X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מערכת כל כך גדולה כמו מערכת הביטחון, ברגע שהיא לא נשענת על תקציב ידוע, היא עושה שטויות" מבטיח: בעורף לא יהיו מאות ואלפי הרוגים
▪  ▪  ▪
שלח: משבר עמוק
מבצע צוק איתן משקף משבר עמוק בתפיסת הביטחון של ישראל, אמר בכנס ח"כ עפר שלח. לדבריו, ישראל הגיעה למבצע ללא תוכנית מסודרת. הדבר בא לידי ביטוי כאשר הדרג הצבאי הציג שתי אפשרויות פעולה בלבד לדרג המדיני (מערכה ארוכה או כיבוש עזה). מעבר לכך, אומר שלח, רוב המטרות שצה"ל תקף במהלך המבצע היו חסרות ערך.
כדי להביא לשינוי ולעידכון תפיסת הביטחון, אומר שלח, יש צורך בשיתוף פעולה בין הממשלה, הצבא והציבור, שידרוש מהדרג המדיני תפיסת ביטחון ברורה. דבר זה יחייב את הדרג המדיני והדרג הצבאי לקיים שיח בנושא תפיסת הביטחון. בלא שיח כזה, מדגיש שלח, כל פעילותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט לשדרוג צה"ל לא תצא אל הפועל.

פיקוד הסייבר יקבל עדיפות על פני גורמים אחרים בצה"ל. כך עולה (יום ה', 17.3.16) מדבריו של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, בכנס בנושא אתגרי צה"ל שערך מרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן. לדבריו, נושא הסייבר הוא אחד הנושאים המרכזיים בתוכנית הרב-שנתית "גדעון", כאשר לתחום הסייבר יוזרמו כספים רבים, והוא יהיה היחיד בו תירשם עלייה בגיוס כוח אדם.
גולן דיבר בעיקר על התוכנית הרב-שנתית "גדעון", והסביר את חשיבותה והצורך שבה. לדבריו, הצורך בתר"ש נובע מהצורך ביציבות והשתנות. "מבחינת היציבות, מערכת כל כך גדולה כמו מערכת הביטחון, ברגע שהיא לא נשענת על תקציב ידוע, היא עושה שטויות. כשאין תוכנית רב-שנתית, האזרחים מקבלים פחות ביטחון.
"מבחינת השתנות, תוכנית רב-שנתית איננה רעיון חדש, אבל גם דברים שאינם חדשים לוקח זמן עד שהם שוקעים. הבשילה ההבנה שאין ברירה ולנוכח ההשתנות באזור והאתגרים הביטחוניים השונים מבעבר, צריך לחשוב על כמה מהדברים מהיסוד. וכאשר חושבים על זה, אי-אפשר לפתור את זה בשנה שנתיים אלא בראייה ארוכת טווח".
גולן ציין את ארבעת הנושאים המרכזיים בתוכנית: הימנעות מפגיעה בכשירותו ובמוכנותו של צה"ל; תקציב רב-שנתי ויציב; נושא כוח האדם; ושינוי המבנה הארגוני. מבחינת אי-פגיעה בכשירות ובמוכנות צה"ל, התייחס גולן למלחמת לבנון השנייה, כאשר רמת הכשירות של הצבא הייתה נמוכה. כעת, הבטיח, המוכנות והכוננות יישארו תמיד ברמה גבוהה. אם יהיה צורך "לפגוע" במשהו כדי לשמור על רמה זו, יהיה זה בהתעצמות.
בנושא התקציב ציין גולן, כי נקבע מתווה אחיד לאורך שנות התר"ש. אם יעלו צרכים אחרים, ישנו מנגנון מוסכם בין הצבא למשרד האוצר על מימון השינויים. בנושא כוח האדם אמר גולן, שהצבא חוזר לצבא צעיר יותר, נועז יותר עם כוח אדם יצירתי יותר. הוא ציין, כי הוחלט החלטה לאחד את זרוע היבשה עם אגף טכנולוגיה והלוגיסטיקה. "הדבר יאפשר לזרוע היבשה להסתכל בצורה רחבה יותר על כלל משימותיה בבניין הכוח, דבר שיאפשר לכוון את תקציב הביטחון בהתאם", הסביר.
לצד הסייבר, הוסיף גולן, ישנם ארבעה נושאים בולטים נוספים בתוכנית הרב-שנתית:
• נושא התת-קרקע בו נמשכים הפיתוחים השונים, כאשר למעלה מ-500 מיליון שקל הושקעו בתחום מאז צוק איתן.
• מתן דגש על שילוביות רב-זרועית מול אויב נעלם, כאשר מדובר ברמה גבוהה של שילוב בין כוחות היבשה, האוויר והמודיעין.
• ניהול מסע לגיטימציה לפעולותיה של ישראל, אחרי כל מבצע בעזה.
• הקמת מערך גבולות. אם בעבר חייל היה נמצא ביהודה ושומרון ולמחרת יכול להישלח ללבנון, אומר גולן, כעת פועלים להקים גייסות ייעודיים שיפעלו לשמירה על הביטחון השוטף בתוך צה"ל.
לקראת סיום דבריו, התייחס גולן לשינויים בצורת הלחימה. לדבריו, ישנם אנשים שהיו מעדיפים מלחמות של צבא מול צבא מאשר צבא מול ארגוני טרור, לאור האיום של צורת לחימה זו על העורף הישראלי. אולם מלחמות של צבא מול צבא היו בעלות מספר רב של הרוגים לשני הצדדים, והשוני כיום הוא יכולות ההגנה של העורף הישראלי. "האיום על העורף הוא חסר תקדים, לא היה לנו דבר כזה בעבר. מצד שני, ההגנה היא חסרת תקדים. פסיבית ואקטיבית. לא יהיו מאות ואלפי הרוגים", הבטיח.

תאריך:  18/03/2016   |   עודכן:  18/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיקוד הסייבר בצה"ל יקבל עדיפות תקציבית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אז יהיה מספיק
איזה יופי  |  18/03/16 11:46
2
לא יהיו מאות אלפי הרוגים? עשרו
בבר  |  18/03/16 15:51
3
עפר שלח - כל הכבוד שיש צדיק 1
ראובן גרפיט  |  18/03/16 17:17
 
- מלחמת יום כיפור היתה מוצלחת
ארי כספי  |  18/03/16 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י. לוין
ראש חטיבת המחקר לשעבר: לפעילות הפלשתינית אין תהודה של ממש באסטרטגיה של צה"ל    היועץ לשעבר לביטחון לאומי: יש לשנות את יכולותיו של המודיעין
שמעון גרובר
איתן קלינסקי
כאן בישראל נמנע משרת חוץ של אינדונזיה להיכנס לרמאללה ולחנוך את קונסוליית הכבוד של אינדונזיה ברמאללה והכל בטענה שהשרה אינה מוכנה לבקר בירושלים
רועי אורן
המהלך המפתיע של הרוסים עשוי להוביל לתפנית חיובית או שלילית באזורי הלחימה בסוריה    לכן, חשוב שבארץ חיות הטרף יהיה גורם ממתן שידע להתמודד עם ארגוני הטרור השוהים באזורים אלו כבר חמש שנים
מנשה שאול
קואליציות מוזרות מבצעות תמרון חסר תקדים, בעוד שתרבות הנעל חוגגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il