X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קירשנבאום. "הכי גלוי והכי מפוקח" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
פאינה קירשנבאום במשפטה:
"הכספים הקואליציוניים לאיילים -
באישור עמנואל מודריק ובפיקוחו"
אומרת כי כל ההעברות הכספיות שעשתה בפרשת עמותת איילים בוצעו בידיעתו ובפיקוחו של החשב לשעבר במשרד הנגב והגליל "הכספים עברו על-סמך החלטת ממשלה למשרד. הכל היה מפוקח ומאושר עד השקל האחרון"
מודריק סיכל חשיפת מידע מפליל על ברכה; אחיו זכה להנחות בחקירה ולא הועמד לדין
יואב יצחק
יד רוחצת יד * עיקרי הדברים: השופט עודד מודריק התעמר ברב פינטו ומנע בסוף 2014 ובראשית 2015 חשיפת חומרי החקירה במשפטו של הרב פינטו - שהכילו מידע מפליל נגד תנ"צ אפרים ברכה * במקביל, עמנואל מודריק שנחקר בדצמבר 2014 באזהרה בפרשת ישראל ביתנו קיבל רשות להתקשר מחדר החקירות אל אחיו השופט להתייעצות כביכול ולאחר מכן השתנה היחס אליו והוא לא הועמד לדין * על החקירה ניצח עו"ד מאור אבן חן - חתנו של מודריק, ששימש פרקליט מלווה ועד עתה הוא התובע בתיק ישראל ביתנו
לרשימה המלאה

חברת הכנסת לשעבר, פאינה קירשנבאום, העלתה (יום ב', 1.4.19) בבית המשפט טיעון משמעותי להוכחת חפותה. כל ההעברות הכספיות שעשתה בפרשת עמותת איילים, שהיא אחת הפרשות המרכזיות במשפטה, נעשו לדבריה בידיעתו ובפיקוחו של עמנואל מודריק. עמנואל מודריק המנוח, אחיו של השופט בדימוס עודד מודריק, היה חשב משרד הנגב והגליל בתקופה הנדונה ואף נחקר כחשוד בפרשה.
הפרקליטות טענה כי קירשנבאום התנתה העברת כספים קואליציוניים לעמותת איילים במתן תמורה למפלגתה ישראל ביתנו. לדבריה, העמותה - שעסקה בהקמת כפרי סטודנטים בפריפריה - העסיקה מקורבים לישראל ביתנו ושכרה משרד יחסי ציבור, שנתן שירותים לקירשנבאום עצמה.
מנגד טענה קירשנבאום שכל התנהלותה עם הכספים הקואליציוניים שהעבירה לעמותת איילים, כולל קביעת היעדים שלשמם הועברו הכספים, הייתה כאמור בידיעתו ובפיקוחו של מי שהיה באותה תקופה חשב משרד הנגב והגליל עמנואל מודריק, אשר נחקר במשטרה כחשוד בפרשה ומת זמן קצר לאחר מכן, א.פ). "כל שקל היה מפוקח", הדגישה קירשנבאום, והוסיפה שבכל מה שנוגע למה שנעשה עם הכסף לאחר הקצאתו וכיצד הוציאו אותו באיילים - הדבר לא היה בשליטתה, אלא שוב: בפיקוחו, באישורו ובידיעתו של חשב המשרד עמנואל מודריק.
באשר לאישום, לפיו היה לה הסכם במסגרתו יחולקו הכספים הקואליציוניים שהיו בשליטתה באופן הבא: שליש למפלגה ושני שלישים לאיילים ולמיזמים, הזדעקה קירשנבאום ואמרה כי הסכם כזה לא היה והוא גם "לא ניתן לביצוע". היא הסבירה שכל הכספים שהעבירה לעמותת איילים עברו דרך משרד הנגב והגליל, שבו החשב דאז מודריק ידע ופיקח על כל העברה תקציבית.
כשהשופט ירון לוי הקשה כיצד היא אומרת בביטחון שהסכם כזה לא היה, ושהוא גם לא ניתן לביצוע, ענתה קירשנבאום: "הכספים לאיילים עברו על סמך החלטת ממשלה למשרד הנגב והגליל. הכל היה מפוקח ומאושר עד השקל האחרון. לא רק אני העברתי להם כספים, גם הבית היהודי והליכוד העבירו". בהמשך אמרה קירשנבאום שהיא לא רואה אפילו דרך לבצע הסכם מסוג זה, כי הכסף לאיילים הועבר כנגד חשבוניות ביחס להתקדמות בבניית הכפרים.
השופט לא קיבל את הדברים והעלה אפשרות שההסכם בוצע באמצעות תרומה למפלגה. קירשנבאום הכחישה בתוקף: "אין כזה סיכום", וחזרה על הטיעון הבסיסי שלה, לפיו היא פעלה על-פי הנחיות משרד האוצר, והכספים הועברו באופן "הכי גלוי והכי מפוקח שיש".
אשר לטענת התביעה, לפיה ביקשה להעסיק מקורבים בעמותת איילים, ענתה קירשנבאום שלא הייתה לה שום דרך לדעת ושהיא לא ידעה על הסכמי ההעסקה בעמותת איילים: "מהרגע שהעברתי את הכסף למשרד הנגב והגליל, יש מישהו שמפקח על הכסף, וזה החשב של המשרד, עמנואל מודריק. ברגע שהכסף יצא ממני אין לי דרך לפקח כיצד העמותה משתמשת בכסף והאם הכסף הגיע למטרה שאליה כיוונתי".
בהמשך עומתה קירשנבאום עם הטענה שאיילים העסיקה את עובד יחזקאל כאיש יחסי ציבור בתמורה לכספים שהעבירה, בעוד הוא משמש עבורה כיועץ פוליטי ויחצ"ן לקראת הבחירות. קירשנבאום טענה מנגד כי לא העסיקה את עובד יחזקאל ותיארה את יחסיה איתו במשך מספר שנים כיחסי ידידות בהם הוא נתן לה עצות, והיא אפילו לא הקשיבה לעצותיו ושהטענה כי הייתה צריכה אותו כיחצ"ן לקידום מעמדה במפלגה - מופרכת. השופט התערב ושאל איך יכול להיות שהיא לא הייתה זקוקה לקידום מעמדה במפלגה. על כך ענתה קירשנבאום שמקומה במפלגה היה משוריין ושישראל ביתנו היא מפלגה שמנוהלת אחרת. "לא צריך להתבלט כדי לקבל תפקידים. נמדדים על דברים אחרים. בגלל זה לא הייתי צריכה עצה ובטח לא עבור תשלום". עוד טענה שלא הייתה זקוקה ליחצ"ן כי הייתה לה נגישות רבה לעיתונות: "היה לי פרסום. לא הייתי צריכה לחפש פרסום. כל פעם שהעיתונות רצתה שמישהו יסביר את ליברמן פנו אלי. עובד יחזקאל הציע יעוץ שלא התאים למפלגה ולי".
התובע ד"ר מאור אבן חן נכח באולם בזמן שקירשנבאום העלתה את טיעוניה מול השופט ירון לוי. יתר על כן, לקראת הצהריים, כשהחלה החקירה הנגדית של קירשנבאום, היה זה ד"ר מאור אבן חן שהוביל את החקירה.

תאריך:  01/04/2019   |   עודכן:  01/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הכספים הקואליציוניים לאיילים - באישור עמנואל מודריק ובפיקוחו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו יצטרך למחוק למושחתת
דני נאמן  |  1/04/19 20:51
2
ישראל ביתנו
בורקיטוס  |  1/04/19 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איילת פישביין
הטענה הנ"ל של פאינה קירשנבאום אינה יכולה שלא להציף כמה וכמה מקרים שהעיתונות געשה על נסיעות לחול של פוליטיקאים, ובהקשר זה ממש תבקש להביא קטעים מדוח מבקר המדינה
איילת פישביין
פאינה קירשנבאום מתעקשת כי בתיק שלה אין כלום מלבד רדיפה פוליטית    בבית המשפט בו נתנה קירשנבאום את עדותה מגלים אדישות לטענה
איתמר לוין
מי שהיה מנהל אגף הארגון בישראל ביתנו מבקש לחזור בו מהסדר הטיעון, בטענה שהמדינה לא מסרה לו את כל חומר החקירה והעלתה במחוזי טענות שסתרו את ההסדר
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של עזרא העולמית, דניאל אלינסון, הורשע במתן שוחד בסך 92,000 דולר בתמורה לכספים קואליציוניים בסך 4 מיליון שקל שהזרימה קירשנבאום לתנועה
איתמר לוין
המדינה: ישראל יהושע קיבל שוחד של מיליוני שקלים ממועצות אזוריות בדרוום הארץ תמורת "סידור" תמיכות ממלכתיות
רשימות נוספות
עוד הסדר בפרשת קירשנבאום  /  איתמר לוין
הסדר בפרשת ישראל ביתנו  /  איתמר לוין
קוצר עונשו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב   /  איתמר לוין
כסף מסובב ת'עולם  /  איתמר לוין
פאינה קירשנבאום בבוץ עמוק  /  איתמר לוין
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il