X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

יכול להיות שמונחים כמו קופת גמל להשקעה, תשואות או בית השקעות ילחיצו אתכם מאוד, אך זה בדיוק הזמן להפסיק לחשוש ולהתחיל להבין כיצד אתם יכולים לעשות כסף מהכסף שכבר יש לכם. אפיקי חסכון רבים יכולים להועיל לכם בעתיד הלא רחוק, וביניהם גם קופת גמל. איך בוחרים אותה בצורה נבונה?
לקחת את הזמן בתהליך הבחירה
בחירת קופת גמל להשקעה היא אינה בחירה פשוטה. אל תחשבו שהבדלים קטנים הם באמת קטנים. להפך, כל הבדל קטן בטווח הארוך, יהיה גדול מאוד ולא רק בקופות גמל להשקעה, אלא גם בענייני פנסיה, קרנות השתלמות וכולה. אתם צריכים לדעת שלפי החוק שיצא בשנת 2005, סעיף 20 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, כל עובד קיבל את הזכות לבחור באיזה קופת גמל הכסף שלו יהיה. למעשה, הסעיף הזה העביר את הכוח מהמעסיק ישירות לעובד ואתם נהנים. לאלו פרמטרים אתם צריכים להתייחס בבחירה? הינה כמה מהחשובים ביותר.
מי החברה המנהלת?
כשאנו בוחרים קופת גמל להשקעה, אנו חייבים לבחון את החברה ואת הניסיון שלה. יכול להיות שבית השקעות אחד ימשוך את תשומת לבכם ויעשה עליכם רושם טוב, אך בסופו של דבר, עד שלא תשווה בין כמה וכמה בתי השקעות, לא באמת תדעו מהי הבחירה הכי טובה וכמובן הכי משתלמת. חשוב לוודא כי אותה חברה מנוסה מאוד בתחום ויש לה קבלות בענייני השקעות, כאשר יש לה תשתית רחבה מאוד שתעזור לה להתעסק עם הכסף שלכם. אם לחברה יש תחומי עיסוקים כדאי לבחון את התמחותה.
עד כמה המידע זמין ומה טיב השירות?
בסופו של דבר אתם תשלמו לחברה מהכסף שאתם חוסכים בקופות גמל להשקעה, ועל הכסף הזה אתם רוצים לקבל שירות. אתם לא רוצים שהשירות יהיה עשיית רווח ותו לא, אלא שהיא תספק לכם את כל המידע שאתם רוצים באופן הכי מהיר והכי נוח שיש. יש בית השקעות אחד שיכול להיות אדיב מאוד ולספק לכם את כל המידע באינטרנט ובטלפון ברוב שעות היום, בעוד יש בתי השקעות אחרים שיהיה קשה מאוד לתפוס אותם זמינים או שאיכות השירות תהיה ירודה. מחברות אלו כדאי להימנע.
מהי רמת הסיכון שאתם לוקחים?
איש לא רוצה לסכן את הכסף שלו, אך מצד שני כולם רוצים לעשות רווחים כמה שיותר נאים. רמת הסיכון של קופות גמל להשקעה, יכול להשתנות מאוד לפי אפיקי ההשקעה של בית ההשקעות שמנהל את כספכם. רמת הסיכון נמדדת על-פי מדד סטטיסטי שנקרא סטיית תקן וכך אפשר למדוד את תנודתיות התשואות בתקופות שונות.
ככל שהסטייה הזו תהיה נמוכה יותר, אך ההשקעה פחות מסוכנת, וזה דבר שאתם חייבים לבדוק. כמו-כן, תשואות קופת גמל להשקעה צריכה להיות יעילה, כלומר בפרק זמן יחסית קצר, וכמובן דמי הניהול צריכים להיות נמוכים ככל הניתן.

תאריך:  06/08/2018   |   עודכן:  06/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב נחמנזון
מהפכת הרכב השיתופי ממשמת ובאה אל כבישי ארצנו הצרים והפקוקים - האם מסתמן הפתרון לתחבורה יעילה ונוחה בישראל? יצאנו לבדוק
שולי דן
באילו פוליסות-ביטוח חייב כל אדם בישראל? מה הן מכסות ומה הן לא? ואילו רשתות ביטחון נוספות ניתן לרכוש באופן פרטי? כל מה שחשוב לדעת על הביטוחים הנפוצים בישראל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il