X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלבוים. הפרוטוקול נערך [צילום: מתוך יוטיוב]
אמירה מבזה יכולה להיחשב הטרדה מינית [צילום: פלאש 90]
ראש המועצה בהתבטאות סקסיסטית על עובדת מועצה

"תחזור מחופשת לידה - תיכנס שוב להריון"

ראש מועצת בית אריה-עופרים התבטא בפומבי באופן סקסיסטי ביחס לעובדת המועצה הנמצאת בחופשת לידה בדיון שעסק בתפקיד שהיא ממלאת: "כשתחזור מחופשת לידה תיכנס שוב להריון" חברת מועצה מחתה: "היא לא הזמינה אותך לתוך הרחם שלה" האחראי לשידור החי בפייסבוק, חבר מועצה מסיעתו של אלבוים, טוען: ההקלטה נמחקה בשל תקלה טכנית החוק למניעת הטרדה מינית קובע: התבטאות מבזה על-רקע מינו או מיניותו של אדם - היא הטרדה מינית פלילית
▪  ▪  ▪

ראש מועצת בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים, השתלח באופן סקסיסטי בעובדת המועצה במהלך ישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ביישוב, בנוכחות כל חברי וחברות המועצה והמשתתפים.
במהלך דיון שעסק במינוי נציג של המועצה במועצת איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון נאמר כי א', עובדת המועצה הנמצאת כיום בחופשת לידה, מכהנת בתפקיד. לאחר שהוצע להשאירה בתפקיד לאחר שתחזור מחופשת הלידה הגיב ראש המועצה באופן הבא: "היא תחזור מחופשת לידה ותיכנס שוב להריון".
ל-News1 נודע כי חברות מועצה שנכחו בדיון מחו על הדברים. "אני לא חושבת שא' הזמינה אותך לרחם שלה", אמרה חברת המועצה אושרית טולציס.
עיון בחוק למניעת הטרדה מינית מעלה כי התבטאות כמו זו של יהודה אלבוים בישיבת המועצה, הלועגת לאישה על כך שהיא נכנסה להריון, עשויה להיכלל בגדרי הטרדה מינית פלילית. זאת, משום שבין המעשים המוגדרים בחוק כהטרדה מינית כלולה "התייחסות - אפילו חד-פעמית - מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו". עד עתה טרם הוגשה נגדו תלונה בנושא. המקרה המדובר חמור אף יותר מ'סתם' מקרה רגיל של התבטאות מבזה או משפילה על-רקע מיניותו של אדם, משום שמדובר במעסיק של העובדת, המחויב לקיים את התקנות למניעת הטרדה מינית במקום העבודה.
פרוטוקול הדיון שהופץ לחברי המועצה אינו כולל כל איזכור של הדברים, אלא רק אזכור כמעט טכני של הנושא - הצגת הנושא, העלאת הצעת ראש המועצה, יהודה אלבוים, למנות את מנכ"ל המועצה כנציג, ואישור הבקשה.
עוד נודע כי בניגוד לדיונים קודמים של מליאת מועצת בית אריה-עופרים, ששודרו בשידור חי בפייסבוק לייב ואשר זמינים לצפויה מאוחרת, הדיון שבו התבטא אלבוים באופן סקסיסטי נמחק ואינו זמין לצפיה. מועצת בית אריה-עופרים גם לא הקליטה את הדיון כפי שהיא נדרשת לעשות על-פי החוק ולכן אין כל תיעוד אודיו או וידאו אחר של הדברים שנאמרו.
הגורם שאחראי לשידור הפייסבוק לייב במועצה הוא חבר המועצה גיל-עד ארד, חבר רשימתו של אלבוים. בשיחה עם News1 טען כי ההקלטה נמחקה בשל תקלה טכנית שאירעה בטלפון הסלולרי שלו, שבאמצעותו בוצע השידור החי, בתהליך עיבוד הסרטון לאחר שהסתיים השידור החי. לטענתו, אין כל קשר בין הדברים שנאמרו בישיבה לבין העובדה שהסרטון היחיד שתיעד את הישיבה אינו זמין לצפיה על-ידי הציבור.

השתלחות במליאה בעובד; לא בנה סככה (לא חוקית)
הסככה שנבנתה ללא היתר בניה כחוק

אותו דיון כלל גם החלטה של מועצת בית אריה-עופרים לבטל את תקן מנהל הפרויקטים של המועצה. במהלך הדיון השתלח אלבוים בעובד, שלא נכח בדיון ואשר צפוי להיות מפוטר מן המועצה בגיל 63 בשל ביטול התקן שלו. זאת, תוך איזכור שמו ותוך ציון דוגמה לאופן שבו לא מילא העובד את ההנחיות שקיבל.
מן הפרוטוקול ניתן לראות כי הדוגמה לחוסר היעילות של העובד שציין אלבוים הייתה של הימנעות שלו מבניית סככה עבור פועלים על-פי בקשתו של אלבוים. אולם ל-News1 נודע כי הדוגמה שציין אלבוים הייתה של הנחיה לא חוקית שנתן. זאת, משום שמדובר בדרך הנמצאת בתפיסה צבאית ובסככה שבנייתה לא עברה את הנהלים המקובלים של תכנון ובניה.
ראש המועצה הקודם של בית אריה-עופרים, אבי נעים, שכיהן בתפקידו עד סוף אוקטובר 2018, אמר ל-News1 כי מדובר בעובד מנוסה שחסך כסף רב לקופת המועצה. "מדובר בעובד מסור שניהל את מחלקת הפרויקטים שנים רבות. חסך עשרות מיליונים למועצה ב-12 השנים שבהן הוא בתפקיד. ביום העצמאות האחרון הוא קיבל תעודת הוקרה על ניהול פרויקט הקאנטרי קלאב שבו לבדו נחסכו למעלה מ-10 מיליון שקלים. הוא ניהל בניית שני בתי כנסת והיה מעורב בכל פרויקט. לקחת עובד כזה שטיפחנו ושיש לו ידע עצום, בגיל כזה שבו הוא סבא לנכדים, ולהתעמר בו - זו התנהלות שפלה", אמר.
במקרה הזה כולל פרוטוקול ישיבת המועצה שהופץ לחברי המועצה פרטים רבים יותר, מאשר הדיון על העובדת א', אך נעדרים ממנו דבריו של אלבוים בגנות העובד והעובדה שהוא בחר להשמיץ אותו בשמו המלא אל מול כל הנוכחים וכל הצופים בשידור המליאה בפייסבוק בשידור חי.

חברי המועצה דרשו לתקן הפרוטוקול

הבוקר (יום ב', 21.1.19) פנו שלושה חברי מועצת בית אריה-עופרים - אבי זיו, אושרית טולציס וטל חג'בי - אל ראש המועצה בדרישה לתיקון הפרוטוקול ולהוספת הדברים שנאמרו על העובדת ועל העובד.
"בדיון המליאה נשמטו דברי ראש המועצה מר יהודה אלבוים המציינים מפורשות את שמו של העובד – א' ה', ואף את אי-שביעות רצונו של ראש המועצה מעבודתו של זה. יהודה נתן דוגמה כי ביקש לבנות סככה לפועלים שעומדים בשמש ובגשם ולאחר ששבועיים לא נעשתה העבודה על-ידי א' ה', נעשתה לבסוף על-ידי הלל. עוד צוין כי פרויקט המקווה בעופרים התעכב זמן רב, ולכן הוצא א' ה' ובמקומו הלל סיים את הפרויקט", נכתב בפניה לאלבוים.
ביחס להתבטאות הסקסיסטית נכתב כי חברי המליאה התבקשו למנות נציג במועצת איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון וכי בפרוטוקול הדיון נשמט דיון המליאה. "בין היתר הועלו הדברים הבאים: הוסבר כי ממלאת תפקיד זה הינה עובדת בשם א' אשר מצויה בחופשת לידה וכשהוצע על-ידי חברת המועצה אושרית טולציס כי תישאר א' בתפקיד לכשתשוב מחופשת הלידה, יהודה אמר בתגובה כי "תחזור מחופשת לידה תיכנס שוב להריון". אנו מבקשים כי ייעשו התיקונים הנ"ל ויישלח לחברי המליאה פרוטוקול דיון מתוקן וחתום", לשון הדרישה.
פניה מפורטת של News1 ליהודה אלבוים לא נענתה.

תאריך:  21/01/2019   |   עודכן:  21/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי נעים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תחזור מחופשת לידה - תיכנס שוב להריון"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
היא היחידה שדיברה באופן מבזה
למעשה  |  21/01/19 21:12
2
עוד גוי בהמי הדיוט ואידיוט!ח ח ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/01/19 21:13
3
תחזית על יסוד נתונים
חזי החזאי  |  22/01/19 07:43
4
קישקוש הזוי
משפטן  |  22/01/19 13:22
5
זה לא סקסיסטי
משה, עורך-דין  |  22/01/19 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
ישראל פרוש העניק 32 הקצאות של נדל"ן שלושה חודשים בלבד לפני הבחירות ואישר שלא כדין הקמת בית כנסת של ויז'ניץ    תוצאות הבחירות לא נפסלו משום שלא הוכח שהושפעו ממעשיו
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קובע שהעירייה נושאת באחריות לאירוע ביוני 2009 בו תוהאמא נג'אר נפל או נדחף, לאחר שמתפרעים נכנסו לאולם הישיבות בעיצומן של התפרעויות עדתיות בעיר
איציק וולף
עורכי הדין עופר יעקב ושי גבסי הודיעו לראש מועצת בית אריה, יהודה אלבוים, כי החליטו שלא להאריך את התקשרות משרדם עם המועצה בשל תחושת חוסר אמון מצד אלבוים כלפיהם    טוענים כי לא קיבלו מענה לבקשת קביעת פגישה בנושא הארכת ההתקשרות    מזהירים: תיקים משפטיים כבדי משקל דורשים חפיפה מיידית
עידן יוסף
במסגרת הפרשה, שעניינה חשד לסחיטה באיומים ועבירות נוספות, נעצרו בשבוע שעבר ארבעה חשודים וומעצרם הוארך היום בשלושה ימים
יצחק דנון
כהן את בן-דוד תובעת 6.4 מיליון שקל, בטענה שהעירייה לא שילמה לה מאז אוקטובר 2015 תמורת שירות תחזוקה התאורה שהעניקה לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il