X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"לא מספיק לבנות חומות הגנה, יש לשלב בנוסף יכולות התקפה מתוחכמות", אמר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי ראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ': "הפערים במרחב הקיברנטי נובעים מהיעדר חקיקה וחוסר תאימות"
▪  ▪  ▪
אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי [צילום: Hadas Parush/Flash90]

"אנחנו נמצאים במציאות חדשה בלוחמת הסייבר, שמחייבת מדינות לא רק להגן על משאבים אסטרטגיים מפני מתקפות עוינות, אלא גם ליזום מתקפות נגד מטרות של האויב. הן צריכות לעשות זאת כחלק ממערך ההגנה על המרחב שלהן", כך אמר אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
ידלין דיבר בכנס הסייבר השנתי של המכון, שהתקיים בפעם הראשונה בוושינגטון. השתתפו בו בכירי הממשל והצבא האמריקני בתחום הסייבר, ונציגים בכירים של חברות תשתיות לאומיות וגופים פיננסיים ועסקיים גדולים בארצות הברית.
לדברי ידלין, "לא מספיק לבנות חומות הגנה, יש לשלב בנוסף יכולות התקפה מתוחכמות".
"אפשר להשוות את הסייבר ללוחמה אווירית"
האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה"ל, דיבר אף הוא באירוע ואמר כי "הפערים במרחב הקיברנטי נובעים מהיעדר חקיקה וחוסר תאימות". לדבריו, "כל המרכיבים בסייבר מחוברים ביניהם, על-אף שרואים בהם מרכיבים נפרדים. הסייבר הוא זירה חדשה שאפשר להשוות אותה עם לוחמה אווירית, בה המרחק הפיזי הוא חסר חשיבות".
דובר נוסף היה ד"ר גבי סיבוני, ראש תוכנית ביטחון סייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי. לדבריו, "החרפת מתקפות הסייבר בחודשים האחרונים מצד 'זאבים בודדים' וארגוני טרור, מבחינת היקף ואיכות היעדים, מחייבת שיתוף פעולה בין מדינתי. אלא שדווקא בתחום הסייבר, שהופך להיות שדה הקרב החדש, לא נעשה מספיק כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין התעשיה הישראלית לגופי המדינה בארצות הברית, בדומה לתחומים ביטחוניים אחרים. מצב זה עלול לפגוע בביטחון הלאומי של שתי המדינות".
לדבריו, "נדרש להקים מנגנון משותף שמשלב את מלוא היכולות והידע הטכנולוגי והמודיעיני, הצבאי והאזרחי. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, למרות המתיחות בתקופה האחרונה, היא איתנה וחזקה. היוקרה של ישראל כמעצמת סייבר עולמית יוצרת עניין רב מצד גורמי ממשל וגופים עסקיים מובילים בארצות הברית".
"ארצות הברית חייבת להגן קיברנטית על בעלות בריתה"
בין הדוברים מן הצד האמריקני היה אדמירל (בדימוס) נורמן הייז, שבתפקידו האחרון כיהן כראש המודיעין בצי האמריקני. הוא אמר כי "'התפיסה הגדולה' שמעצבת את המדינות שלנו אינה נייחת אלא נעה קדימה במהירות. עלינו להיות גמישים ולכסות את כל מרכיבי הסייבר על-מנת להצליח. ארצות הברית היא כבר לא אי-מבודד וכחלק מתפיסת הביטחון הלאומי, עלינו להציב את הנושא בעדיפות עליונה. כמו-כן, ארצות הברית חייבת להבטיח שגם בעלות בריתה מוגנות מפני מתקפות סייבר".
סקוט אהרונסון, ראש תחום ממשל בארגון EEI (ר"ת Edison Electric Institute), המאגד יותר מ-700 יצרני חשמל בארצות הברית, אמר כי "חייבת להילקח בחשבון גם ההגנה על הטכנולוגיה התפעולית של אבטחת המידע (OT), ולא רק ההגנה על טכנולוגיית המידע (IT)".
לדבריו, מכון התקנים האמריקני עשה עבודה מצוינת ביכולת ליצור שיתוף פעולה בין המגזרים השונים. "התלות ההדדית בין התשתיות הקריטיות מהווה איום על מערכות אלה, כיוון שניתן לפגוע בהן באופן עקיף מבלי לפגוע ישירות ברשתות אלה", ציין אהרונסון.
וולף טומב, מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) של הגנת הגבולות והמכס במשרד להגנת המולדת של ארצות הברית, אמר כי "אנחנו טובים בהגנה על שרתים, רשתות ומחשבים, אך לא בהגנה על מתקנים כמו מערך חלוקת המים. אנשים כבר לא יודעים כיצד להפעיל מערכות באופן ידני ובמקרה של מתקפת סייבר, לא ניתן יהיה להפעיל מערכות תשתית קריטיות בצורה ידנית. התחלנו להדריך את אנשי התשתיות הקריטיות כיצד להפעיל ידנית מערכות אלה במקרים כאלה. המגזר הממשלתי לא יכול לעשות זאת לבד ונדרש שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (3.5.15)
תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מדינות צריכות לבצע מתקפות סייבר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אמילי לנדאו, שמעון שטיין
עם כינוס ועידת המעקב השבוע עולות מס' שאלות: כיצד כל הנושאים הנדרשים יבואו לידי ביטוי בוועידה, במיוחד לנוכח העובדה שלישראל אין נציגים בשולחן הדיונים? כיצד מדינות ערב יציגו את הבעיה וכיצד תגיב ארה"ב? וכיצד תיראה ועידה עתידית כזו על-רקע ההתדרדרות החמורה במצב במזה"ת?
צבי קצבורג
החברה השקיעה השנה בשמונה חברות ישראליות מתוך 51 בכל העולם, אמר יאנג סון, נשיא החברה למדיניות אסטרטגית    הוא ציין בנאומו במרכז פרס לשלום כי "סמסונג הולכת ומגדילה את ההשקעה שלה כאן"
מערכת אנשים ומחשבים
מנהלי החברות הגדולות, בהן גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק ו-וודפון, התכנסו על-מנת לדון בפס הרחב, באינטרנט של הדברים ובשאר ההתפתחויות הטכנולוגיות
יוסף שפירא
נאום מבקר המדינה במליאת כינוס שדרות לחברה ולידידות 2014 [ג' בכסלו תשע"ה, 25.11.2014]
עופר וולפסון
בדיון הוועדה לביקורת המדינה התגלה כי הרשתות סירבו למסור נתונים לאוצר    רמי לוי על המחירים בפיקוח: "מחיר גבינת 'עמק' מפוקח, אך אם יאפשרו ייבוא חופשי - אני מבטיח כי המחיר ירד לפחות ב-50%"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il