X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקואליציה הערבית הודיעה על סיום המתקפה האווירית בתימן מבלי שהצליחה להסיג את המורדים החות'ים מעמדותיהם. בסעודיה חוששים שהמורדים החות'ים יפתחו במלחמת התשה בגבול הדרומי של סעודיה עם תימן
▪  ▪  ▪
חיילים סעודים בכוננות על גבול תימן [צילום: חסן ג'מלי/AP]

בתום 28 ימים של מתקפה אווירית מסיבית על מעוזי המורדים החות'ים בתימן, הודיעה הקואליציה הערבית בראשות סעודיה ב-21 באפריל על הפסקת ההתקפות האוויריות במסגרת מבצע "סופת הנחישות". עם זאת, הסגר האווירי והימי על תימן יימשך במטרה למנוע הברחות נשק למורדים החות'ים.
דובר הצבא הסעודי, הגנרל אחמד עסירי, מסר כי במידת הצורך יתחדשו ההתקפות האוויריות בתימן. הוא הודיע כי המבצע עובר לשלב חדש שייקרא "השבת התקווה" ויעסוק "במניעת תמרונים של המורדים החות'ים על הקרקע, מלחמה בטרור ומציאת פתרון פוליטי לנעשה בתימן".
המבצע האווירי כלל יותר מ-2,400 גיחות והשתתפו בו כ-200 מטוסים, רובם של חיל-האוויר הסעודי. משרד ההגנה הסעודי פרסם הודעה שבה נאמר כי המבצע האווירי הצליח להסיר את האיום על ביטחונה של הממלכה הסעודית והמדינות השכנות באמצעות הריסת הנשק הכבד והטילים הבליסטיים שעליהם השתלטו המורדים החות'ים ושהיו במחסנים במחנות של הצבא התימני.
סעודיה טוענת כי הפסיקה את המבצע האווירי בעקבות בקשה של נשיא תימן עבד רבו מנצור האדי וכי היא תתחיל בפעילות מדינית מול תימן בהתאם להחלטת מועצת הביטחון מס' 2216 ויוזמת מדינות המפרץ.
עם זאת הנשיא התימני עדיין שוהה בסעודיה ולא שב לתימן. לדברי מקורות סעודים בכירים, ההתקפה האווירית נועדה להגן על לגיטימיות שלטונו של הנשיא עבד רבו מנצור האדי ולהרתיע את המורדים החות'ים וכי המטרות האלה הושגו.
ניתן להעריך כי ההחלטה להפסיק את ההתקפות האוויריות נבעה מהעובדה שבנק המטרות אזל ומההסתייגות הפומבית של פקיסטן ושל כמה מדינות סוניות החברות בקואליציה, כמו מצרים וירדן, ממתקפה קרקעית בתימן שתביא להסתבכות ממושכת ולאבדות כבדות בקרב חיילי הקואליציה הערבית.
שיקולים נוספים שהביאו להחלטה להפסיק את המבצע האווירי היו חשש שהמשכו יביא להתחזקותו של ארגון אל-קאעדה בתימן וערעור היציבות בגבולה הדרומי של סעודיה עם תימן.
במהלך המבצע היו כמה תקריות גבול בין המורדים החות'ים לבין הצבא הסעודי שבמהלכן נהרגו עשרה סעודים.
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי העימות בין סעודיה למורדים החות'ים עלול להימשך לאורך הגבול הזה.
מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז פרסם צו המחייב את השתתפות כוחות המשמר הלאומי הסעודי במבצע הצבאי דבר המצביע על חשש סעודי שהמורדים החות'ים יפתחו במלחמת התשה לאורך הגבול עם סעודיה.
מעמדו של הנסיך מתעב בן עבדאללה, מפקד המשמר הלאומי הסעודי צפוי להתחזק עתה בצמרת השלטון הסעודי נוכח האתגרים הצפויים לכוחות שהוא מופקד עליהם.
כתוצאה מההתקפות האוויריות שנמשכו כחודש ימים בתימן, נהרגו, על-פי נתוני האו"ם, כ-1,000 אזרחים, כ-3,000 נפצעו וכ-150 אלף אזרחים נעקרו מבתיהם. למרות המתקפה האווירית המסיבית, המורדים החות'ים הצליחו להחזיק בעמדותיהם ולא נסוגו מהעמדות שכבשו טרם המבצע. המורדים החות'ים שולטים, למרות המבצע האווירי של הקואליציה שנמשך כחודש ימים, ברוב המחוזות בתימן כולל בבירה צנעא והם עדיין צרים על עיר הנמל הדרומית עדן. התשתית בתימן, כבישים, גשרים, רשתות החשמל והמים נפגעה קשה כתוצאה מההפצצות.
בניסיון לחזק את שלטונו של הנשיא עבד רבו מנצור האדי, הודיע שר החוץ התימני, ריאד יאסין על הכנת תוכנית שיקום ערבית של תימן וכי סעודיה כבר הקצתה לכך סכום של 274 מיליון דולר.

תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  22/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תמה מתקפת הקואליציה הערבית בתימן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איציק וולף
הסעודים הודיעו כי הסתיימו המתקפות האוויריות בתימן    הסגר הימי על המדינה הנשלטת ברובה בידי המורדים - יימשך    אירן התומכת במורדים ברכה על ההודעה וציינה שמדובר בצעד לקראת פתרון המשבר
יואב נורסלע
מעשי הטבח שביצע ארגון המדינה האיסלאמית ביזידים בקיץ האחרון הדגימו בפני קבוצות מיעוטים, והדרוזים ביניהם, את הסכנות האורבות לקבוצות מיעוט דתי במזה"ת כיום. אך בעוד תוצאות הלחימה בסוריה רחוקות מלהיות ברורות, העדה על קהילותיה השונות ניצבת בפני אתגרים ודילמות לא פשוטות
עופר וולפסון
מורסי הואשם בהרג מפגינים בדצמבר 2012, אך הצליח להימלט מעונש המוות    יכול לערער על ההחלטה
רפאל בוכניק
מתחוור כי אך ימים אחדים לאחר גיבוש הסכם העקרונות בין המעצמות לבין אירן, בוצעו באירן הוצאות להורג סיטוניות של לא פחות מ-55 אסירים פוליטיים, זאת לא לפני שהללו עברו מסכת של ייסורים    טרם נשמע קול מחאה בזירה הבינ"ל בהקשר זה
עודד ערן, גליה לינדנשטראוס
החלום של טורקיה להפוך לחברה באיחוד האירופי הולך ונמוג. הקשיים בהגעה לפתרון בסכסוך בקפריסין, השורה הארוכה של אמצעים אנטי-דמוקרטים שנוקטת ממשלת טורקיה, ההתנגדות הגלויה של חברות מרכזיות באיחוד לכניסתה, הכחשתה את רצח העם הארמני והמשבר בתוך גוש האירו עצמו - כל אלה מטילים צל כבד על חברותה הפוטנציאלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il