X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם כבר עלילות דם - אני מעדיף אותן בניחוח אירופי אותי מזעזעים הרבה יותר דווקא 34 חיילים דמיוניים עלומי שם ופנים, כוכבי עלילת דם אחרת, שלמרבה הפלא זכתה לכבוד רב בתקשורת הישראלית
▪  ▪  ▪
האנטישמיות החדשה מסווה את עצמה כאנטי ישראליות. העיתונאי השבדי חצה קווים אדומים [צילום: AP]
גם השבדים וגם הנזירים ששברו את שתקנותם מסרבים להציג שמות, פרצופים, תאריכים או מקומות מדויקים. אלו גם אלו מסתתרים מאחורי מסכות וטוענים שחיילי צה"ל רוצחים פלשתינים תמימים. אם אצל השתקנים חיילי צה"ל רוצחים סתם, הרי שאצל השבדי לפחות יש להם סיבה.

ביום שלישי התבשרנו על עלילת הדם החדשה מתוצרת שבדיה: "ישראל רוצחת פלשתינים וסוחרת באיבריהם" פרסם העיתון "אפטונבלדט", ומיד לאחר פרסום הדברים יצאו ישראלים רבים בתגובה ציונית הולמת ופתחו בהרעשה ארטילרית כבדה דווקא נגד תיבת הדואר האלקטרוני שלי.
בזו אחר זו הופצצתי בהודעות נזעמות אשר מהן התבשרתי על "הישגיו העיתונאיים המרשימים" של העיתונאי השבדי הוותיק, דונלד בוסטרום - הישגים שיזכו אותו בוודאי בפרס פוליצר או אולי בפרס נובל לשלום. בוסטרום אף סיפר, כי את המידע על קצירת האיברים קיבל בעת שעבד על ספרו לפני מספר שנים. רשמו לפניכם את המועמד המוביל לזכייה בפרס ספיר לספרות בשנה הבאה - בהמלצת הזוכה המאושר (ולאחר מכן המנושל) אלון חילו, שעלילותיו הפכו אותו לאייקון תרבות במדינת צפון תל אביב.
לילת הדם הימי-ביניימי הזו זעזעה כאמור רבים וטובים בישראל. אתרי האינטרנט, העיתונים ומהדורות החדשות, שבימים כתיקונם מתגייסים להפצת הכפשות אנטי-ישראליות, התייצבו כאיש אחד ליצירת זעזוע ציבורי מהרפש שהטיח במדינת היהודים שבדי סנילי בעל דמיון מפותח. עוד התקשורת בוחשת, והציבור ממהר ומחרה אחריה ומפציץ גם את תיבת הפייסבוק שלי בהודעות תדהמה ושאט נפש.

גם השבדים לא שוברים שתיקה

יסלחו לי מנהלי הליגה נגד השמצה וראשי הוועד למלחמה באנטישמיות, אבל אני הקטן מסרב להזדעזע מפרשת השבדי והאיברים הנעלמים. אל מול גל הזעזוע הציבורי, אני אישית מעדיף להישאר שווה נפש.
יסלחו לי גם כל המזועזעים שחשו ביום שלישי צמרמורות קרות בגבם, אבל אם כבר עלילות דם – אני מעדיף אותן בניחוח אירופי. אותי מזעזעים הרבה יותר דווקא דברים אחרים, לדוגמה 34 חיילים דמיוניים עלומי שם ופנים, שכיכבו בעלילת דם אחרת שלמרבה הפלא זכתה לכבוד רב בתקשורת הישראלית. אני מזדעזע הרבה יותר למראה אנשי "שוברים שתיקה", שלפני שבועות אחדים רצו מאולפן לאולפן והתפארו בדוח שהפיקו, שבו טענו כי חיילי צה"ל רצחו בלא סיבה נשים, זקנים וילדים במהלך מבצע "עופרת יצוקה".
נכון שאין לו שמות של אנשים ספציפיים שנלקחו מהם איברים, אבל הוא שוחח עם אמהות פלשתיניות, שסיפרו על כך שבניהן חזרו מתים בלי איברים", הסבירה העורכת השבדית, שפרסמה את הכתבה והגנה על בולסטרום באומרה כי "הוא עיתונאי ידוע שמבצע תחקירים מעמיקים". אכן, הסבריה דומים מאוד להסברים ששמענו מאנשי "שוברים שתיקה", שסירבו לפרסם את השמות והתפקידים של החיילים, שמהם גבו כביכול את "עדויותיהם" המרעישות, עדויות שדווקא זכו לכבוד גדול בתוכניות האקטואליה בישראל.
עובדתית, שתי העלילות נהנות מרמת מהימנות דומה. אלו גם אלו, השבדים והנזירים ששברו את שתקנותם, מסרבים להציג שמות, פרצופים, תאריכים או מקומות מדויקים. אלו גם אלו מסתתרים מאחורי מסכות וטוענים שחיילי צה"ל רוצחים פלשתינים תמימים. אם אצל השתקנים חיילי צה"ל רוצחים סתם, הרי שאצל השבדי לפחות יש להם סיבה.
יסלחו לי כל המצקצקים בלשונם, אבל אני את עלילות הדם מעדיף לקרוא בשבדית מאשר בעברית מפי חיילים במילואים. עלילות דם מצד סקנדינביים בלונדיניים וכחולי עיניים? לזה אנו כבר רגילים, זה אפילו לא חדשות, אלא לכל היותר – חומר לפינת הנוסטלגיה של סמיר קונטאר ואבו עמאר. עלילות דם בעברית, מפי אנשים, שעימם אני אמור להילחם כתף אל כתף – זה כבר מזעזע אותי הרבה יותר.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מנכ"ל תנועת "אם תרצו" הפועלת לחיזוק ערכי הציונות בישראל
תאריך:  22/08/2009   |   עודכן:  22/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישנם דברים מזעזעים יותר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
להחרים את גל אוחובסקי !
צדק  |  22/08/09 20:10
 
- להרים את גל אוחובסקי. ל"ת
פייגלה  |  23/08/09 00:40
2
גלי צה"ל בשירות החמאס עזרו
לחטיפת שליט  |  22/08/09 22:58
3
אילמלא האנטישמים מתוצרת כחולבן
קורןנאוה טבריה  |  23/08/09 06:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
מותו של דודו טופז צריך ללמד אותנו שני דברים מרכזיים: שצריך לדעת לפרוש בשיא התהילה, ושהתאבדות היא מעשה אגואיסטי אשר יש בו אצילות מסוימת
יואב לוי
זאת לא רק האנטישמיות, זאת פשוט הטיפשות שלנו שאנחנו ממשיכים להיעלב, מגיבים בצורה אמוציונלית אבל בסופו של יום לא עושים שום דבר ממשי שיבהיר לכל עיתונאי שיפרסם כתבה שיקרית ובזויה, שחופש הדיבור זה לא אפוד מגן!
יוסף דוריאל
קברניטי המדינה לא למדו כלום ממחדלי חוסר התגובה לעלילות הדם שהפכו לנשק בלתי מנוצח בידי שונאי ישראל, לא רק להכרעה במלחמות אלא גם להשנאת מדינת היהודים על העולם כולו
אריה אבנרי
לקראת ההתמודדויות הצפויות ליעלון בביצה הפוליטית המצחינה, כדאי שבוגי ירכוש כבר עכשיו בגדי צוללן    הערות אזהרה (46)
אלכס נחומסון
האירופאים קצת פחות פנאטיים לעקרונותיה של הדמוקרטיה כשמדובר בגורמים אחרים – מוסלמים למשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il