X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח החקירה של חיל-הים מעלה ספקות רבים לגבי יכולת החיל להתייחס בכבוד לימאיות, כעשר שנים לאחר שנפתחו בפני נשים תפקידים על כלי-שיט בשנת 2014 פרצה שערורייה כשהתברר, שימאיות וקצינות בצוללת אחרת צולמו כשהתפשטו
▪  ▪  ▪
אווירה סקסיסטית [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו]

קפטן גרגורי קֶרצ'ֶר, מפקד הצוות הזהוב בצוללת הגרעינית פלורידה, הודח מתפקידו כיוון שצוותו שותף ב'רשימת אונס', שהכינו חברים בצוות.
צוללת גרעינית אמריקנית מופעלת על-ידי צוות כחול וצוות זהוב, המפעילים לסירוגין את הצוללת. בצוללת פלורידה משרתים 173 אנשים, ויש בו חמישה קצינים, שני נגדים ו-25 מש"קים בכירים.
חקירה, שניהל חיל-הים האמריקני העלתה, כי אווירה סקסיסטית וחוסר משמעת שררו בפלורידה, שנמל-הבית שלה הוא קינגס ביי בפלורידה. זו הצוללת הגרעינית השנייה של חיל-הים האמריקני, שמשרתות בה נשים, מאז פברואר 2018. בנוסף לקרצ'ר נענשו שני ימאים בצוללת בפיטורים ועוד ימאים צפויים לעונשים מינהליים.
באמצע יוני 2018 התריע היועץ לענייני ימאים של קרצ'ר, כי נמצאו שתי 'רשימות אונס' בצוות. קרצ'ר הורה על חקירה, שלא נמשכה זמן רב. כך כתב אדמירל ג'ף ג'אבלון, שפיקד אז על קבוצת הצוללות 10, לממונים עליו.
דוח החקירה של חיל-הים מעלה ספקות רבים לגבי יכולת החיל להתייחס בכבוד לימאיות, כעשר שנים לאחר שנפתחו בפני נשים תפקידים על כלי-שיט. בשנת 2014 פרצה שערורייה כשהתברר, שימאיות וקצינות בצוללת אחרת צולמו כשהתפשטו.
אדמירל צ'ס ריצ'ארד, מפקד צי הצוללות האמריקני, שקיבל את דוח החקירה בעניין פלורידה, סבור, שזה מקרה חריג, שאינו מאפיין את הצוללות האמריקניות.
הפרשה נחשפה ביוני 2018, כשפלורידה הוצבה בבסיס דייגו גארסיה באוקיינוס ההודי הדפיס ימאי מהצוות הזהוב את 'רשימת האונס', שהיו במחשב הצוללת, ומסרהּ לנגדת. כעשרה ימים אחר כך הדפיס הימאי את 'רשימת האונס' השנייה, ומסרהּ לנגדת. היא צילמה את שתי הרשימות, והעבירה אותן לאחראי על מניעת הטרדה מינית בצוללת, שהעבירן לקרצ'ר. מפקד הצוות הזהוב לא פתח חקירה בטענה, שישי בידיו רק "פיסת נייר". הוא ניסה לאתר את מקור המסמך לפני שיפתח בחקירה. גם מחלקת החקירות של חיל-הים לא הצליחה לאתר את מקור המסמך.
בינתיים נוצר בצוללת אי-אמון בקרצ'ר, כיוון שלא פעל בעניין הרשימות - לא רק בקרב הנשים בצוות. כתוצאה מכך התלונן אחד מאנשי צוותה למפקח הכללי על הרשימות.

תאריך:  20/05/2019   |   עודכן:  20/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצוות הכין 'רשימות אונס' של הנשים בצוות 'פלורידה'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
זמרת הפופ האמריקנית העלתה לערוץ היוטיוב שלה גרסה ערוכה של ההופעה שלה בגמר האירוויזיון, לאחר שבהופעה זייפה בשירתה    הגולשים לא חוסכים את הביקורת: "מצטער, אבל זה לא מה ששמעתי בטלוויזיה"
אביתר בן-צדף
הקורס הקשה כולל טיהור חדר, לחימה במרחב סגור וצליפה קרבית    בנוסף הנחיל הקורס לחניכיו טקטיקות בלוחמה בשטח עירוני וחשיבה יצירתית
איציק וולף
חמישה חשודים נעצרו ושישה נוספים עוכבו לחקירה בחשד להקמה ותפעול של רשת הלוואות שהפילה אזרחים נורמטיביים המצויים במצוקת תזרים מזומנים באמצעות הבטחות לכסף מזומן
איציק וולף
הבחירות יתקיימו באוקטובר 2019    זלנסקי הצהיר על כוונתו לפעול נגד השחיתות ולחקור חשדות לשחיתות בממשל הקודם    הזכיר את ישראל כדוגמה שאליה צריכה אוקראינה לשאוף בסוגיות ביטחוניות: "עלינו להיות כמו איסלנד בכדורגל, כמו ישראל בלהגן על ארצנו וכמו יפן בטכנולוגיה"
איציק וולף
מנכ"ל החברה פרש באופן מיידי מתפקידו ומדירקטוריון החברה    יכהן כנשיא כבוד וכיועץ אסטרטגי למנכ"ל בכפוף לאישור האסיפה הכללית    יוחלף על-ידי רמי אפשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il