן. זה לא היה ב-דנ"א של החברה שלנו". זו העדות הדרמטית שסיפק היום (א') עדי שלג, עד המדינה בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, נגד נוחי דנקנר ואיתי שטרום.
שלג התייצב היום (א') באולמו של השופט חאלד כבוב, בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי למסור את עדותו במשפט שבו דנקנר עומד לדין לצד מנהל ההשקעות איתי שטרום, שותפו של שלג לשעבר בגין הרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות. זאת, לפי הנטען, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה בפברואר 2012.
הפרקליטות מאמינה כי עדותו של שלג, שהיה שותף ישיר למעשים, תסייע בידה להרשיע את דנקנר ושטרום ולהוכיח כי השניים התכוונו לבצע תרמית. דנקנר ושטרום מנגד מאמינים בכוחם לקעקע את אמינותו של שלג עד היסוד ולהוכיח כי שלג מוסר אותה אך ורק כדי לחלץ את עצמו מאימת הדין.
שלג, 40, נשוי ואב לשלושה בנים. הוא בעל תואר ראשון מהמרכז הבינתחומי ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה אמריקנית. לאורך 15 שנים הוא עבד בשוק ההון. את הקריירה התחיל בחבר אילנות בטוחה ואח"כ עבד בליהמן ברדרס בארה"ב. ב-2009 הוא חזר לארץ והקים את חברת ייעוץ ההשקעות ISP, יחד עם איתי שטרום. היום, שלג מנהל קרן שמשקיעה בסטארט-אפים.
"איתי הביא בהתחלה מיליון שקל ואני 180 אלף שקל", תיאר שלג בעדותו את השותפות עם שטרום. "אני ניהלתי את החברה והערך המוסף שהבאתי היה שאני סוחר מיומן ו'תולעת מסך'. עבור איתי זו הייתה פעילות משלימה לקבוצת ISP שכללה כמה חברות והייתה בינינו סינרגיה".
לדברי שלג, "מידת ההבנה של שטרום במסחר הייתה הבנה של צופה. הוא לא עסק במסחר יומי. הוא מנהל השקעות הרבה שנים, קנה עבור לקוחות. איתי פחות מנוסה בתחום של השקעות, אבל מבין התנהגות של השערים במהלך היום".
שלג ציין כי הוא יזם את פירוק השותפות עם שטרום לאחר שהפסידו הרבה כסף: "באתי לאיתי ואמרתי לו שזה הולך ומחמיר, שנשאר לנו מיליון שקל ובוא נעצור את זה. איתי קיבל את זה בחיוך ופירקנו את השותפות בהבנה. העברתי אליו את המניות, חתמנו על הסכם ונפרדנו כידידים".
שלג הוסיף: "איתי שטרום אמר לי שהוא צריך לקנות ב-5 מיליון שקל מניות של אי.די.בי אחזקות ו'תעשה כל מה שאתה יודע כדי שהנייר הזה לא יירד'. לא השקעתי בזה יותר מדי חשיבה והוא אמר לי אל תשאל שאלות. עליתי לקומה 4 והתחלתי לקנות. זאת הייתה הנחיה מאוד אגרסיבית של איתי".
"'ניגבתי' למעלה, הייתי מאוד אגרסיבי"
"שאלתי את איתי (שטרום) האם הרמת שער המניה היא בשביל נוחי והוא אמר לי עדיף שלא תשאל שאלות. הבנתי שאנחנו עושים משהו שהוא לא בסדר אז לא שאלתי שאלות וגם כששאלתי הוא לא ענה לי. המתווה היה שאני שואל שאלה ואיתי לא עונה לי מיד אלא מדבר עם עוד מישהו ורק אז חוזר אליי ואומר לי לקנות עוד X מניות. הבנתי שהוא מתייעץ עם עוד מישהו ושיערתי שדנקנר מעורב לאור החברות ביניהם אבל לא הייתי מודע לקשר הטלפוני בין שטרום לדנקנר", ציין שלג.
לדברי שלג, בשלב מסוים גילה לו שטרום כי יש הנפקה בבורסה של מניות אי.די.בי. "ירדנו למטה, איתי רצה לעשן סיגר ואז אמר לי שיש הנפקה ושזה אקט ציוני לקנות כי אם החברה תיפול זו תהיה קטסטרופה למשק".
בשלב זה שאלה התובעת, עו"ד חנה קורין, את שלג מה היה קורה למניה אם לא היה פועל כפי שפעל. "אני חושב שהנייר היה יורד 20%. 'ניגבתי' למעלה, הרמתי, הייתי מאוד אגרסיבי", השיב שלג. "בכל פעם שהרפיתי הנייר חזר חזרה ל-6% ואם לא הייתי פועל כפי שפעלתי הנייר היה יורד המון".
החשד: הרצת מניות
כתב האישום בפרשה הוגש ביוני אשתקד נגד דנקנר, שטרום והחברות אי.די.בי חברה לאחזקות וקלוז טריידינג (לשעבר ISP פייננשיאל טריידינג). הפרקליטות מייחסת לדנקנר ולשטרום עבירות של השפעה בתרמית והנעה בתרמית מכוח סעיף 54 לחוק ניירות ערך; ועבירות של פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר מיוחסות גם עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. לשטרום מיוחסת בנוסף עבירה של הדחה בחקירה.
לפי כתב האישום נגד דנקנר ושטרום, בפברואר 2012, לקראת מועד ההנפקה של אי.די.בי לציבור, הסכימו השניים כי שטרום יבצע רכישות בהיקפים גדולים של מניית אי.די.בי בבורסה, במטרה למנוע את ירידת שער המניה ולהעלותו, להגדיל את מחזורי המסחר ולהציג מצג של התעניינות במניה מצד קונים משמעותיים. מטרת התוכנית הייתה להגביר את העניין בהנפקה, להבטיח את הצלחתה ולמקסם את המחיר שייקבע בה.
לטענת הפרקליטות, לצורך ביצוע התוכנית הורה שטרום לסוחר בניירות ערך עדי שלג - שהיה זמן קצר קודם להנפקה שותפו של שטרום וכיום משמש כאמור כעד מדינה בפרשה - לרכוש באמצעות חשבונות ISP מניות אי.די.בי בבורסה, במטרה להשפיע על שער המניה. שלג פעל בהתאם להוראות של שטרום ורכש מניות עד לניצול מלוא מסגרת האשראי שהייתה קיימת בחשבונות ISP בבנק הבינלאומי הראשון.
דנקנר כופר בכל ההאשמות המיוחסות לו. הוא אומנם מודה בקשרי החברות שלו עם שטרום, אך טוען כי לא הנחה אותו לבצע תרמית במסחר בניירות הערך של הקבוצה, והתרשם כי פעילותו חוקית ולגיטימית. במקביל הפנה דנקנר את האצבע המאשימה לביצוע הפעילות העבריינית כלפי עד המדינה, שלג. בכתב התשובה לאישומים טוענים סנגוריו כי "כעולה מחומר הראיות - עובדה שלא הייתה ידועה לדנקנר - שטרום נעזר בשלג לצורך הפעילות במסחר בבורסה. נוחי דנקנר כלל לא הכיר את עדי שלג, לא נפגש עימו מעולם ולא שוחח איתו מעולם, ואף לא הייתה לו כל ידיעה על פעילותו של עדי שלג במסחר בבורסה".
לדברי סנגורי דנקנר, "שלג פעל על דעת עצמו באמצעות חשבונה של אשתו, ותוך כדי הרצת מניות, ביצעו, הוא ורעייתו, פעולות קנייה ומכירה מתואמות אסורות בין חשבונות ISP וסיטי ברוקר, וגרפו לכיסם בתוך 3 ימים רווח של יותר מ-180 אלף שקל, תוך יצירת הפסדים בסכומים גבוהים בהרבה לחברת ISP".
עוד מציינים הסנגורים בתשובה כי ההנפקה הייתה "בטוחה", והיה ברור כי הכספים שלהם החברה זקוקה יגויסו, ולכן לא היה לדנקנר כל אינטרס לבצע תרמית כדי לגייס כספים נוספים. לדבריהם, "מבחינתו לשער המניה לא הייתה משמעות לעניין הצלחת ההנפקה.
עוד נטען, בין היתר ע"י דנקנר כי "מחומר הראיות מתברר כי שלג הפך לימים לעד מדינה בתיק על-מנת לחלץ את עצמו ואת רעייתו מאימת הדין, בשל עבירות פליליות שביצעו הללו במשותף בדרך של פעילות מתואמת במסחר בבורסה. זאת, לצורך הפקת רווחים אישיים, והכול ללא ידיעתו של שטרום ובוודאי ללא ידיעתו של דנקנר".
עוד טוען מי שהיה האיש החזק במשק הישראלי כי "לדנקנר לא היה כל מניע להשפיע על שער מניות אי.די.בי בבורסה לצורך הצלחת ההנפקה. ההנפקה הייתה הנפקה מיוחדת, שאף כונתה באותה עת בתקשורת 'הנפקת החברים'. ההנפקה לא כוונה במהותה 'לציבור הרחב', וכמעט כל המשתתפים בה היו נוחי דנקנר עצמו, בני משפחתו, שותפיו העסקיים, חברים וידידים, שנענו לפניות של דנקנר ושל אנשי אי.די.בי והשקיעו בהנפקה סכומי כסף ניכרים כדי לעזור ולתמוך בחברה. לשער המניה בבורסה או למחיר ההנפקה לא היה משקל ממשי בהחלטתם".

תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלג: שטרום אמר לי 'תעשה כל מה שאתה יודע כדי שהנייר הזה לא יירד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי הטוני
"מאמצי המעקב והריגול של ארצות הברית, בניסיונה להשתלט על הרשת, עלולים להיות מוטעים ובסופו של דבר מסבים נזק לביטחון הלאומי של המדינה", אמר המדליף, אדוארד סנואודן, בראיון לרשת הטלוויזיה הציבורית האמריקנית
איציק וולף
ראש ממשלת צרפת, מנואל ולאס, מביע חשש מפני גל הגירה של יהודים צרפתים לישראל    "אם 100,000 יהודים יעזבו, צרפת כבר לא תהיה צרפת והרפובליקה הצרפתית תישפט ככישלון"    "אנטישמיות חדשה מצד מהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה, ישראל ופלשתין הן רק תירוץ"
עידן יוסף
אח"י מבטח החלה כספינת טילים, המשיכה כספינה נגד צוללות וסיימה במוזאון
אלעזר לוין
מפיק התיאטרון מכר את עסקיו בצרפת, פיטר את 500 עובדיו - ועולה לארץ    "כל היהודים מצרפת יגיעו לכאן, ולא לקנדה - קבלו אותם יפה ופיתחו להם אולפני לעברית"    "אני מרגיש כמו היהודים בגרמניה של היטלר"
אביתר בן-צדף
יחפש אקדח שירות אחר לאנשיו    כשיוחלט על האקדח החדש, צפויים להירכש כחצי מיליון אקדחים    בנוסף, זרועות אמריקניות אחרות צפויות לרכוש יותר ממאתיים אלף אקדחים לאנשיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il