חברת מליסרון סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2019 עם עליה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-137.5 מיליון שקל, לעומת כ-130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון של השנה.
חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של היו"ר ליאורה עופר והמנכ"ל
אבי לוי, מתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים וקמפוסי היי-טק הממותגים תחת השם "עופר". נכון לסוף הרבעון הראשון של שנת 2019 יש בבעלות החברה ובניהולה 24 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-811 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-97%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר הקריון, עופר רמת אביב, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר גרנד קניון פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקוה ועוד.
לאחרונה סיימה החברה את בנייתם של מספר פרויקטים אשר הוסיפו למצבת שטחיה מעל 28 אלף מ"ר (חלק החברה). שטחים אלה אוכלסו כמעט במלואם אך טרם הניבו לחברה ברבעון הראשון. הם צפויים להניב לחברה תוספת של 25 מיליון שקל בשנה, בהנחה שהתפוסה בהם תהיה מלאה. בין הפרויקטים ניתן למנות את בניין B בפארק עופר 2 בפתח תקוה, בניין מלאנוקס ביקנעם והרחבת שטחי מסחר בעופר נצרת ובמתחם העודפים חוצות המפרץ. כמו-כן, ישנם מספר פרויקטים בהקמה למליסרון, בעיקר בתחום המשרדים, שבנייתם החלה, ושיגדילו את סך השטח להשכרה שבבעלות הקבוצה במעל 137 אלף מ"ר ב-5 השנים הבאות.
בדוחות הרבעון שהוגשו לבורסה צויין כי החברה ממשיכה להציג שיעורי תפוסה גבוהים ויציבים של כ-98% במרכזים המסחריים ושל כ-96% במשרדים.
שיעור המינוף על נכסי החברה ירד במהלך הרבעון לכ-52.6%, לעומת כ-53% בסוף 2018. זאת בהמשך למגמת החברה להורדת שיעור המינוף לאורך השנים ולאחר שבשנת 2014 עמד שיעור המינוף על כ-60%.
מליסרון ציינה בדוחות את פדיון החנויות בקניונים שבבעלותה על-פי תחשיב של החודשים ינואר עד אפריל. זאת, משום שחג הפסח חל השנה ב-20 באפריל, ברבעון השני של השנה, בעוד בשנה שעברה הוא חל בסוף הרבעון הראשון. בשל כך, ובשל העובדה שפדיון החנויות בישראל מושפע מהותית מחגי ישראל, לא היה ערך להשוואה בין הרבעונים. לכן - ערכה השוואה של ארבעת החודשים הראשונים השנה ואשתקד. בהתאם לכך, פרסמה החברה את נתוני הפדיון שלה לחודשים ינואר אפריל בהם הפגינה עלייה של כ-3% בכלל הקניונים וכ-4.3% בתשעת המתחמים האזוריים שלה.
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר, הביע אמונה כי ציבור הלקוחות ימשיך להעדיף קניונים בעלי תמהיל איכותי, מגוון ואטרקטיבי, שנהנים מנגישות ונוחות בעת ההגעה אליהם. "אנו נמשיך לפעול להשבחת מרכזי המסחר והקניונים שבבעלות הקבוצה, ובהתאמתם להרגלי הצריכה המשתנים של קהלי היעד, כפי שאנו עושים בהצלחה עד כה, וזאת כחלק מהאסטרטגיה לחזק את מעמדם כיעד המועדף לביקור מצד הקהילות השונות והסביבה הקרובה", ציינה.