X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערפאת חפץ להשמיד את מדינת ישראל, אך בחר בנשק שונה משל קודמיו, אשר חיברו לנאצים: שימוש בטרמינולוגיה הציונית כדי לנגח את ה'ישות הציונית' מילים הורגות, כבר אמרנו? תענוגות העברית (כ"ב)
▪  ▪  ▪
אם לא ניתן לנצח את ישראל באמצעות הנשק, ניתן לנצחה באמצעות השיח והשפה [AP]
לשאלת המראיין היהודי אם יש משהו באקלים החברתי של ג'לג'וליה שגורם לרמת הפשיעה הגדולה בו, משיב מנהל בית הספר התיכון בכפר, אשר בו לומדים שלושה מן החשודים ברצח אריק קרפ: "הכפר ג'לג'וליה מאגד בתוכו קיבוץ גלויות", ומסביר כי "הכפר קולט עלייה מיש"ע ומעזה"

מִשדרי הרדיו והטלוויזיה בבוקרו של יום א' האחרון היו מלאים בראיונות ובפרשנויות בעניין הרצח של אריק קרפ ז"ל והפגיעות באשתו ובבתו. כרגיל במקרים כאלה, הרגישו העורכים צורך להקדיש לנושא המזעזע לפחות שעה שלמה מתוך תוכנית של שעתיים. שעת שידור היא זמן רב, ולאחר כמה דקות של סיכום הידיעות המעודכנות על הרצח, החל להתגלגל המצעד הרגיל של לשעברניקים, מומחים מטעם עצמם, פרשנים לעת מצוא, יודעי דבר שאין בפיהם דבר מועיל באמת וגם סתם בני אדם שהצליחה ההפקה לשים עליהם את ידה בשעת בוקר, ובלבד שיישמעו כאילו יש בדבריהם איזושהי רלוונטיות, ולו קלושה, לנושא.
בתוך כל הבליל הזה היה ראיון אחד מעניין באמת. מנהל בית הספר התיכון בכפר ג'לג'וליה, ד"ר חאלד עראר, רואיין ארוכות בתוכנית רדיו מרכזית. מאחר ששלושה מבין החשודים לומדים בבית הספר שבהנהלתו הוא נשאל עליהם והשיב, בטון ענייני ושקט, שהם תלמידים רגילים ונורמטיביים. אחר כך סיפר ארוכות, בנימה דיווחית ולא מתבכיינת, שבכפר אין לנוער מה לעשות אחר-הצהריים, אין שום חוגים, ושהוא עצמו נאלץ לשלוח את ילדיו לחוגים בבית ברל או בכפר-סבא. הוא פירט ארוכות מה ייעשה בבית הספר שבהנהלתו בעניין הרצח: תהיה התכנסות של כל התלמידים ובה ידברו איתם הוא עצמו וראשי הציבור ולאחר מכן, בכל כיתה, ידברו המורים וישמעו את תגובות התלמידים ואת מה שיש להם להגיד. הוא גם לא הסתיר שבג'לג'וליה יש פשע, הזכיר שלפני זמן לא רב נרצח שם בחור בן 25, וסיפר שאפילו על מכוניתו שלו, של הד"ר עראר עצמו, ירו פעם ובפעם אחרת אף שרפו אותה.
לאחר כעשרים דקות של דיבורים צפויים לחלוטין, שאל המראיין אם יש משהו באקלים החברתי של ג'לג'וליה שגורם למצב זה, וד"ר עראר, באותו טון ענייני ושקול האופייני לרהיטות הפלשתינית בשפה העברית, השיב: "הכפר ג'לג'וליה מאגד בתוכו קיבוץ גלויות". כששאל המראיין מה פירוש הדבר, הסביר לו מנהל בית הספר בסבלנות כי "הכפר קולט עלייה מיש"ע ומעזה". הוא אמר כי הכפר מלא במשפחות שהגיעו מחוצה לו - "מיש"ע ומעזה" כדבריו, וכי האוכלוסיה, שכולה אומנם מוסלמית ואין בה אף נוצרי או דרוזי אחד, אינה הומוגנית, לחלקה אין שורשים אמיתיים במקום, ולכן רבים בתוכה הסכסוכים.

לא עוזבים רשימת שאלות מוכנה
תוכנית השלבים [AP]

אחרי אותה מלחמה התייאשו כל המנהיגים הערבים ממחיקת ישראל, ורק אחד, ערפאת, שירש את מקום שוקיירי, לא איבד את קור רוחו, וקבע: "אם אי אפשר לנצח את ישראל מבחוץ, ננצח אותה מבפנים, בעזרת החברה הישראלית".

המראיין, דמות עיתונאית ידועה, לא ניצל את ההזדמנות שנקרתה לו, שהרי לא בכל יום ניתן לו לראיין מישהו מג'לג'וליה במשך חצי שעה ולקבל עדות מפורטת וגלוית לב בשידור חי על הזרימה המסיבית של ערבים לא ישראלים לכפרים ערביים בישראל. הוא גם התעלם מן האידיאולוגיה שמאחורי התופעה, אידיאולוגיה שנעשתה פתאום נהירה לכול, בזכות הביטויים "קיבוץ גלויות" ו"עלייה", ובמקום זאת חזר מיד לדוש בענייני ההסברה של הרצח בבית הספר התיכון בכפר. מבחינה מקצועית זאת הייתה החמצה עיתונאית, שהרי כל מי שהתנסה בראיון בשידור חי יודע, שאם תוך כדי הראיון עולה נושא לא צפוי ולא מתוכנן שיש בו כדי לחשוף מידע מקורי ומעניין, כדאי לעזוב את רשימת השאלות שהוכנה מראש ולהתמקד בו.
ואולם לא בהדרכת שדרים אנו עוסקים כאן אלא בעברית.
המונחים "קיבוץ גלויות" ו"עלייה" הם ביטויים שמשמעותם המלאה יכולה להיות מובנת רק לדוברי עברית. בתרגום לשפות אחרות, ובכללן ערבית, הם מאבדים את המשמעות הלאומית, העברית והציונית שהם נושאים איתם. הדרך היחידה להעביר למי שאינם יודעי עברית את משמעות הביטויים הללו, היא להשמיע אותם כמות שהם ולצרף להם הסבר קצר בשפת התרגום. השימוש המכוון במונחים הללו בפי ערבי ישראלי, מלמד שהאידיאולוגיה הפלשתינית של חיקוי הציונות, היפוכה, והשימוש בה ככלי לניגוח ישראל – אידיאולוגיה שאותה המציא יאסר ערפאת, השתרשה בציבור הערבי והפכה מטבע עובר לסוחר.
ערפאת לא שנא יהודים פחות משני קודמיו בהנהגה, חאג' אמין אל חוסייני ואחמד שוקיירי, אך היה יותר מתוחכם ויותר ארסי מהם. כמותם שאף גם הוא להרוס את מדינת ישראל ואת עמה וזו הייתה משאת נפשו, ולא הקמת מדינה פלשתינית שממנה התחמק, כדי שלא תפריע לו במשימתו האמיתית. צדק ד"ר אחמד טיבי, יועצו ותלמידו הנאמן, כשהגדיר אותו "הפוליטיקאי האינטליגנטי ביותר במזרח התיכון". שהרי כאשר התחבר חאג' אמין בגלוי עם אדולף היטלר, הוא חשף בכך את כוונותיהם האמיתיות של הערבים; וכך עשה גם אחמד שוקיירי, כאשר כינס מסיבת עיתונאים במלון אינטרקונטיננטל שעל הר הזיתים בערב שלפני מלחמת ששת הימים, ועל השאלה מה יהיה עם היהודים לאחר כיבוש ישראל – צחק בפה מלא שיניים צחורות והשיב: "איזה יהודים?". אחרי אותה מלחמה התייאשו כל המנהיגים הערבים ממחיקת ישראל, ורק אחד, ערפאת, שירש את מקום שוקיירי, לא איבד את קור רוחו, וקבע: "אם אי-אפשר לנצח את ישראל מבחוץ, ננצח אותה מבפנים, בעזרת החברה הישראלית".
ערפאת השתמש ביעילות בחינוך הפוליטי שקיבל אצל הקומוניסטים במזרח אירופה, חינוך הכולל הסתה והפצת שקרים שיטתית, והצליח לפצל את החברה בישראל ולהעביר חלק ממנה לצידו. הוא עשה זאת בדרך של הפרדה בין הציונות לבין העם היהודי בכללותו, סילוף ההיסטוריה העתיקה והחדשה ועיצובה בדיעבד על-פי צרכיו, ויצירת "ציונות" פלשתינית במקום הציונות ההרצליאנית, שאותה פסל כגזענות וכאפרטהייד, על-פי מיטב שיטות התעמולה הקומוניסטית האנטישמית. בין היתר גיבש ערפאת תוכנית לשלוח "ספינות מעפילים" ערביות לחופי ישראל – עוד צעד תעמולתי מחוכם, המטשטש את העובדה שהפלשתינים מציפים את ישראל דרך היבשה ממזרח, ובעבר – מעזה. גם המילה "מעפילים" היא ביטוי ישראלי ייחודי, שאי-אפשר לתרגם אותו משום שהמטען הרגשי המיוחד שלו דומיננטי יותר מן המשמעות המקורית.
יצחק שדה אמר: "מילים הן נשק". המילים "קיבוץ גלויות", "עלייה", "מעפילים" הן חלק מהאידיאולוגיה הציונית, שאותה מנכסים לעצמם הפלשתינים כנשק אסטרטגי. מישהו צריך לשבת במשרד ראש הממשלה ולחשוב מבוקר עד ליל רק על מילים, ביטויים, מונחים, מושגים ושמות של מקומות ואזורים, שכן מורשתו של יצחק שדה מלמדת, כי כדאי לנו להשקיע בכך מחשבה לא פחות מזו המושקעת ברכישת טילים, מטוסים ומחשבי-על.

לאתר מגזין מראה
עמוס גורן הוא עיתונאי וסופר ירושלמי ובעבר מנהל מחלקת החדשות לחו"ל ולעולים ב"קול ישראל"
תאריך:  22/08/2009   |   עודכן:  23/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש ציונות פלשתינית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הצפת הכפרים בערביי עזה והגדה
רוני12  |  23/08/09 00:01
 
- אתה מציע כניעה מאורגנת!!!!
ירון זכאי  |  23/08/09 13:48
2
מאמר (כי זו לא כתבה) מעולה,
יהושפט  |  23/08/09 01:11
3
ב"שלום"ננצח את ישראל ובסיוע הש
קורןנאוה טבריה  |  23/08/09 06:04
4
כל דבריך אמת וגם המסקנות,
מרק_טווין  |  23/08/09 07:22
5
השאלה החשובה שלא נשאלה-
איפוא משרד הפנים  |  23/08/09 13:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז תדמור
אם כבר עלילות דם - אני מעדיף אותן בניחוח אירופי    אותי מזעזעים הרבה יותר דווקא 34 חיילים דמיוניים עלומי שם ופנים, כוכבי עלילת דם אחרת, שלמרבה הפלא זכתה לכבוד רב בתקשורת הישראלית
רועי אורן
מותו של דודו טופז צריך ללמד אותנו שני דברים מרכזיים: שצריך לדעת לפרוש בשיא התהילה, ושהתאבדות היא מעשה אגואיסטי אשר יש בו אצילות מסוימת
יואב לוי
זאת לא רק האנטישמיות, זאת פשוט הטיפשות שלנו שאנחנו ממשיכים להיעלב, מגיבים בצורה אמוציונלית אבל בסופו של יום לא עושים שום דבר ממשי שיבהיר לכל עיתונאי שיפרסם כתבה שיקרית ובזויה, שחופש הדיבור זה לא אפוד מגן!
יוסף דוריאל
קברניטי המדינה לא למדו כלום ממחדלי חוסר התגובה לעלילות הדם שהפכו לנשק בלתי מנוצח בידי שונאי ישראל, לא רק להכרעה במלחמות אלא גם להשנאת מדינת היהודים על העולם כולו
אריה אבנרי
לקראת ההתמודדויות הצפויות ליעלון בביצה הפוליטית המצחינה, כדאי שבוגי ירכוש כבר עכשיו בגדי צוללן    הערות אזהרה (46)
רשימות נוספות
פיצויים תמורת זכות השיבה  /  מחלקה ראשונה
תחרות "עדות מקומית" 2009 נפתחת  /  לפידות יחסי ציבור
המחבלים ירו בעיקול הכביש  /  איציק וולף
עוד חברה במועדון הדיקטטורות  /  מרדכי קידר
הקרב ברפיח - שילוב של מאבקי כוח ותפיסות עולם  /  יורם שוייצר
ועדת חקירה בינלאומית  /  עו"ד משה גולדבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il