X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוחות הנדסיים של צה"ל החלו הבוקר לפעול לכל אורך הגבול הצפוני לטיפול באיום המנהרות ההתקפיות שחופר חיזבאללה העבודות מתבצעות לעת עתה רק בשטח הישראלי השגרה נשמרת ביישובי הצפון
▪  ▪  ▪
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. איום מנהרות

צה"ל החל הבוקר (יום ג', 4.12.18) לפעול בצפון הארץ נגד מנהרות התקפיות שהחל ארגון חיזבאללה הלבנוני לחפור. המבצע זכה לשם 'מגן צפוני' והוא החל בתום הערכת מצב שקיים אלוף פיקוד צפון, יואל סיטריק, במטולה. לעת עתה, נשמרת השגרה האזרחית בגבול הצפון.
"העבודות מבוצעות לכל אורך הגבול עם לבנון ואנו עובדים כעת בשטח ישראל. כל המנהרות לא מהוות איום מיידי על מדינת ישראל והאיום מטופל לפני שהוא מאיים. המנהרות חדרו לשטח ישראל אך טרם הבשילו לכדי מימוש האיום. אנו נערכים למבצע ממושך. נערכנו למבצע הזה במשך שנתיים וחצי עם נוהל קרב שהובל על-ידי הרמטכ"ל באופן אישי. כל טענה של כל אזרח נבדקה בזמן אמת עם ציוד טכנולוגי והנדסי והמקומות שבדקנו נשללו", נמסר בהודעת צה"ל.
מספר מרחבים בסמוך לגדר המערכת בצפון הארץ הוכרזו כשטח צבאי סגור, אך לא ניתנו הנחיות מיוחדות לאזרחים המתגוררים בגבול הצפון. עם זאת, ישנה מוכנות בצה"ל וברשויות להתפתחויות ביטחוניות.
לדברי אלוף סיטריק, החל בשנת 2006 זיהה צה"ל כי חיזבאללה בונה מנהרות הגנתיות בשטח שלו והגביר זאת לאחר המלחמה. "ב-2012 זיהינו את תוכנית 'כיבוש הגליל' שנסראללה מדבר עליה, והיא כללה רכיב מפתיע של מנהור התקפי. ב-2013 בדקנו את הנושא - ולא היו מנהרות חודרות", ציין.
עוד חשף אלוף פיקוד הצפון כי באוקטובר 2014 הוקם צוות הנדסי מבצעי מיוחד בפיקוד הצפון לחשיפת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה שזיהה את מערך המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה, ובמקביל החל פרויקט לביצור ההנדסי של הגבול הכולל קידוחים בקרקע. "כל אלה אפשרו לנו הבוקר לצאת למבצע על בסיס תמונה טובה שבנינו, במטרה לחשוף את הפרויקט ולנטרלו", אמר.
סיטריק הוסיף כי התנאים המבצעיים הבשילו למבצע בחודשים האחרונים, והוא גובש במטכ"ל כחלק מאיום המנהרות בצפון ובדרום. "זו ההוכחה הבוטה ביותר להפרת החלטה 1701 של האו"ם שסיימה את מלחמת לבנון השנייה. המנהרות מהוות סיכון כפול - גם לתושבים הלבנונים מעבר לגבול - ואנו רואים בממשלת לבנון אחראית למה שקורה מהגבול צפונה. העובדה היא שצבא לבנון לא שולט בשטח ולא מממש את אחריותו בדרום לבנון וחיזבאללה הוא שפועל באזור ובכפרים השיעיים. מאחורי חיזבאללה יש ידע וכסף אירני - וגם בכך נעסוק בימים הקרובים", אמר.

נתניהו שיגר מסר לממשלת לבנון

אמש נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ובסיום הפגישה שיגר מסר חריף לממשלת לבנון ולפיו עליה לעצור את הפעולות האחרונות שנוקט חיזבאללה בשטח לבנון - או שישראל תידרש לעשות זאת.
מנגד, פרסם חיזבאללה סרטון ובו צילומי אוויר ונקודות ציון של מוקדים אסטרטגיים בישראל ובהם בסיס הקריה בתל אביב. אל הסרטון צורף המסר: "התקפה על לבנון, הפצצה אווירית על לבנון, הפגזה על לבנון – נגיב עליה. אם תעזו, אתם תתחרטו".

קולות החפירה נשמעו בכיורים

תושב מטולה אמר הבוקר ל-News1 כי כבר כמה שנים שומעים תושבי האזור קולות חפירה בכיורים בבתיהם. "כבר לפני שלוש שנים שמענו את החפירות הללו דרך הכיורים או בשעות הלילה בזמן שבו זה לא סביר לבצע חפירות", סיפר.
לדבריו, מול בתי מטולה ניתן היה להבחין גם בהר שהלך וגבה, ככל הנראה בעקבות שפיכת העפר שנחפר מתחת לפני השטח.

תאריך:  04/12/2018   |   עודכן:  04/12/2018
+נתניהו: הפעולה נגד המנהרות - מתמשכת
20:32 04/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל החדיר מצלמה למנהרה ותיעד אנשי חיזבאללה בתוכה  ▪  נתניהו: מדובר באיום ממשי בהיקף, עוצמה ותעוזה שלא ידענו - חלק מהפעילות האירנית

גילוי המנהרה [צילום: דובר צה''ל]
איזנקוט ונתניהו [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+דובר צה"ל: החדרנו מצלמות למנהרות
20:20 04/12/18  |  

‏דובר צה"ל רונן מנליס: "החדרנו מצלמות למנהרה שזיהו פעילי טרור נעים לכיוון המנהרה, מגיעים אליה, ולמעשה מוצמד אליה מטען קטן שמנע שימוש מבצעי במנהרות".

+לפיד: הפעולה בצפון ראויה, לא מצדיקה הפקרת תושבי הדרום
17:49 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+"כל הכוחות יתמודדו עם מנהרות בלבנון"
17:27 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן כבר התייחס באופן מפורש לאיום מנהרות חיזבאללה בגזרת הצפון  ▪  "תפוצה נרחבת של מנהרות בלבנון"

אלוף גולן. לא לחזור על התנהלות לקויה [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
+אושרה בקריאה ראשונה הצעה להסדרת ייצוא קנביס
16:25 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההצעה כוללת קביעת מנגנון לביטול רישיון על-פי בקשת המשטרה וקביעה שמדובר בעבירה פלילית שעונשה 1.5 שנות מאסר או קנס של 75 אש"ח ליחיד ו-5.65 מלש"ח לנושא משרה בתאגיד בעל רישיון

[צילום: ג'ון לוכר, AP]
+לא כל האלופים היו בסוד המנהרות
14:56 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרמטכ"ל סייר בבוקר בגבול הצפון וחשף כי לא כל אלופי המטה הכללי ידעו על מבצע 'מגן צפוני'  ▪  ייתכן שהשמדת המנהרות תיעשה גם בשטח לבנון  ▪  כל חטיבת הקומנדו הוקפצה לצפון לתגבור כוחות

איזנקוט. "אין לדעת לאן זה יתפתח" [צילום: דו"צ]
+תא"ל מנליס: "ההחלטה על המבצע הסודי נבעה מרצון להפתיע את חיזבאללה"
14:04 04/12/18  |  

בתדרוך כתבים של דובר צה"ל מקריית שמונה אמר דובר צה"ל תאל" רונן מנליס כי "לאורך השנים נבדקו התלונות והימצאות מנהרות נשללה במקומות שבהם נשמעו רעשים. מאז התפתחו דברים, גם היום לא תמצאו מנהרה מתחת לאותם בתים. לא זלזלנו באף תלונה, התמונה מורכבת וההחלטה על המבצע הסודי נבעה מרצון להפתיע את חיזבאללה בזמן המתאים". הוא הוסיף "זה סיפור מאוד ממודר בתוך חיזבאללה והיכולת לפרום אותו מודעינית הוא לא עניין של מה בכך".

+דובר צה"ל: המנהרה בעומק 25 מטרים ואורכה כ-200 מטרים
13:59 04/12/18  |  

דובר צה"ל חשף פרטים נוספים על המנהרה ההתקפית שנחשפה: שיא עומקה של המנהרה הזו הוא 25 מטרים ואורכה כ-200 מטרים. היא חדרה אל שטח ישראל כ-40 מטרים והייתה עמוסה בכבלי חשמל ותקשורת, וכן צינורות אוויר. ממדיה של המנהרה היו שני מטרים על שני מטרים בחלל הפנימי

+משרד החוץ: "נגיש למזכ"ל האו"ם מחאה חריפה על הפעולות התוקפניות משטח לבנון"
13:27 04/12/18  |  

משרד החוץ הורה למשלחת הישראלית להגיש למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון מחאה חריפה על הפעולות התוקפניות משטח לבנון שהביאו למבצע בצפון.

+השר בנט: "חשיפת המנהרות והשמדתן היא חיונית ומתבקשת"
13:26 04/12/18  |  

שר החינוך נפתלי בנט: "חיזבאללה חפר משך תקופה ארוכה מנהרות טרור לתוך שטח ישראל. מנהרות אלו יכלו בבוא היום לסכן את תושבי הצפון. חשיפת המנהרות והשמדתן היא חיונית ומתבקשת. אני מברך את צה״ל ומפקדיו על עבודה מודיעינית משובחת לאיתורן של המנהרות ועל הפעילות ההנדסית שהחלה—ותתמשך כמה זמן שצריך—על מנת להשמידן".

+ראש הכפר כפר כילא בדרום לבנון: "מה שישראל עושה משקף פחד"
13:24 04/12/18  |  

ראש הכפר כפר כילא בדרום לבנון שלידו התגלתה מנהרה בשטח ישראל לפני שעה קלה: "התושבים מתייחסים למבצע הישראלי כאילו הוא לא קיים ולא מייחסים לו חשיבות. הכל שגרתי והאזרחים לא מודאגים. מה שישראל עושה היום משקף פחד ובהלה בשורותיה".

+נתניהו: מי שינסה לפגוע ישלם מחיר כבד
13:21 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה התייחס למבצע נטרול המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה  ▪  "נמשיך בפעולות נוספות, גלויות וסמויות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל"

מנהרת טרור שנחשפה בצהריים [צילום: דובר צה"ל]
+מנהרה התקפית נחשפה סמוך למטולה
12:58 04/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות הנדסיים של צה"ל חשפו בשטח ישראל מנהרת טרור שככל הנראה נחפרה מאזור הכפר כילא הסמוך למטולה בצד הלבנוני של הגבול  ▪  צה"ל פרסם צילום של המנהרה כפי שהיא נראית מבפנים

כך נראית המנהרה ההתקפית [צילום: דובר צה"ל]
+הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב
12:27 04/12/18  |  

שרי הקבינט קיבלו עידכון כי בשעה 19:15 יתקיים דיון לעידכון על הפעילות בגבול הצפון בקריה בתל אביב. משך הדיון המתוכנן, כפי שנמסר לשרים: כחצי שעה.

+יוניפיל: פועלים לשמירת רגיעה
12:22 04/12/18  |  

ארגון יוניפיל בדרום לבנון מסר: "אנו בקשר מול שני הצדדים ופועלים לשמירת השקט והרגיעה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל פועל נגד מנהרות חיזבאללה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
{{{ נסרלה מציל את נתניהו מכלא?
שאלה לגיטימית.  |  4/12/18 08:12
 
- אובססיבי.שתה מים.  ל"ת
השינאה מעוורת.  |  4/12/18 12:36
 
- }}}צה״ל לא גילה לליברמן שיש .. ל"ת
מנהרות?  |  4/12/18 14:40
2
ביבי
בורקיטוס  |  4/12/18 11:09
3
ואני לתומי חשבתי
ארי כספי  |  4/12/18 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עשרות ארגונים הודיעו שיאפשרו לעובדים להצטרף לשביתה במחאה על האלימות כלפי נשים    במהלך היום יתקיימו חסימות כבישים ובערב תיערך עצרת בכיכר רבין
עידן יוסף
הוועדה לזכויות הילד הכניסה ילדים עם מומי לב לסל הזכאות של ביטוח לאומי, קידמה חוזר בעניינם שמיושם    כעת היא דורשת שבוועדת ערר להורים שסבורים כי לבנם לא ניתן מענה מתאים יהיה קרדיולוג ילדים שיבחן את הדברים
ענת ביין-לובוביץ'
ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים עם המיליארדר היהודי-קנדי, מי שהביא לארץ את מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה, לבחינת האפשרות שייכנס לערוץ הממוזג ויחזיק בו 4.99% מהמניות    בנוסף התקיימה פגישה עם מנהל העסקים של המיליארדר מיטש גולדהאר    עוד נודע כי ככל הנראה אלי עזור יוכל להחזיק בערוץ 4.99% בלבד - ולא 8% כפי שסברו בתחילה
איתמר לוין
פורסמו חוות הדעת המלאות בנוגע למינויו של אדרי למפכ"ל    גולדברג ואיינהורן הסתמכו גם על דוח המבקר    טרי והרשקוביץ: מאמינים להסבריו של אדרי בנוגע לפגישה
איתמר לוין
עומר עבד אל-עזיז טוען, כי ממשלת סעודיה השתמשה בתוכנה של NSO הישראלית כדי לחדור לסמארטפון שלו, וכך יירטה שיחות ביניהם - שתרמו משמעותית להחלטה על הרצח
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il