X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משפחת עופר הגישה תביעת מליונים נגד מיקי רוזנטל ו"שיטת השקשוקה" יוזמה של הבמאי אורי ענבר מנסה לחלק את סכום התביעה בין אלפי מתנדבים משפחת עופר: "ספין טפשי על גבול הילדותי"
▪  ▪  ▪
המאבק לא נגמר. רוזנטל [צילום: פלאש 90]

השבוע אמור לעלות לשידור בערוץ הראשון "שיטת השקשוקה", סרטם של העיתונאי מיקי רוזנטל והבמאי אילן עבודי, המצביע על יחסים בעייתיים בין משפחת עופר למדינת ישראל. מיד לאחר מכן צפוי להיות משודר באותו ערוץ סרט התגובה שהכינה משפחת עופר. בכך תבוא לסיומה סאגה בת חודשים ארוכים של דחיות, גניזות ובקשות לביצוע שינויים ב"שיטת השקשוקה".
אולם המאבק המשפטי בין הצדדים לא צפוי להסתיים בעתיד הקרוב. ביום שני שעבר הגישו עידן עופר והחברה לישראל תביעת דיבה נגד רוזנטל, עבודי וחברת ההפקות של הסרט, "משהו הפקות בע"מ" בדרישה לפיצויים בסך 3.5 מיליון שקלים. תביעה זו באה במקום תביעה קודמת שדרשה פיצוי בסך מיליון שקלים בלבד. רוזנטל ועבודי מוצאים את עצמם תחת איום משפטי שעשוי לגרום להם לפשוט רגל, או יד.
בתגובה, יצא השבוע הבמאי אורי ענבר ביוזמה אשר נועדה לאפשר לרוזנטל ועבודי לעמוד בלחצי התביעה, ובתוך כך להביע מחאה עקרונית נגד מה שענבר רואה כניסיון השתקה.
במכתב פומבי שהעלה לאתר איגוד הבמאים והתסריטאים בישראל, הודיע ענבר כי החליט להצטרף כשותף בחברת "משהו הפקות בע"מ", מתוך כוונה לחלוק עם הנתבעים בעול תשלומי הפיצויים אם וכאשר יוטלו על-ידי בית המשפט. ענבר קרא לאזרחים נוספים להצטרף ליוזמה, כדי להפחית את הסכום שכל אחד מהשותפים בחברת ההפקות ייאלץ לשלם.
"אם ייכנסו מתחת לאלונקה הזאת 1,000 שותפים", כתב ענבר, "יעמוד הסיכון המירבי שנוטל כל אחד על 3500 שקלים [...] 10,000 שותפים יסכנו רק 350 שקלים, מיכל וחצי דלק. 100,000 שותפים יסכנו כרטיס קולנוע". ענבר ציין במכתבו כי ההתחייבות תיכנס לתוקפה רק מרגע שמספר השותפים בחברה יעמוד על אלף, כך שלא ייווצר מצב שאחד התומכים ייאלץ לשלם יותר מ-3,500 שקלים. ענבר הוסיף וכתב כי אם יצטרפו די תומכים ויעמדו כאיש אחד לצד רוזנטל, "ניצור עימות הוגן: 'החברה לישראל' מול הציבור בישראל. עוצמה מול עוצמה".
בשיחה עם "העין השביעית" מספר ענבר כי עד לשבוע האחרון פגש את רוזנטל רק פעמיים, בנסיבות מקצועיות, וכי הרעיון העקרוני לתמוך ברוזנטל עלה בראשו לאחר שקרא בעיתון על תביעת הדיבה שהגיש עופר. ענבר שוחח טלפונית עם רוזנטל כדי להביע באוזניו את תמיכתו, ואחר כך ניסה למצוא פתרון פרקטי למצב.
"המטרה הייתה לבוא ולהגיד שזה לא כוחות, לא צורה ושאין שום סיבה בעולם שהוא יעמוד שם לבד", אומר ענבר. "העיקרון פה הוא לא אמונה בצדקת טענותיו, אלא האמונה שנוצר מצב שלא נכון שהוא יעמוד בו לבד".
נגד מה אתה יוצא?
"אני יוצא נגד זה שמישהו פה השתמש בכוח מאוד קיצוני, מישהו מאוד חזק, ששוכח שבתור חזק יש לו גם הרבה אחריות. לא מרימים סתם אגרוף בשביל לסלק עיתונאי כאילו שהוא זבוב, וכשזורקים למישהו על הגב 3.5 מיליון שקלים אז מטביעים אותו, מועכים אותו. מיקי רוזנטל הוא עיתונאי משמעותי וחשוב. כשהוא עורך תחקיר מסובך ומורכב לאורך שנים ומפרסם אותו, והתגובה היא לא 'בוא נדבר על זה' או 'בוא נגיב' אלא 'בוא נמחק אותך', אז אני בא ואומר - תנסה למחוק אותנו".
לטענת משפחת העופר הנזק שנגרם להם עומד על מיליונים.
"קרא את התביעה ואת הבג"צ שעליה התביעה מסתמכת ותראה אם אתה מרגיש שיש פה טענה שאתה מזדהה איתה או שיש תחושה שמישהו פה קודם כל אומר 'אני יורה עליך טיל לאו ואתה תוריד את הראש'".
לדברי ענבר כבר כעת, כיומיים לאחר שהפיץ את בקשתו ברבים, מספר המצטרפים עומד על מאות. בינתיים, הוא מסביר, נבדקים ההיבטים המשפטיים. "אני מניח שפתרונות יימצאו", הוא אומר ומוסיף כי "העניין המרכזי הוא שיהיה ציבור מספיק גדול של אנשים שיחשבו שזה מספיק חשוב להם".
לדברי פרופסור ידידיה שטרן, סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ומשפטן המתמחה בדיני תאגידים, לא בטוח שהתרגיל יצלח. "מה שקובע זה הצד הפורמלי", אומר שטרן, "מי הנתבע". שטרן מסביר כי בכתב תביעה בו ישנם מספר נתבעים יכול השופט לבחור לחלק את תשלום הפיצויים בין הנתבעים כראות עיניו.
"דרך יותר פשוטה לעשות את זה", מציע שטרן, "היא להוציא מין כתב התחייבות, שבמסגרתו מי שחותם עליו מתחייב כלפי אותו אדם ואומר 'אני מוכן לקחת על עצמי סך או אחוז מתוצאת התביעה אם תוטל עליך' ולשלוח אליו פורמלית. זו הדרך הבטוחה".
יועץ התקשורת רונן צור, ממשרד "מורל-צור תקשורת" המייצג את החברה לישראל, מסר בתגובה כי "תביעת לשון הרע היא זכות של כל אזרח גם אם הוא עשיר וגם אם הוא עני. היא לא אגרוף ולא מכה ולא ניסיון למחוק, אני מציע להפסיק להשתמש בטרמינולוגיות האלימות האלה כדי למנוע הגנה על הזכות הבסיסית לשם טוב. ואם מיקי רוזנטל או שלוחו, אורי ענבר, מודאגים מתביעת לשון הרע זה רק מעיד על החשש שלהם מפני גילוי העובדות.
"אני מבין את הניסיון להסיט את הדיון הציבורי מויכוח על העובדות לויכוח על סכום התביעה. ברור שאם יסתבר שמיקי רוזנטל עשה פה טעות, מי שיקבע את סכום הפיצוי זה לא משפחת עופר ולא אורי ענבר. מי שיקבע זה בית המשפט. הספין הטיפשי הזה, על גבול הילדותי לא עובד עלינו במקרה הזה".
מיקי רוזנטל סירב להתראיין לכתבה זו.
עוד בנושא:

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החברה לישראל" מול הציבור בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
עד כמה צריך לדעת לקבל החלטות פיננסיות
נסים ישעיהו
זוכרים שנתנו את סיני למצרים וקיבלו פיסת נייר? הנימוק היה שבכך מצילים את יהודה ושומרון ובעיקר את ירושלים, זוכרים? ומימים קרובים יותר, כיצד נימק המבריק את הבריחה מלבנון? ומה הבטיח הבולדוזר שהחריב את גוש קטיף, כתמורה לחורבן?
אורי אבנרי
האם בכלל היה ניתן לנהל את מלחמת עופרת יצוקה מבלי לבצע פשעי-מלחמה?    כל החלטה לצאת למלחמה בשטח בנוי היא פשע-מלחמה, וכל הכבוד לחיילים המתקוממים נגד פשע זה    שוברים שתיקה
שלמה גזית
את הדוח החדש של "שוברים שתיקה" על "עוולות" שנעשו במהלך מלחמת "עופרת יצוקה" לא חקרתי, ובוודאי שאינני מתיימר לקבוע, אם יש אמת בסיפורי החיילים שבדוח    אני מערער על הדוח מיסודו
לאה טרן
תוכן וצורה במחזה המופלא "הבנאליות של האהבה", המוצג בתיאטרון בית-לסין
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
טומנים את הראש בחול  /  אורן פרסיקו
היום שהיה  /  אורן פרסיקו
טומנים מלכודת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il