X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה לכם לחפש ברומניה בכלל, ומדוע להסתבך במעשים פליליים? הרומנים צעקו בכל שנות קיומה של היהדות המפוארת ברומניה אשר מנתה 800,000 יהודים, מהם הושמדו 400,000 בתקופת השואה, שהיהודים אשמים בכל החוליים של המדינה התוצאה הייתה, כאמור, השמדתם של מאות האלפים על-ידי הרומנים ולא הנאצים מדוע שלא נגשים את תקוותם של הרומנים ובאמת יהודים לא יימצאו על אדמת רומניה?
▪  ▪  ▪

פרשת המרפאה להפריה חוץ גופית ברומניה הולכת ותופסת ממדים עצומים וככל שעוברות השעות, מתברר שהפרשה תלך ותסתבך יותר ויותר. כלי התקשורת הישראלים מדווחים בצורה עניינית על המתרחש, כולל הפשיטה של משטרת ישראל על בתיהם של שני הרופאים העצורים בחיפה, אך הדיווחים המגיעים מרומניה, באמצעות כלי התקשורת הרומניים, מעצימים את הסיפור. קראתי את העיתונות הרומנית המרכזית, ולמען האמת, התמונה מכוערת למדי בתנאי שהעובדות נכונות. יש בפרשה הזו, על-פי החשדות המדווחים כמובן, אי–סדרים חמורים הן בתחום הרפואי והן בתחום הסחר באברים, תוך מעורבות של גורמים ישראלים ורומנים.
לפי הדיווח האחרון, יו"ר הסתדרות הרופאים ברומניה טוען שכל אותן תורמות רומניות לא היו כלל מודעות לכך שמגופן נשאבות ביציות, אלא לפי ידיעתן, הן משתתפות בניסוי רפואי בעדו הן מקבלות תשלום. נהוג שמעבדות שונות בעולם מתגמלות את התורמים. על-פי החשד, כאמור, הנשים הרומניות רומו על-ידי בעלי המרפאה הישראלים.
גם הטענה של המעורבים בפרשה מבין הישראלים, לפיה המרפאה פעלה כדת וכדין, בעייתית בלשון המעטה. השלטונות הרומנים, ובכלל זה הסתדרות הרופאים, התריעו כבר ב–2008 שהמרפאה אינה ראויה לשם זה ועליה להיסגר. למרות הדוח החמור וההמלצה, המרפאה המשיכה לעבוד באין מפריע, לא בקרן רחוב בבוקרשט, הרחק מעיני הציבור, אלא במרכזה של הבירה הרומנית. 10 שנים פעלה המרפאה ללא שום הפרעה מצד השלטונות.
אחת השאלות הכבדות ביותר שהעיתונות הרומנית שואלת היא, איך ייתכן שבמשך כל אותן 10 שנים של פעילות המרפאה עבדו בה רופאים ישראלים שלא היה בידיהם רישיון כלל לעסוק ברפואה ברומניה? ייאמר שהרופאים הישראלים טוענים שבידיהם האישורים המתאימים ואילו שלטונות רומניה הרשמיים מתכחשים ודוחים על הסף את טענת הרופאים הישראלים. היכן האמת אין לדעת בשלב זה. המוזר הוא, שלמרות הטענות הקשות כנגד מה שהישראלים מכנים מרפאה, בכל זאת בשבועיים–שלושה אחרונים המרפאה כן קיבלה רישיון. מכאן ועד לחשדות כבדים ביותר של שיתוף פעולה בין גורמים שלטוניים בכירים מושחתים לבין הישראלים, הדרך קצרה ביותר. המשטרה והפרקליטות ברומניה בודקות חשדות אלה ומנסות להגיע לאותם אישים אשר מסוגלים היו, תמורת כסף רב, לאשר פעילות המרפאה או לחילופין, להימנע מלהפריע לה. החשד מתעצם לאחר שבפשיטה על המרפאה נמצאו כ–200,000 יורו מזומן.
מבלי כל קשר לטיפולים והמעשים של הרופאים והצוות, העיתונות הרומנית מציינת את חיי הרהב של ד"ר יאיר מירון, בנו – שותפו של ד"ר מירונסקו (מירון) וגם שלו עצמו. הבתים המפוארים, מכוניות וכד', כל אלה הם מבחינת שמן על מדורה.
עד כאן ההתייחסות לפרשה עצמה ומכאן, לתוצאות המיידיות שלה, לאו דווקא במישור הפלילי.
כל מי שקורא את התגובות של הרומנים איננו יכול שלא לזהות את הנימות האנטישמיות הגסות. ממילא האוכלוסיה הרומנית הממוצעת אינה אוהדת יהודים, בלשון המעטה. הטענות של השתלטות היהודים על רומניה, על הגזל של העם הרומני, על ניצול הרומניות למען בצע כסף, כל אלה מאפיינים את רוב דברי הטוקבקיסטים.
ואני שואל שאלת תם שלבטח תרגיז כמה יהודים "בעלי כוונות טובות" או "יזמים" או השד יודע איזו כסות אחרת: מה לכם לחפש ברומניה בכלל, ומדוע להסתבך במעשים פליליים לכאורה? הרומנים צעקו בכל שנות קיומה של היהדות המפוארת ברומניה אשר מנתה 800,000 יהודים, מהם הושמדו 400,000 בתקופת השואה, שהיהודים אשמים בכל החוליים של המדינה. התוצאה הייתה, כאמור, השמדתם של מאות האלפים על-ידי הרומנים ולא הנאצים. אלה אשר נותרו בחיים עלו, ברובם המכריע, לישראל והתאקלמו בצורה ראויה לכל ציון. כיום אין כמעט יהודים ילידים ברומניה אלא אנשי עסקים ישראלים.
ובלי כל קשר לפרשה זו, שלכאורה מצביעה על מעשים פליליים חמורים שבכל מדינה השלטונות ורשויות היו נוהגים אותו הדבר כפי שעשו הרומנים, מה לכם לחפש שם בכלל ומדוע שלא נגשים את תקוותם של הרומנים ובאמת יהודים לא יימצאו על אדמת רומניה?

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  24/07/2009   |   עודכן:  24/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוי רומניה רומניה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ומה ליהודים לחפש, בגרמניה?!
הניה  |  24/07/09 16:54
 
- תגובה להניה
ישראל ירושלמי  |  26/07/09 01:13
2
לרופאים הייתה אזרחות רומנית!
frt54hh  |  24/07/09 18:24
3
רומניה היא מלכודת מות
איש ירוק בים  |  25/07/09 04:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון מלכה
למה כשהחרדי גונב הוא "אברך" ולעומת זאת, כשהוא מחרף את נפשו כדי להציל פעוטה ממוות, הוא הופך ל"גבר ירושלמי"?
יוגב שריד
אין עוול גדול מהניסיון להטיל את האשם במצב אליו הגיע משבר המים על כתפי החקלאים    בעשורים האחרונים רשם המגזר החקלאי בישראל שיעור התייעלות שאין לו אח ורע באף מגזר אחר בארץ, וספק אם יש דוגמאות דומות בעולם
אברהם (פריצי) פריד
מחשבות צהובות    העדה המרהיבה    תוספי תזונה    בזכות אולמרט    שדרני הכסף    מאגרים ממשלתיים    בעד העובדים
עינת אלון
לא מיותר להציג את השאלה כיצד זה כמעט כל הדיווחים בפרשת "האם המרעיבה" עסקו בהתנהגותם האלימה של החרדים ורק מעט מאד בשאלה האם וכיצד ניתן היה למנוע את האלימות    הציבור החרדי הוא ציבור סגור, אבל, במידה מסוימת, גם אנחנו כך
אריאל פלר
נהיגה פרועה בשכרות בכבישים, גם אם אינה מוגדרת כך משפטית, קרובה מאד לניסיון לרצח ובוודאי שהיא רשלנות פושעת    כשעיתונים כותבים על חמש משפחות שפקדה אותן טרגדיה, או חמש משפחות שחייהן נהרסו ברגע אחד של חוסר זהירות, הם כמעט מכשירים את הפשע ואת תרבות הנהיגה הפרועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il