X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים עברו יכלו הרופאים להסתמך על קשר השתיקה, מאחר וכמעט לא היה ניתן למצוא רופא שיעיד נגד חברו הרופא הרגיל זוכר כי המומחה של היום הוא הנתבע של מחר ועל כן, עדיף להימנע מלהעיד נגד חבריו, שאם לא יעשה כן, הם בהחלט עלולים להעיד נגדו כשימעד
▪  ▪  ▪
מהלכים אימים על העדים. גניקולוגים

רופאים אינם אוהבים תביעות רשלנות רפואית, ובמיוחד לא הגניקולוגים המעדיפים להיזכר בשל הצלחותיהם בהבאת ילדים לעולם, בהצלחותיהם בטיפולי פוריות ובכלל בשל מעשיהם הרבים והטובים. הגניקולוגים, ומי יאשים אותם, אינם רוצים להיזכר בקשר ללידה שלא עלתה יפה בשל היעדר מעקב ראוי, בקשר לאי גילוי מום חמור במהלך ההיריון, לאי ביצוע ניתוח קיסרי במקום בו היה מקום לבצע ניתוח זה ועקב כך להופעת "פרע לידת כתפיים". התחום הגניקולוגי הוא אולי התחום המסוכן ביותר ברפואה מבחינת היקף התביעות ובמיוחד גודלן של התביעות.
בימים עברו יכלו הרופאים להסתמך על קשר השתיקה, מאחר וכמעט לא היה ניתן למצוא רופא שיעיד נגד חברו. כיום חל שינוי, אך בדרך כלל, עדיין מעטים הרופאים המוכנים לתת חוות דעת לתובעים בתיקי רשלנות רפואית, ומדובר בדרך כלל באלו שפרשו מהמערכת הממוסדת. הרופא הרגיל זוכר כי המומחה של היום הוא הנתבע של מחר ועל כן, עדיף להימנע מלהעיד נגד חבריו, שאם לא יעשה כן, הם בהחלט עלולים להעיד נגדו כשימעד.
מכיוון שבכל זאת קיימים מעט רופאים שכבר "לא דופקים חשבון", החליטה ההסתדרות הרפואית לנהל מסע ציד נגד אחד מהם - רופא ידוע, מכובד ומוכר מאד - פרופ' יוסף שנקר. השיטה פשוטה - העמדתו לדין "משמעתי" והרחקתו מהארגון בשל עריכת חוות דעת לא אתיות וזאת על-מנת להכפיש את שמו ולהרתיע תובעים מלהשתמש בשירותיו. כך נאמר בידיעה שהתפרסמה בעיתון הארץ:
"במכתב חריף ששיגר השבוע לכלל הגינקולוגים, קבע יו"ר האיגוד הגינקולוגי ומנהל חטיבת נשים ויולדות במרכז הרפואי אסף הרופא, פרופ' אריה הרמן, כי 'ההחלטה לדון בהוצאתו מהאיגוד של פרופ' שנקר נבעה ממגמה מתמשכת של מתן חוות דעת החורגות מהקווים האתיים המנחים של ההסתדרות הרפואית'."
בניגוד למה שאתם סבורים, לא מדובר רק בפרופ' שנקר, אלא בניסיון להטלת אימה על מומחים המעיזים להעיד ולקבוע כי במקרה זה או אחר ניתן טיפול רפואי רשלני. יש להוקיע בכל לשון של הוקעה הניסיון הנואל לפגוע ביוקרתו ומעמדו של פרופ' שנקר. מעולם לא שמענו על ניסיון לעשות זאת לרופא שחוות דעתו שניתנה בהגנה על רופאים נקבעה כשגויה. הוקעת חוות הדעת של פרופ' שנקר כ"חורגות מהקוד האתי" של איגוד הגניקולוגים מעוררת תמיהה וזאת בלשון המעטה.
כדאי לדעת - פרופ' אריה הרמן, הנזכר כדמות הדומיננטית במהלך וכמי שכתב את המכתב האמור, הוא מומחה בעל שם הנוהג דרך קבע לכתוב חוות דעת עבור הממסד הרפואי הנתבע ועבור רופאים שמיוחסת להם רשלנות רפואית בשטח הגניקולוגי. חוות הדעת שלו ניצבות לא אחת כנגד חוות הדעת של פרופ' שנקר. כבודו של פרופ' הרמן במקומו מונח, אבל אם כבר נדרשים לנושאי אתיקה, הרי שמעורבותו האישית והאינטרס האישי הבולט שלו בפרשה היו צריכים לגרום לו לפסול עצמו מכל מעורבות בדיון מעין זה - אבל לגניקולוגים יש כנראה קוד אתי מיוחד במינו.
מאחר ופרופ' שנקר כבר לא חבר למעלה משנה בארגון שממנו מנסים להרחיקו, יש לחפש את המניע לשליחת המכתב במקום אחר; אין ספק שמטרת ההליך היא לפגוע באמינותו של פרופ' שנקר ע"י הפניית כתף קרה מצד עמיתיו למקצוע. מהלך זה לא יצלח! המניעים שקופים מדי, ניגוד האינטרסים בולט מדי והמהלכים נתפרו בתפרים כה גסים שאין שמץ סיכוי שבשל קטטה לא מכובדת זו יוסיף מי מהמעורבים בה לאמינותו, או יגרע ממעמדו של פרופ' שנקר.
אם יש לגניקולוגים הנכבדים טענות מהותיות לחוות הדעת, נא להפנותן לבית המשפט בתיק הרלוונטי. אין מומחה רפואי שאוהב שבית המשפט אינו מקבלת את חוות דעתו ואין מומחה רציני, לרבות פרופ' הרמן, שמקבלים את כל חוות הדעת שהוא כותב, ממש כשם שאין עו"ד שזוכה בכל משפט. הניסיון להלך אימים ולפגוע באמינותו האישית של קולגה, תחת מסווה של "דיון משמעתי", הוא פסול ולעניות דעתי גם אינו בהכרח מחסן את מי שיוזם מהלך כזה מפני תביעת לשון הרע.

גילוי נאות: הכותב עוסק בתחום הרשלנות הרפואית ומייצג נפגעים בתביעות אלו.
תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
השכל מתייחס לחורבן הבית כאל עונש והוא חושב שיש בידו לשער נכונה את חומרת העברות שנעשו וגם את העונש הראוי    נראה ברור שהבעיה היא בפער שבין עומק ומרחק הראייה של האין סוף ברוך הוא, ובין עומק ומרחק הראייה של האדם
הרב ישראל רוזן
גיורות רווקות רבות, המשובחות שבהן, בחרו באלוקי ישראל והתאהבו בעם ישראל ובארצו, והן מצפות לגואל ולמשפחה
איתמר לוין
מה המשותף לערוץ 10 ולעובדים הזרים? התובנה שאם אתה עובר על החוק מספיק זמן ובצורה מספיק בוטה - בסוף תצא מנצח
אהרון רול
גם אנו משתמשים בילדים כ"מגן אנושי", כספין להשגת מטרות אשר אומנם ישנה מעורבות ושייכות של ילדים בהן, אך רק באורח עקיף    למשל, המאבק הציבורי נגד גירוש ילדי העובדים הזרים הוא רק ספים לשטיפת מוחנו למען הפיכת ישראל לחברה אזרחית בה כל בר בי רב יכול להיכנס ולהיות אזרח במדינתנו ובכך למעשה להכשיר את זכות השיבה של הפלשתינים לישראל בעתיד
ראובן לייב
רק במדינה דמוקטטורית וחרף התרעות מבקר המדינה, שופטים בכירים וראשי המדענים בארץ, יכול היה ח"כ מאיר שטרית מקדימה לקדם חוק דרקוני שנזקיו עולים לאין שיעור על תועלתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il