X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
השנה החדשה בפתח ואלפי רווקים במתח - איך עוברים את החקירות הצולבות בארוחת החג רגע לפני שהלחץ גורם לכם לברוח מחיק המשפחה ענו לעצמכם על שאלה אחת: האם אתם מחפשים דייט לחגים או בן זוג לחיים?
▪  ▪  ▪
לבד מול הדודות או יחד מול כל המשפחה? [צילום: פלאש 90]

בכל שנה בתקופת החגים עם ישראל נכנס לכוננות מלחמה. המשפחות המארחות בחג עסוקות בצחצוח הבית ובקניות לגדוד שלם, האורחים עסוקים בקניית מתנות ותכנון מסלולים עוקפי פקקים, והרווקים שבינינו (ובעיקר הרווקות) מתחילים לשנן את כל התירוצים שבספר מדוע נבצר מהם להגיע לשולחן החג. קשה להאשים אותם.
אחרי הכל, הלחץ בקופות בחצי חינם או באיילון בערב החג הוא משחק ילדים לעומת החקירות הצולבות של הדודות שמחטטות בחיי המין של הרווקה המצויה או גרוע מכך, מנסות לשדך להן את נסיך החלומות, שמתגלה לרוב כחלום בהלות.
רגע לפני שאתם בורחים מחיק המשפחה הגיע הזמן לברר אחת ולתמיד מה אתם מחפשים - דייט לחגים או בן זוג לחיים. כדי לעשות זאת עליכם לענות לעצמכם על כמה שאלות בסיסיות:
1. מה אתם חושבים על עצמכם?
חוסר הערכה עצמית, דימוי עצמי נמוך, היעדר קבלה ואהבה עצמית - כל אלה הם מתכון בטוח למשוך אליכם בני זוג שליליים או לפתח תלות בבן הזוג. ערך עצמי גבוה לא רק מאפשר לנו למשוך בני זוג פוטנציאליים - הוא גם מסייע לנו להעניק אהבה לאחר ולפתח זוגיות בריאה ומוצלחת.
2. מה למדתם מהקשרים הקודמים שלכם?
כל קשר לימד אותנו עוד משהו, חידד בנו הבנה, תובנה. חישבו מה לא עבד בקשרים הקודמים, למה הם הסתיימו, מה אנו יכולים ללמוד ולקחת קדימה. גם אם בני זוג אכזבו, פגעו, היו שלמים עם סיום הקשר ושימחו על כך שהקשר הבא יפצה אתכם בזוגיות טובה יותר.
3. האם אתם יכולים להכיל בן זוג בחייכם?
לעיתים, התרגלנו להיות לבד, קיבלנו החלטות ללא התחשבות באחר, אלא רק ברצונותינו, תכננו חופשות, בילויים וכל דבר אחר על-פי העדפותינו. הזוגיות מחייבת אותנו לחשיבה שונה - חשיבה של ביחד. התחילו כבר עכשיו להתרגל לרעיון של שיתוף, הקשבה והתחשבות באחר, התייעצות עם גורם נוסף. תרגלו זאת כבר עכשיו עם חברים או בני משפחה. כך תגיעו לקשר יותר פתוחים ותחסכו לעצמכם תחושות לחץ והסתגלות לזוגיות.
4. איזו זוגיות אתם מחפשים?
צרו לעצמכם בדמיון זוגיות הכי מושלמת שיכולה להיות. זוגיות מעצימה, מפרה אחד את השני, בנויה על אהבה, כבוד הדדי, חברות, שותפות, תקשורת פתוחה, פרגון, תמיכה, מימוש, קבלה, אמון. זוגיות בה לכל אחד קיים מרחב זוגי, להתפתחות אישית, למימוש עצמי, הן במישור האישי, המקצועי, החברתי ובכל תחום בחייו. ואת תחושת הסיפוק הזו תוכלו לחלוק עם בן הזוג. חשיבה יוצרת מציאות. זה נכון בלימודים, בעבודה וגם באהבה.
5. מה חשוב לכם באמת: אופי או מראה חיצוני?
כולנו היינו רוצות את בראד פיט כפי שגברים היו רוצים את אנג'לינה ג'ולי. זיכרו שמראה חיצוני הוא כרטיס ביקור ראשוני, חשוב ואכן קובע לגבי משיכה ותשוקה, אולם מעבר לכך יש עולם פנימי מלא תוכן איתו מנהלים את חיי הזוגיות. תנו צ'אנס להכיר את האדם לעומק. ייתכן שמה שתגלו בפגישה השנייה או השלישית יגרום לכם להישאר עוד הרבה זמן ולהתאהב באדם ובמי שהוא.
6. האם חוש ההומור שלכם מפותח?
חיוך קטן, מאולץ, מביא אחריו המון חיוכים אמיתיים. גם אם תתאמצו לצחוק, תרגישו שבמהרה הצחוק המזויף הופך לאמיתי. מחקרים הוכיחו שהמוח שלנו לא מבחין בין צחוק אמיתי לצחוק מאולץ. התכווצות השרירים המופעלים בעת החיוך משדרים למוח שלנו להפריש אנדרופינים וסרוטונים - הורמונים המשפיעים ישירות על מצב רוחנו וגורמים לנו להיות שמחים, מאושרים ואנרגטיים יותר. לכן, כשאנו מקרינים אושר, שמחה ואנרגיה - אנו גורמים לאנשים סביבנו לפתח אמפתיה כלפינו ויוצרים בסיס להתאהבות בנו.

הכותבת היא מנחת סדנאות זוגיות ומיניות.
תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
תזכורת היסטורית וחומר למחשבה בעניין כשלונות המדיניות האמריקנית ביחס לסכסוך הישראלי-פלשתיני
אלעזר לוין
הוראות חדשות של המפקח על הביטוח יעזרו לאתר כספים אבודים
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
חוק מיסוי מקרקעין מאפשר לבצע חלוקה של נכסים של מספר עזבונות בין יורשים ללא חשש ממיסוי, כל עוד לא מועבר נכס חיצוני לעזבון
יוסף קנדלקר
במילה "שנה" טמונות שתי משמעויות: לשנות - לנסות משהו חדש ולשנות - לנסות שוב    בשנה הקרובה עלינו לשנות את מעשינו הרעים ולשנות על המעשים הטובים
צילה שיר-אל
כוכב פלוטו - המוחק, המשמיד והמפרק - "מגיע לביקור" במזל גדי, אך למעשה ישפיע על כל המזלות באופן ישיר ועקיף    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il