X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק מופז (שעבר בכנסת בקריאה ראשונה) - יישאר תמיד בקישור שלילי, עם התנהלותו וחוסר הנאמנות של מופז - עת ערק מהליכוד לקדימה
▪  ▪  ▪
זה לא כבוד גדול שחוק עם קונוטציות קלנטריסטיות שכאלו נקרא על שמך [צילום: פלאש 90]

חוק שמתקבל בכנסת ברב קולות הוא מעצם טבעו ומהותו - דמוקרטי. הפרשנות הפוליטית והציבורית - הוא נושא לגיטימי לדיון.
החוק מעורר ובצדק, סערה פוליטית וציבורית עם דיון סוער.
המתנגדים החריפים לחוק, מכל הקשת הפוליטית, לרבות חברי ליכוד שורשיים דוגמת ח"כ מיקי איתן, טוענים בלהט, שהחוק הוא אנטי דמוקרטי וגובל בתרגיל מסריח. הוא מאפשר לקבוצת ח"כים שבעה במספר, שנבחרו במפלגה מסוימת, לעזוב ולעבור למפלגה אחרת. כמו-כן ביכולתם להצהיר על הקמת סיעה עצמאית או אפילו תשתית למפלגה חדשה.
בין הטוענים כנגד החוק - יש המדגישים את הנקודה הפוליטית אידיאולוגית, לאמור: הציבור בחר ב-7 הח"כים הנ"ל, ע"ס אג'נדה מסוימת, קו מחשבה, עשייה ואידיאולוגיה התואמים את ציפיותיהם ודרישותיהם מנבחרי הציבור שלהם. עזיבת החברים - יכולה להיחשב, כסתירת לחי לבוחרים שלהם.
האמת - שאי-אפשר להתעלם או לעמעם את טיעוניהם, מאחר ויש דברים בגו.
אך מאידך - לפי שיטת הבחירות הקיימת, אנחנו בוחרים במפלגה. המפלגה בוחרת את נציגיה לראשות הממשלה והשרים, וציבור הבוחרים מפקיד את אמונו בהנהגה הנבחרת.
אך, מה קורה אם ראש הממשלה הנבחר על שריו ועוזריו, סוטים מהקו המפלגתי שהצהירו עליו בחגיגיות או מתעלמים מההצהרות וההבטחות שהבטיחו טרם בחירתם?
מה קורה למפלגה שמצביעה במשאל פנימי, כנגד ההינתקות, ואז בא ראש המפלגה, שהוא גם ראש הממשלה, דוגמת אריק שרון, ומבצע את ההיפך מרצון רוב מפלגתו, והולך ומבצע הינתקות מגוש קטיף.
האם זאת דמוקרטיה במיטיבה? מסופקני!
מפלגה - אינה בית סוהר או צינוק, שלא ניתן לעזוב אותו, או להתנתק ממנו, או פשוט לשנות את דעתך עם שינוי העיתים והמצב המדיני, כלכלי, ביטחוני של המציאות המתפתחת.
הפירוש המעשי: עזיבת מפלגה אשר לדעת הנוטשים הינה טועה ומטעה, או נוסעת בכביש או בכיוון הלא נכון, זהו בהחלט אקט דמוקרטי ולגיטימי.
אך התיקון הזה, של אפשרות עזיבה, או התפלגות, יש בו גם סיכונים לא מעטים לאלה שתומכים בו. שהרי, כשאתה מתקן חוק או מחוקק אחד חדש, הוא פועל ופעיל, לא רק למציאות העכשווית המיידית, אלא גם לעתיד, לשנים הבאות ולמפלגות הישנות או החדשות שתקומנה.
אם ביבי סבור שבתנאים הנוכחיים, האפשרות ש-7 ח"כים מקדימה, יצטרפו לליכוד ובכך יתחילו את התפוררותה של קדימה, יש בכך היגיון מסוים נכון לשעה זו.
אסור לשכוח - מפלגת קדימה הוקמה בפועל, מאוסף של עריקים ממפלגות אם אחרות. דמויות כגון פרס, דליה איציק, חיים רמון - ממפלגת העבודה. דמויות כמו ציפי לבני, שאול מופז, צחי הנגבי, רוחמה אברהם, אפללו וכל היתר - עזבו, ברחו, ערקו והקימו מפלגה חדשה, בטענה שיש להם "דרך חדשה".
לכן, אנשי קדימה הם האחרונים, שיכולים להתלונן ולהתקומם כנגד ההצעה של נתניהו.
כאשר מופז - מעל בימת הכנסת, דורש מביבי לא להתנהג כעסקן פוליטי, אלא לראות את טובת המדינה והציבור, בא לך לצחוק או לגחך או לצעוק לעברו, ומה הייתה התנהגותך והתנהלותך עד היום. מה לגבי ההתבטאויות וההצהרות כנגד ציפי לבני, כראש מפלגת קדימה, ש"אינה מתאימה לתפקידה", כאשר כל רצונו ושאיפתו הקרובה להחליף אותה בהנהגה ולהצטרף לממשלת נתניהו?

מדוע החוק מהווה חרב פיפיות?

כי נתניהו, לדעת חלק מהח"כים של הליכוד, מתחיל לסטות מהאידיאולוגיה "הליכודניקית", תוך הצהרה על הסכמה, להקמת מדינה פלסטינאית (אמנם מפורזת), אבל מדינה עצמאית, שלדעת ח"כים מהליכוד מנוגדת לתפישה, ולפיה אין מקום בין ישראל לירדן, למדינה פלסטינאית.
יש גם מותיקי הליכוד, שעדיין זוכרים שראו בירדן את המדינה הפלסטינאית, אליה צריכים להשתייך ולהתחבר הפלשתינים מיהודה שומרון ועזה. בין אלה, שהעלו בזמנו את הרעיון הזה, היה גם אריק שרון, והוא לא היה היחיד בתפישתו זו.
העולה מכך - ש-7 ח"כים מהליכוד, יכולים לעשות לביבי את אותו תרגיל של הינתקות מהמפלגה, כפי שהוא צופה מקדימה.
"הסכם אוסלו":
בהזדמנות חגיגית זו, ברצוני להזכיר לציבור כי "הסכם אוסלו", אשר רבים טוענים שהוא, אם החטאת שהביא את עראפת והאינתיפאדה לפתח ביתנו, את החמאס לעזה ואת הצורך בהמשך ישיבת צה"ל ביש"ע, עבר בכנסת בצורה דמוקרטית.
"הסכם אוסלו" - עבר בקולות שני עריקים ממפלגת "צומת", בראשות רפול ז"ל, שהתנגד למהלך נמרצות בתקופת ממשלת רבין.
האם מישהו טען אז, שמדובר במעשה או החלטה לא דמוקרטית. כמובן שהעבירו ביקורת נוקבת ולעגנית כלפי שני העריקים ד"ר שגב וגולפרב, אבל הכנסת ברוב קולות (61 ח"כים), כמתבקש מהחוק העבירה את ההסכם, שתקף עד ימינו אלה.
מופז מתנער מהחוק על שמו:
אפשר להבין את מופז. הוא מטיל עליו כתם של חתרן, לא אמין, זגזגן, דבר שפוגע בתדמיתו ובמנהיגותו, למרות עברו ותרומתו הרבה לביטחון ישראל.
אבל מופז צריך לבוא בטרוניות אל עצמו ולא אל ביבי - או הליכוד. התנהלותו והצהרותיו לאורך השנים האחרונות, גילו בו, כביכול נקודת חולשה שהוא בשל לחזור לליכוד, תמורת הבטחה לתפקיד מרכזי בשלטון. אבל המציאות, אכזרית מעין כמותה. כך גם התקשורת, לכן חוק מופז כשיעבור בכנסת ויהפוך לחוק מחייב, יקושר בעתיד לשמו של מופז לחיוב ולשלילה.
ימים יגידו - מה יהיו גלגוליו והשלכותיו של חוק זה.

ועוד הערות בענייני דיומא

1. התקשורת מרבה לעסוק ביחסים בין ישראל וארה"ב, כאשר הדגש הוא על חוסר הקשר החיובי בין נתניהו לממשל אובמה. ובכן, ככל שביבי יתעקש יותר על עמדותיו הצודקות וככל שיראה, ויסביר לשליחים האמריקנים, את הצד שלנו, את נימוקינו ואת הצרכים הביטחוניים שלנו, כך תגדל ההערכה של ממשל אובמה לישראל, למנהיג חזק, כריזמטי ולא מתקפל.
2. רשימת המועמדים לבית המשפט העליון (ראה מאמרו של עו"ד עמוס ון-אמדן - ב-Ynet דעות), מצביעה על המשך המסורת הכיתתית של גילדת האליטה האשכנזית. הצורך בגיוון, בייצוג רחב של דעות, אמונות, אג'נדות חברתיות ופוליטיות ובעורכי דין פרטיים מהשטח - דבר זה לא בא לידי ביטוי וחבל.
3. חוק הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, יש לו אספקטים חיוביים, בכל הנוגע לאפשרות של אלפי תושבים הגרים בבתים על קרקע המנהל, לרשום הדירות והקרקע בטאבו, ולהתנתק מהמנהל.
4. בכל הנוגע לקרקעות מדינה חופשיות - חובה להשאירם בידי המדינה ובשליטתה, ולא לסכן אותן שיפלו בידי בעלי הון או מאכרים.
5. במידה ומנהל המקרקעין - לוקה בניהול ובסטגנציה ביורוקרטית, יש לעשות רפורמה במנהל, ולא בקרקעות.

תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז - עם קונוטציה שלילית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
F.P.I זה פרענק פערך אינטליגנט ל"ת
אלטע ,הפלצן הגזען  |  1/08/09 10:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה מנדלוביץ
אימון מתיימר להוביל אותנו להישגים, וגם לפתור את כל הבעיות שלנו: באינטימיות, בזוגיות, בתחום הקשב והריכוז ועוד    הסגת גבול הטיפול?
איתן קלינסקי
ביום תשעה באב אנחנו מחויבים לחשבון נפש. בביבי החברה הישראלית מהלכים רבבות בני אדם ושם הם מוציאים את פרנסתם. רבים מהם נוצלו בצורה מחפירה על ידנו. עכשיו אנחנו מביאים עליהם את חורבן ביתם
עמוס שריג
מי המציא את שיטת השקשוקה? מי פועל על-פי שיטת השקשוקה - האם משפחת עופר בלבד, או שרבים מעשירי הארץ מזמן נהנים ממנה? אז, אם התשובה היא - כל היצחק תשובות והשטיינמיצים והפישמנים והלבייבים, נשאלת השאלה מדוע רוזנטל נטפל דווקא לאחים עופר?
ויקי דור
לאחרונה פונות אלי נשים רבות שלא מצליחות למצוא אהבה למרות שהן סקסיות, חברותיות ובעלות קריירה מרשימה. האם הן סובלות מגישה לא נכונה, או שפשוט הגבר הישראלי מפחד מאחריות?
עו"ד דב אבן-אור
מערכות השלטון יחד עם ההון דורסות את הפרט וגם גוזלות את רכושו    מכתב גלוי לדוד מדיוני, מנהל מערכות ההוצל"פ במשרד המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il