X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתחוור כי אך ימים אחדים לאחר גיבוש הסכם העקרונות בין המעצמות לבין אירן, בוצעו באירן הוצאות להורג סיטוניות של לא פחות מ-55 אסירים פוליטיים, זאת לא לפני שהללו עברו מסכת של ייסורים טרם נשמע קול מחאה בזירה הבינ"ל בהקשר זה
▪  ▪  ▪
תלייה באירן [צילום: AP]

בחודש פברואר 2015 הזדרז ממשל אובמה להסיר את אירן ואת תנועת חיזבאללה מ"הרשימה השחורה" של המדינות והארגונים תומכי טרור, כסוג של הכרת תודה והערכה על התייצבותן לצד המערב בלחימה בארגון דאעש.
מהלך זה השתלב היטב במאמץ החיזור האמריקני כלפי אירן בהקשר למו"מ בנושא הגרעין, במתכונת של צעד בונה אמון, בהינתן הלהט האובססיבי של אובמה לסגור עסקה עם אירן. כמו באחת נמחלו למשטר הפנאטי של האייתולות בטהרן חטאי העבר בתחום הפרות זכויות האדם והאזרח, ממד שהיה בבת עינה של וושינגטון בזמנים אחרים, ואף הכתיב אמות מידה ומצפן להתנהלותה של ארה"ב בזירה הבינלאומית.
מסתבר כי אירן מצידה לא התרשמה מהמחווה האמריקנית וביכרה לנקוט בעמדה מתריסה, בבחינת תקיעת אצבע בעין לנשיא אובמה. בעיתוי שאינו מקרי, ימים אחדים לאחר גיבוש הסכם העקרונות בין המעצמות לבין אירן (1 באפריל 2015), בוצעו באירן הוצאות להורג סיטוניות של לא פחות מ-55 אסירים פוליטיים, זאת לא לפני שהללו עברו מסכת של ייסורים.
במכתב נרגש ששיגרה מינה אהאדי, מייסדת הסניף האירני של הוועדה הבינלאומית נגד הוצאות להורג (I.C.A.E-IRAN), אל מזכ"ל האו"ם ואל נשיא הפרלמנט האירופי, היא מתריעה על ההפרות הבוטות של זכויות האדם באירן. בלשונה של אהאדי: "ימים אחדים לאחר הסכם הגרעין בלוזאן, החל גל חדש ורחב היקף של הוצאות להורג באירן".
האיגרת מפרטת שלושה ארועים קשים שהתרחשו בבתי כלא בעיר קראג' ובעיר זאבול, שבמסגרתם נקשרו אסירים לעמודים במשך יממה ללא מזון ומים בטרם הוצאו להורג. נמסר גם על דיכוי אלים של ניסיון התמרדות של אסירים שהתארגן במטרה למנוע את מימוש ההוצאות להורג.
אהאדי הדגישה עוד במכתבה כי "במהלך שיחות הגרעין הייתה התעלמות מוחלטת מעובדת ריבוי ההוצאות להורג והפרות זכויות האדם באירן. בשל כך נרשמה החמרה בתופעות אלה".
המכתב מכיל דרישה להתערבות מיידית של האו"ם לצורך טיפול בסוגיה זו. מינה אהאדי גם מציינת כי "טרור אינו מתאפיין רק בפצצות אלא גם בנקיטת אמצעי טרור נגד אזרחים במשך מספר דורות באמצעות הוצאות להורג". היא תוהה "האם תלייתם של 700 אזרחים מאז השבעתו של הנשיא המתון רוחאני, בממוצע - שתי הוצאות להורג ביום, אינה ראויה להיחשב כסוג של טרור?" על כן נדרשת הקהיליה הבינלאומית להכריז על אירן כאחראית להפרת זכויות האדם, ולפיכך גם להטיל על המשטר האירני סנקציות פוליטיות משמעותיות.
אין תימה שהמדווח לעיל אינו זוכה לתשומת הלב הראויה בדעת הקהל הבינלאומית, ומשום כך ראוי שיקבל תהודה הן בספקטרום התקשורתי והן בערוצים דיפלומטיים. למותר לציין כי במערב נטועה עדיין התדמית המתונה והחייכנית של אירן בעידן הנשיא רוחאני, משל נפתח עידן חדש במדינה זו. בקונטקסט האירני, החיוכים מחפים על מציאות עגומה של דיכוי והפחדה במישור הפנימי, ומהלכי התפשטות וטרור בממד האזורי. ברי כי דפוס התנהגות זה של המשטר האירני משתקף גם באמנות ההונאה והרמייה שנוקטים האירנים במו"מ על תוכנית הגרעין.

תאריך:  21/04/2015   |   עודכן:  21/04/2015
+נשיא מצרים לשעבר מורסי נידון ל-20 שנות מאסר
11:47 21/04/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

מורסי הואשם בהרג מפגינים בדצמבר 2012, אך הצליח להימלט מעונש המוות  ▪  יכול לערער על ההחלטה

מורסי בכלוב הנאשמים [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גל חסר תקדים של הוצאות להורג באירן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מותר
שמ  |  21/04/15 07:22
2
הרי אובמה הגיע להסכם
צורי  |  22/04/15 15:43
3
ואצלנו ?
א.ל. רמת-גן  |  22/04/15 17:54
4
גם בארצות הברית מוציאים להורג
מישהו  |  23/04/15 07:37
 
- למישהו: רק שבארה"ב מוציאים
צורי  |  23/04/15 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עודד ערן, גליה לינדנשטראוס
החלום של טורקיה להפוך לחברה באיחוד האירופי הולך ונמוג. הקשיים בהגעה לפתרון בסכסוך בקפריסין, השורה הארוכה של אמצעים אנטי-דמוקרטים שנוקטת ממשלת טורקיה, ההתנגדות הגלויה של חברות מרכזיות באיחוד לכניסתה, הכחשתה את רצח העם הארמני והמשבר בתוך גוש האירו עצמו - כל אלה מטילים צל כבד על חברותה הפוטנציאלית
יוני בן-מנחם
המבצע הצבאי של הקואליציה הערבית בתימן מדשדש וכמה חברות בה מחפשות מוצא מדיני מהמשבר. סעודיה הביסה את אירן בזירת האו"ם, אך הניצחון הדיפלומטי לא ישנה את המצב בשטח
מנשה שאול
עלייתו של ארגון דאעש היא תופעה חידתית שטרם פוענחה, למרות מאות המחקרים והספרים שדנים בה - איך הפך אזרח ירדני אלמוני בשם אחמד אלח'לילה המכונה אבו מוסעב אלזרקאווי למייסדו של ארגון טרור שהצליח תוך זמן קצר לשלוט ב-35 אלף קמ"ר מאדמותיהן של עירק וסוריה
יוני בן-מנחם
שלושה ארגוני טרור משתפים פעולה ביניהם במטרה להפיל את שלטונו של הנשיא המצרי א-סיסי. נשיא מצרים מאמץ את שיטות המלחמה של הנשיא גמאל עבד אלנאצר בטרור של האחים המוסלמים
עידן יוסף
סגן אלוף בדימוס אלי דקל מגלה ששטח הקריה הגרעינית המצרית ליד קהיר גדל פי ארבעה מאז הוקם ב-1961, והפיתוח נמשך    "מדאיג שמפקדים בכירים באמ"ן מופתעים מכך כשהסבתי את תשומת לבם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il