X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חטאו הגדול של בניזרי איננו ניצול קשריו, כי אם ניצול כישוריו. אילו לא היה ניחן בשלמויות ייצוגיות מופלאות שכאלה - מתת אלוה ממעל - ספק רב אם הייתה יד האספסוף התקשורתי מבקשת אותו
▪  ▪  ▪
לא הילך בגדולות. בניזרי [צילום: פלאש 90]
היה לי האיש כמקור עידוד להתפתחות מנהיגות צעירה, איכותית, ערכית ויהודית, שגורל נערים ונערות תמימים, בחורים ובחורות אובדי עצה - הם, והם לבדם, בראש מעיינותיה

בניזרי ל-4 שנים בכלא
איציק וולף
בית המשפט: "הגיעה העת לעשות מעשה על-ידי הצגתו של תג מחיר גבוה מזה שהיה נהוג בעבר" * הרב ראובן אלבז לא ייישלח לכלא
לרשימה המלאה

קשה לתאר את התחושה המרה עם ההתוודעות לגזירת בשר-ודם נוראה; זו שהושתה אתמול ברוע-לב מופגן על בני-משפחתו של מנהיג רוחני עממי; מהטובים, השנונים והמפוכחים, ועם זאת - מבעלי הקסם, החביבים ומצניעי הלכת, שהחברה הישראלית ידעה מעודה.
מעולם לא פגשתי את שלמה בניזרי. מעולם לא שוחחתי עמו. לחילופין, אף מעולם לא דרשתי בשלומו, ולו בעקיפין. עיקרו של עניין: בניזרי איננו יודע כלל על קיומי שלי, ואילו אני - כאחד העם - התרשמתי מן האישיות הציבורית, המבטיחה והבוטחת, בחסות פרסומים ודיווחים.
מבחינתי, היה לי האיש כמקור עידוד להתפתחות מנהיגות צעירה, איכותית, ערכית ויהודית, שגורל נערים ונערות תמימים, בחורים ובחורות אובדי עצה - הם, והם לבדם, בראש מעיינותיה. עד לרגע זה אין סיבה כלשהי לנפילת פגם ב'כי-הוא-זה' בהערכה מופתית זו כלפי האדם ומפעלו. אדרבה. תוצאות משפטו של בניזרי מצביעות יותר מכל, כי השר והח"כ מעולם לא נשא עיניו לטובת הנאה כלשהי ו/או למנעמי שלטון ו/או לחסדי מוסדותיו ו/או לנהנתנות לשמה, מנת חלקם של רוב מכריע בקרב הפוליטיקאים המקומיים.
גם השורה התחתונה בדינו מעידה כאלף עדים, כי המנהיג העדתי המזהיר שכב על הגדר למען פטרוניו, ובלבד שמוסדות התקווה והאור, על הקמתם והתמדתם עמל - לא יקרסו בצוק העתים.

אינטליגנציה אנושית חברתית במיטבה
קשר לזרא לאריה דרעי [צילום: פלאש 90]

גם קשירה אפשרית של שלמה בניזרי לכוכב פוליטי נופל - אף הוא, באורח פלא, ממפלגתו - כאריה דרעי, לזרא הוא בעיני כל בר-דעת

ידעתי אף ידעתי ואף חככתי בדעתי, אם להקדים ולהזהיר על אודות חגיגת אליטות-השובע סביב סמיכות הפרשיות בין שלמה בניזרי ובין אברהם הירשזון. נהיר היה לי כשמש, כי התקשורת תמסוך ארס נוסף - תרצו: "תוסַף רעל" - בדיווחיה המגמתיים כל-כך, הצדקניים והמתחסדים כדי מתיקות דביקה ונאלחה, על אודות נקי-כפיים ובר-לבב כבכיר מפלגה מזרחית-חרדית נעלה זה.
גם קשירה אפשרית של שלמה בניזרי לכוכב פוליטי נופל - אף הוא, באורח פלא, ממפלגתו - כאריה דרעי, לזרא הוא בעיני כל בר-דעת. שר הפנים המיתולוגי, כשרון ניהולי כשלעצמו, טעם מלוא לוגמיו משיקויי הקוקטיילים, נחלת שועי ישראל, המאחרים בנשף - קודם שנתפס על-ידי חבריו המתהוללים עצמם, כאיום ממשי על המונופול הגורף; זה הנשלט בטווח אצבעותיהם. עד היום אריה דרעי הינו נשוא רכילות אטרקטיבי במדורים צהבהבים, כמו-גם אבן-שואבת לבעלי עניין ממדינת תל אביב ואף הרבה מעבר לה; אל מעבר לקווי הסכסוך הערבי-ישראלי.
מעולם לא נטה עסקן חרדי לתלות יהבו או למצוא עצמו תלוי בו, מעל ומעבר לתחומי המושב המתחייבים מכוח אמונם של בוחריו הטיפוסיים בבני ברק ובירושלים, כבביתר-עלית, עמנואל וקריית-ספר. אריה דרעי דווקא כן. אלא שאריה דרעי צלח את הנהר ויכול היה למבקשי נפשו, שונאיו כאוהביו המתחלפים, דוברי שפה אחת של אינטרסים כוחניים, פוליטיים וכלכליים.
היכן מצא עצמו שלמה בניזרי - אינטליגנציה אנושית חברתית במיטבה, העולה עשרת מונים על חברו (דרעי); זה המוֹעד מראש צוקים - שעה שהחזיק בעמדות מפתח?

איתרע מזלו?
בית של ערכים. בניזרי ובנו [צילום: פלאש 90]

לאורך כל דרכו הפוליטית, ביתו היה פתוח לרווחה ברוח ערכיו ואמונותיו, עליהם מעולם לא התפשר. כשכבר כרוך היה אחר הפרוטוקול הדיפלומטי - נותר רועה חינוכי למבקשי עצתו

זה לעומת זה - הרי ששלמה בניזרי מעולם לא הילך בגדולות. המיקרופונים השלופים, שחשו וחששו, כי קול מזרחי, חריג באיכויותיו, בוקע ועולה נוכחם - לא הביאו את בעליו לידי שכרון כוח. אף בחירתה של הקהילה ההומוסקסואלית, מעשה שטן, בבניזרי כמושא הערצתם - לא הזיחו דעתו.
הפרגון היה רב, שעה שהשר הצעיר והמצליח היה ונותר כחגב בעיני עצמו. עד שמבקשי נפשו לא הטיחו רקתו בקרשי בימת האגרוף הלאומית וכשכבר נחרץ גורלו במשפט - הרי ששלמה בניזרי ידע ויודע היטב מאין בא ולאן הוא הולך.
לאורך כל דרכו הפוליטית, ביתו היה פתוח לרווחה ברוח ערכיו ואמונותיו, עליהם מעולם לא התפשר. כשכבר כרוך היה אחר הפרוטוקול הדיפלומטי - נותר רועה חינוכי למבקשי עצתו. ביתו מעולם לא הושבת מברכה, תהילה ותפילה, כשקריאה בשם ה' מהדהדת, נוכח קהל אוהבים (שלא על-מנת לקבל שכר) צמאי תורה.
כך נקלע קבלן עבדים - לימים, יעוטר בתואר המפוקפק 'עד מדינה' - לבית ועד לחכמים, שהוא במקרה (או שלא) גם דירת מגוריו של שלמה בניזרי. הלב החמים, לצד היד המקרבת, הביאה, אולי, לידי אהבה המקלקלת את השורה. אלא שכה רבות פרחו בחוצותינו אהבות פוליטיקאים מסוג זה, עד שבא יהודי מדלת-העם כשלמה בניזרי, שאימת הדין הטילה דווקא עליו הר כגיגית.
הוא - דווקא הוא - ישמש מעתה מודל הרתעה. כל האחרים, גדולים ונכבדים ממנו - יוצאי אירופה קצת יותר ממנו - כבר נהנים מתגמולי פרישה וממענקי פיצוי ללא יחס; לא לתרומתם ולא לסגולתם. אלא שדין ישראל בורר את המחויבים לו, ויושבי-על-מדין אוכפים את מרותו לפי הכדאיות המעמדית והתמחיר החברתי.
איתרע מזלו ואולי לא. שלמה בניזרי נולד להורים תמימי-דרך. מה להם, ישרים באורחותיהם, ולמעמד אצולה, זה החובק נסיכים? על-כן, לא לבניזרי המלוכה...
אילו הסתפק שלמה בניזרי באתונות והותיר מאחורי גוו את תעתועי המלוכה - היו בני טיפוחיו כצאן אדם, ואילו המשחרים לפתחו רבים משחלם. אלא שצו רבו הוביל אותו, בשם ה' צבאות, אל חזית אש אימתנית, שעה שכוח מופתיו כבר כשל אל מול חרטומי משטרה ותלייני פרקליטות.
חטאו הגדול של בניזרי איפוא איננו ניצול קשריו, כי אם ניצול כישוריו. אילו לא היה ניחן בשלמויות ייצוגיות מופלאות שכאלה, מתת אלוה ממעל; ספק רב, אם הייתה יד האספסוף התקשורתי מבקשת אותו.

המאסר - כימים אחדים לשלמה
הצדק יחזור. בניזרי [צילום: לע"מ]

לפלא גדול כיצד שופט יהודי, ערכי ושרשי, שכבר עמד בכבוד במבחני "קידמה" ו"נאורות" קודמים, הצטרף הפעם אל החוזים-ההוזים של מדינת כל-אזרחיה, במשא הטפה צדקני, עיוור ומיתמם, שתכליתו הפיכתו של שלמה בניזרי לשעיר המשתלח

חז"ל מלמדים, כי אין סניגור נעשה קטיגור. סניגוריו של שלמה בניזרי - ליבו וכליותיו - נמצאו באורח אבסורדי קטיגוריו. אישיותו הכריזמטית של בניזרי שימשה, שלא בשליטתו, סדין-אדום בפני פטרוני הממסד התקשורתי. שלא באשמתו, קרב הרייטינג הקטלני, שכבר הוליד פרי באושים כדודו טופז - היה בערכיו. אילו לא היה שלמה בניזרי הוא עצמו - היו קנאי החופש מוותרים לו. אבל אדם בתוך עצמו הוא גר...
חכמינו חוככים בדעתם על אודות שופטי ישראל, אליהם נושאת נבואת ישעיהו את בשורתה, לפיה "אשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה". וכי מה מקומו של התיקון הערכי אצל שופטים מקרב עמנו? אלא שהנביא ישעיהו מקדים לחשוף את סודו של תהליך האידיאליזציה פסוק קודם לכן: "ואשיבה ידי עלייך ואצרוף כבור סיגייך ואסירה כל בדילייך". היינו: הטיהור של מערכת המשפט הוא שיביא לידי תחושת רווח והצלה ולכדי תקווה, כי הצדק סופו לחזור, להיעשות ולהיראות.
לפלא גדול כיצד שופט יהודי, ערכי ושרשי, שכבר עמד בכבוד במבחני "קידמה" ו"נאורות" קודמים, הצטרף הפעם אל החוזים-ההוזים של מדינת כל-אזרחיה, במשא הטפה צדקני, עיוור ומיתמם, שתכליתו הפיכתו של שלמה בניזרי לשעיר המשתלח. אלו הם, כנראה, הסיגים והבדילים, מהם, בעזרת השם, נעלה וניטהר, גם נוכח אישיות שיפוטית נעלית, הנופלת בלי-משים אלי תהומות הבּוֹרוּת והמשטמה.
על עבודת הפרך של יעקב - כנגד שבע שנים, גמול על אהבת רחל - נאמר: "ויהיו כימים אחדים באהבתו אותה". בהשראת דמותו ההרואית של יעקב אבינו, גם עלינו להתפלל, כי ארבע שנות הבידוד והריחוק, אלו שהוטלו שלא-כדין על שלמה בניזרי, יחלפו כימים אחדים באהבת בני משפחתו, קהלו ואלוהיו.

תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  25/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניזרי, "שיהיו בעיניך כימים אחדים!"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
במה הואשם במה חוייב בדין?
נחום שחף  |  25/06/09 15:06
 
- יש כתבה על בוכריס בידיעות ל"ת
צבי ג  |  27/06/09 15:30
2
מה זה הדברים ההזויים הללו?
אורי בורי  |  25/06/09 15:07
 
- לאורי
מורה נבכים  |  26/06/09 08:37
3
השופט דואג לשדרוגו
משה זעפרני  |  25/06/09 15:43
4
השופט דואג לשדרוגו
משה זעפרני  |  25/06/09 15:52
5
מבקש לחזק את דברי נחום שחף
מיכאל ב  |  25/06/09 16:36
6
דברי הבל המעידים שהשחיתות נצחה
שמעון אמסלם  |  25/06/09 18:39
7
אין ספק שאתה נבער וטיפש...
מרעיד אדמות  |  25/06/09 18:56
8
מאמר מצוין
קורא נרגש  |  25/06/09 23:02
9
יישר כוח לרפי פרידמן
איילה  |  26/06/09 00:14
10
סומן כמטרה כדי להסיח הדעת !
נעשתה נגדו נבלה  |  26/06/09 00:49
11
מאמר מרגש ומעורר מחשבה ל"ת
חילוני  |  26/06/09 09:45
12
עזות מצח
מופתע  |  26/06/09 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לימור בן-חיים
היוגורט מהווה חלק חשוב ביסודות התזונה הים-תיכונית, הידועה כיום מחקרית כקשורה באריכות חיים ובהקטנת תחלואה ותמותה
נרי אבנרי
במקביל לשקיעתה של מפלגת העבודה, הפכה קדימה לתקוותם של שונאי נתניהו והליכוד בתקשורת, ופיצולה הוא הסיוט הפוליטי שלהם. במיוחד כאשר מכיוון העבודה נשמע רעש מעצבן של ברגים משוחררים. אם יעז מופז לפצל את קדימה...
צפורה בראבי
במקום למסד את הבעיות הקשות שנוצרו בקרב ילדי המגורשים, יש לחנכם לצאת להילחם ולהמשיך לבנות    אצל מי הבעיה - אצל המגרש או אצל המגורש?
אפרי הלפרין
כולם יודעים שהארס של הנחש נמצא בראשו והוא ודאי יכול להקיש ולהרעיל גם לאחר שמחצית גופו נגדעה באיבה. והפתרון הוא בחנינה. אלוהים העניש את הנחש בהליכה על הגחון ובאכילת עפר, ולנו אין כל ברירה אלא לחון אותו, שמא נצטרף לעפרו (ככתוב: מן העפר באת ואל העפר תשוב)
ד"ר הווארד עמיטל
מהם התסמינים של דלקת מפרקים שגרונתית    איך אפשר לטפל בכאבים והאם יש מרפא    ד"ר עמיטל משיב על 8 שאלות מפתח להבנת המחלה וכיצד להתנהל מולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il