X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלל בדיווח לבורסה: "חוקרי רשות ניירות ערך ערכו חיפוש במשרדינו במסגרת חקירת הרשות הנוגעת, בין היתר, לעסקות למתן שירותי תקשורת לווינית בין החברה לבין yes"
▪  ▪  ▪
שאול אלוביץ [צילום: איל יצהר/באדיבות גלובס]

צרות בצרורות: חלל תקשורת מעדכנת (יום ג', 18.7.17) בדיווח לבורסה כי הבוקר פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי החברה וערכו בהם חיפוש, זאת במסגרת חקירת הרשות הנוגעת, בין היתר, לעסקות למתן שירותי תקשורת לווינית בין החברה לבין yes.
על-פי הודעת החברה, נכון למועד הדיווח אין בידיה כל מידע נוסף אודות הנושאים הנחקרים או הסיבה לשמה נערך החיפוש.
חלל תקשורת הוכנסה לטלטלה בקבוצת החברות של שאול אלוביץ', לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה על הסתעפות החקירה בנושא עסקות בעלי העניין, כך שתכלול גם את העסקה לרכישת שירותי תקשורת לווינית בין חלל לבין yes.
חלל תקשורת, בדומה לקבוצת בזק, נשלטת על-ידי יורוקום - חברת ההחזקות הפרטית של שאול אלוביץ'. יורוקום מחזיקה ב-54.7% ממניות חלל, ובמקביל ב-55% ממניות אינטרנט זהב, אשר שולטת בחברת בי קום המחזיקה במניות השליטה בבזק.
באפריל 2017 אישרו בעלי המניות בבזק את העסקה, שהייתה עסקת בעלי עניין, ושבמסגרתה חוכרת yes מחלל מקטעי לווין, בהסכם ל-12 שנים, תמורת 21.9 מיליון דולר מדי שנה, ובסך-הכול כ-263 מיליון דולר. העסקה הייתה עידכון לעסקה קיימת, עידכון שנדרש בשל פיצוץ הלווין עמוס 6 של חלל.
עוד קודם לכן, בחודש מארס, דחו בזק וחלל את אסיפות בעלי המניות שלהן שזומנו לצורך אישור העסקה, לאחר שחברת הייעוץ אנטרופי והגופים המוסדיים ביקשו מהחברות לקבל פרטים נוספים על תנאי העסקה - בין היתר מידע על אודות התמחור ובחינת חלופות אפשריות.
ב"גלובס" פורסם אז כי עסקת בעלי העניין מעוררת שאלות קשות לגבי תפקוד הדירקטוריון, וכי מתקבל הרושם שחלק מהדירקטורים מתיישרים עם העמדה של בעל השליטה, בעוד שרק דירקטור אחד, רמי נומקין, שהוא דירקטור מטעם העובדים, מציג עמדה בלתי תלויה. נומקין היה היחיד שהתנגד לעסקה בדירקטוריון, כפי שהתנגד לעסקת בזק-yes.
מכל מקום, כעבור כמה ימים בזק הזהירה כי אם יחליטו בעלי מניותיה שעליה להתנגד לעסקת בעלי העניין בין החברה-הבת yes לבין חברת חלל תקשורת, יהיה בכך כדי להעמיד את yes בפני איום קיומי. בזימון לאסיפה ציינה החברה כי "ההתקשרות המוצעת הנה עסקה חיונית והכרחית ל-yes לצורך המשך פעילותה, בפרט במקרה של הרעה נוספת בלווין 'עמוס 3' או אי-זמינות, שבו עשויה לחול סכנה קיומית לעתיד פעילותה של yes".
על-רקע זה החליטה אנטרופי להמליץ ללקוחותיה לתמוך בעסקה שעל הפרק. כפי שפורסם ב"גלובס", אנטרופי כתבה כי "המלצתנו לאשר את העסקה נסמכת על הצהרת החברה כי אי-אישור העסקה מעמיד את yes בפני סכנה קיומית מיידית".
עם זאת, אנטרופי ציינה אז כי לא בוצע תהליך מסחרי "אמיתי" לבחינת חלופות ועלויות שוק נוכחיות, וכי לנוכח העובדה ש-yes אחראית על 30% מהכנסות חלל, היא הייתה יכולה להשיג תנאי עסקה טובים יותר. באנטרופי הוסיפו כי אישור העסקה הוא צעד משמעותי ליכולת של אלוביץ' להשלים את מכירת חלל.
חלל נמצאת "על המדף" כבר מספר שנים, ולפני פחות משנה נחתמה עסקה למכירתה לתאגיד הסיני Xinwei תמורת 285 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל בשער החליפין של אותו יום) - שווי כפול מזה שבו נסחרת חלל כיום.
העסקה בוטלה בעקבות פיצוץ הלווין עמוס 6 כמה ימים לאחר מכן. הסכם המכירה כלל תנאי של שיגורו בהצלחה של עמוס 6, אך הוא הושמד בשל תקלה בשיגור. הפיצוץ בעמוס 6 השאיר את yes ללא גיבוי, משום שכל תקלה בלווין עמוס 3 משמעותה הייתה הפסקת שידורי החברה לחלוטין (מספר חודשים לפני כן אבד הקשר עם לווין אחר של חלל, עמוס 5). כך שעסקת חלל-yes אכן הייתה משמעותית ל-yes, אך נראה כי עבור חלל היא הייתה משמעותית לא פחות, משום שללא עסקה זו, ספק אם רוכש פוטנציאלי אחר היה מציע לרכוש את חלל בשוויים שעליהם דובר רק לפני שנה.
בסופו של דבר, באסיפת בעלי המניות של בזק, כ-73.8% מקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בעסקה תמכו בה (באסיפה של חלל התמיכה הייתה 99.8%). מאז אישור העסקה הספיקה חלל להבטיח גיוס של 190 מיליון שקל באג"ח להמרה, ולאחר מכן יורוקום של אלוביץ' מכרה כ-8.5% מהון המניות של חלל תמורת 45 מיליון שקל, ועיקר הסכום יועד להחזר תשלום חוב של יורוקום נדל"ן.

תאריך:  19/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלל תקשורת: רשות ני"ע פשטה על משרדי החברה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בזק
חיים שטנגר
לא ברור לנו, כלל וכלל, למה רק חלק מהחשודים אלה, נעצרו במעצר תקשורתי, באולם בית המשפט ובעוד שחלקם האחר ריצוי וממשיכים לרצות מעצרם במעצרי בית. אין לנו כל ספק שמי שנעצר ונשלח למעצר בית, היישר בתום חקירתו במשטרה, זוכה להעדפה על פני שנאזק באזיקי יד ורגל ונחשף לאורות והבזקי מצלמות ומצלמות הטלוויזיה
צ'לו רוזנברג
לא ייתכן ששר יבקש למשול, ינהיג מדיניות, ימנה את אנשיו הקרובים ביותר, ואם כל אלה יקרסו ביום מן הימין, יבוא השר ויטען לחוסר אחריות
עידן יוסף
נתניהו יוצא למתקפה ומאשים את השמאל בשימוש בשיטות ישנות של חקירות סרק כדי להדיח אותו מתפקידו    לדבריו, השיטה הצליחה ב-1992 עם שמיר וב-1999 איתו והמיטה טרור על המדינה
איתמר לוין, איציק וולף
רשות ניירות ערך טוענת שמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, העביר באופן שיטתי, מכוון וממושך, מידע מסווג ורגיש ותכתובות פנימיות של משרד התקשורת לידי בכירי בזק תוך הסתרת מעשיו מהגורמים המשפטיים והמקצועיים במשרד    אנשי בזק העבירו את המסמכים בחזרה עם הערות, והן קיבלו ביטוי בתוצרים הסופיים ושירתו את טובת בזק ובעליה, שאול אלוביץ'
אלה לוי-וינריב, גד פרץ
מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, נשלח למעצר בית עד ה-26.7 - ונאסר עליו ליצור קשר עם עובדים מהמשרד    מעצר הבית של אור אלוביץ' הוארך עד ה-21.7
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il