X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם תתארך תקופת הקלון של דרעי, ברור כבר עתה שאין הקומץ משביע את הארי וגם אם המטרה - להיות ראש ממשלה - לא תושג במלואה, משנה או סגן זה גם כן בסדר אך כשמתמתגים מלכתחילה כסגן – עלולים להשיג הרבה פחות
▪  ▪  ▪
למה לא לשאוף ל"טופ"? [צילום: פלאש 90]

יש הסבורים שמקומה של הידיעה שמטרתו רחוקת הטווח של דרעי היא להיות ראש ממשלה היא בעמודי הסאטירה. בכל מקרה, הם פוטרים אותה כלא רצינית. הם כנראה לא שמעו על המונח "מיתוג". למה לא להניח שלפני כניסתו האפשרית לפוליטיקה החליט דרעי, כרעיון שלו, או בעצת מקורב או חבר, "למתג" את עצמו גבוה בסולם. למה להיות "ראש לשועלים" או "זנב לאריות" אם אפשר, באותו מחיר, להתמתג ל"אריה", למלך בכבודו ובעצמו. להראות שהשם מחייב. שההילה מוצדקת. שהיה כדאי לחכות. לסבול.
גם אם תתארך תקופת הקלון ותהיה המסגרת שאליה יצטרף ואותה יקים אשר תהיה, חשוב שיהיה ברור לכל, כבר עתה, שאין הקומץ משביע את הארי. וגם אם המטרה לא תושג במלואה, גם בהמשך, משנה או סגן זה גם כן בסדר. אך כשמתמתגים מלכתחילה כסגן – עלולים להשיג הרבה פחות.
האם, לעצם העניין, ניתן לשלול תחזית זאת ולהגדירה כבלתי אפשרית וכהזויה? גם התחזית של ראש עיר חרדי בירושלים נחשבה פעם ככזאת. נקל לשער מצב שבו ההתלבטות הריאלית של המצביעים מהמרכז ימינה, באחת ממערכות הבחירות הבאות, תהיה לפי הסקרים המוקדמים בין האישים הבאים (כולם או חלקם): ליברמן, דרעי, נתניהו. במצב זה, בעיקר כשלא ידוע מה יעולל נתניהו עד אז (לטוב או לרע, לימין או לשמאל) - אין לשלול מראש את בחירתו של דרעי. אחרי שאנשי שמאל מובהקים הצביעו לבני כדי לחסום את נתניהו – הכל צפוי.
אך ה"תיוג" לא מסתיים בדרעי. ספרו האחרון של אמנון דנקנר (אגב, בעל קשרים מיוחדים עם דרעי) "מוּתג" מראש, עוד לפני פרסומו, הכי גבוה בסולם. היה ברור שאחרי "מיתוג" כזה הויכוח יסוב על כך האם הספר, שהיה בהחלט לא רע, אכן ראוי למקום כה גבוה או שמא מקומו אכן גבוה אך לא בפסגה ממש. רעיון שיווקי לא רע.
לא רק אנשים ויצירות ספרותיות ממתגים אלא גם ישויות. בלשכת ראש הממשלה מונתה עובדת ל"מיתוג" המדינה. לא פחות. כל אלה שהרימו גבה יכולים להורידה, כי במחשבה מעמיקה זה מינוי שהולם את ביבי, איש שיווק ופרסום, ככפפה ליד. בחינת מעשיו, וחשוב יותר, התבטאויותיו של ביבי, דרך פריזמת השיווק הייתה יכולה להסביר את התנהגותו התמוהה כביכול והלא מובנת של ביבי בנושאים רבים. ביבי, כאיש פרסום ושיווק בהוויתו העמוקה ביותר, באמת מאמין שהמעשים לא חשובים. חשוב איך מציגים או "ממתגים" אותם. כשאתה שר ההסברה או התעמולה זה בסדר, אך כשאתה בתפקיד ביצועי זה אסון. כי אתה מקל ראש בעשייה ומאמין שבמילים, במצג, במיתוג נכון, ניתן לפתור את כל הבעיות. אתה שוכח שהמעשים הם שקובעים בסופו של דבר את המציאות האמיתית. בנושא אחד זה יכול להיות נסבל. כמדיניות לטווח ארוך זו בכיה לדורות.
וכי מה ביקש ליברמן להשיג במינויו לשר חוץ, אם לא "למתג" את עצמו לראש ממשלה פוטנציאלי בבחירות הבאות.
אם התחלנו בדרעי, נסיים בו. הוא לא ראה מספיק למרחוק. הוא לא צפה שאחרי שיגיע לראשות הממשלה ויכהן במשרה שתיים-שלוש קדנציות, הוא יחליף את פרס כנשיא המדינה. ש"ס דווקא תתמוך בפרס - אך הפעם זה לא יעזור.

תאריך:  24/07/2009   |   עודכן:  24/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריה דרעי - מיתוג הוא שם המשחק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף דרעי על הפודל אלי ישי  ל"ת
חבר מרכז ליכוד  |  24/07/09 18:31
2
רק אולמרט מתחרה בו
דרעי- מותג שחיתות  |  24/07/09 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
מה לכם לחפש ברומניה בכלל, ומדוע להסתבך במעשים פליליים? הרומנים צעקו בכל שנות קיומה של היהדות המפוארת ברומניה אשר מנתה 800,000 יהודים, מהם הושמדו 400,000 בתקופת השואה, שהיהודים אשמים בכל החוליים של המדינה    התוצאה הייתה, כאמור, השמדתם של מאות האלפים על-ידי הרומנים ולא הנאצים    מדוע שלא נגשים את תקוותם של הרומנים ובאמת יהודים לא יימצאו על אדמת רומניה?
שמעון מלכה
למה כשהחרדי גונב הוא "אברך" ולעומת זאת, כשהוא מחרף את נפשו כדי להציל פעוטה ממוות, הוא הופך ל"גבר ירושלמי"?
יוגב שריד
אין עוול גדול מהניסיון להטיל את האשם במצב אליו הגיע משבר המים על כתפי החקלאים    בעשורים האחרונים רשם המגזר החקלאי בישראל שיעור התייעלות שאין לו אח ורע באף מגזר אחר בארץ, וספק אם יש דוגמאות דומות בעולם
אברהם (פריצי) פריד
מחשבות צהובות    העדה המרהיבה    תוספי תזונה    בזכות אולמרט    שדרני הכסף    מאגרים ממשלתיים    בעד העובדים
עינת אלון
לא מיותר להציג את השאלה כיצד זה כמעט כל הדיווחים בפרשת "האם המרעיבה" עסקו בהתנהגותם האלימה של החרדים ורק מעט מאד בשאלה האם וכיצד ניתן היה למנוע את האלימות    הציבור החרדי הוא ציבור סגור, אבל, במידה מסוימת, גם אנחנו כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il